Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TNTFTB
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-08-2020
Beste Tweakers,

mijn muis is aan vervanging toe. Momenteel heb ik een Logitech MX Performance. Mijn tweede van dat model, want vier jaar geleden heb ik hetzelfde model aangeschaft, want deze bevalt zo goed. Nieuwere generaties van die muis spraken me niet echt aan.

Ik heb een ingrijpende spierziekte, ALS, een goede muis is cruciaal.

Nu begint mijn muis kuren te vertonen. De LMB laat los als ik sleep, dubbelklikt onbedoeld... Toe aan vervanging na jaren intensief gebruik. Aangezien dit een bejaard model is, ben ik naar andere modellen gaan kijken. Idealiter test ik een ruim scala muizen, maar dat gaat niet.
Nu besloot ik de nieuwste Corsair Dark Core RGB pro aan te schaffen. Geweldige muis, maar de knoppen zijn te zwaar om zonder de muis te bewegen te klikken. Dus die stuur ik terug. Maar wat wil ik dan? Ik denk dat de hoogte en de vorm van de MX bepalend is voor het goed kunnen besturen van mijn muis.
Naar aanleiding van mijn situatie heb ik twee vragen, voor iemand met veel ervaring met verschillende modellen muizen:
1- zit er verschil tussen de kracht van het klikken tussen muizen?
2- zijn de nieuwste MX modellen erg vergelijkbaar met mijn MX Performance?

Ik ben ook bereid naar andere modellen te kijken, maar ik vrees dat het een soortgelijke ervaring geeft als de Dark Core. Prijs maakt niet uit, en ik gebruik alleen links, rechts en het scrollwiel. De grotere draadloze modellen komen volgens mij alleen luxe, prima.

[Voor 7% gewijzigd door TNTFTB op 17-05-2020 02:38]

Beste antwoord (via TNTFTB op 27-05-2020 16:47)

• Hoiz
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:02
Ik heb zeer goede ervaringen met de MX Masters, maar mijn ervaringen kunnen natuurlijk heel anders zijn dan die van jou. Ik zou zeker aanraden er een te proberen in ieder geval.

Trouwens kan je ook kijken naar de MX Vertical, hoewel ik hem zelf te licht vind is hij heel ergonomisch ingericht. Handelingen gaan (voor mij) moeiteloos.

Ander idee is om eens een email naar Logitech te sturen met je zorg, misschien hebben ze nog wel ergens een oud voorraadje liggen :+

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dan heb ik slecht nieuws voor je, de nieuwere generatie MX (ik heb hier Master 2S) is dusdanig "anders" dan de Performance MX dat het gevoel van de Peformance geheel weg is.
Ze lijken in de verte op elkaar, maar andere knoppen, gewoon minder fijn te bedienen. Ik dacht eerst dat het gewenning was, maar na drie andere muzien geprobeerd te hebben lijkt het of er inderdaad geen goede opvolger voor de Performance MX is.
Toen ik (tien jaar geleden) last had van een muispols heb ik wel met succes een paar jaren een trackball gebruikt in plaats van een muis - dat zou je ook kunnen overwegen uit te proberen. Je hebt een week last van je duim, daarna went het en ben je nauwkeuriger dan ooit. Beweging van de trackball geeft immers niet, de bal bestuur je alleen met de duim.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 20:25
Ik zie dat er nog enkele MX Performance op ebay staan. Niet echt goedkoop (+-160€ met verzending). Maar misschien is het dat wel waard voor jou.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:02
Ik heb zeer goede ervaringen met de MX Masters, maar mijn ervaringen kunnen natuurlijk heel anders zijn dan die van jou. Ik zou zeker aanraden er een te proberen in ieder geval.

Trouwens kan je ook kijken naar de MX Vertical, hoewel ik hem zelf te licht vind is hij heel ergonomisch ingericht. Handelingen gaan (voor mij) moeiteloos.

Ander idee is om eens een email naar Logitech te sturen met je zorg, misschien hebben ze nog wel ergens een oud voorraadje liggen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

TNTFTB schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:54:
Nu begint mijn muis kuren te vertonen. De LMB laat los als ik sleep, dubbelklikt onbedoeld... Toe aan vervanging na jaren intensief gebruik.
Een beetje late reactie, maar deze kuren zijn makkelijk te verhelpen als je kunt solderen of iemand kent die dat kan. Als je voor een euro een nieuwe microswitch (Omron D2FC-F-7N) voor onder de defecte muisknop koopt, kun je weer jaren vooruit.

In dit filmpje laat iemand zien wat het probleem veroorzaakt, en hoe je het probleem voor de korte termijn gratis kunt verhelpen:
YouTube: Logitech Performance MX Mouse Micro Switch Fix

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Sietse1990
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 20:36
Misschien te laat, maar iemand bied hem aan voor €40,- ongebruikt:

V&A aangeboden: Logitech Performance Mouse MX

• TNTFTB
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-08-2020
Dank voor de antwoorden. Ik ben naar de Master 3 gegaan en dat bevalt zeer goed
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True