Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe 15,6inch laptop met touchscreen +-1200 euro 4k?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• triesvan
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-06 16:44
Mijn Spectre x360 begint na 4,5 jaar de laatste tijd toch wat traag te worden met het multitasken, met name het open hebben van meerdere grote PDF bestanden en Excel begint zwaar te worden. Nu zag ik dat de nieuwe HP Envy x360 laptops deze maand op de markt kwamen, en vroeg ik me af of het geen tijd werd voor een upgrade.

Ik merk dat ik 13 inch te weinig vind om comfortabel te werken, en zit dus naar 15,6 inch laptops te kijken. Mijn oog viel in eerste instantie op de HP ENVY x360 Laptop 15-ed0500nd, deze is voor +-1300 euro te krijgen met studentenkorting en cashback.

Ik twijfel echter over het 4K scherm en het effect dat dit zal hebben op de batterijduur. Het lijkt me wel fijn voor het lezen van tekst, maar als ik om de 2 uur aan een lader moet zitten is dit niet ideaal. Ook vroeg ik me af of de i7 wel toekomstbestendig genoeg is, of is het beter om voor een Ryzen laptop te gaan? Ik wil de laptop graag weer voor 4/5 jaar gaan gebruiken.

Kortom, hebben jullie advies voor een toekomstbestendige 15,6 inch laptop met touchscreen?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor het doen van onderzoek, PDF bestanden, SPSS, Excel/Office. Ik heb momenteel een 13,3 inch laptop en merk dat wat extra scherm welkom zou zijn. Ook wil ik de laptop gaan gebruiken voor het kijken van Fiilms etc.

Wat is je budget?
12/1300 euro is de max. Minder is altijd mooi maar ik wil wel weer een paar jaar met deze laptop doen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal veel meegenomen worden, onder de 2 kg blijven zou mooi zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel tevreden over mijn HP Spextre x360 4110nd, dus HP is zekler weer een optie. Ik heb in het verleden matige ervaringen gehad met Acer, dus deze sla ik liever even over.

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

serie: Surface Book 2 15"

Geen 4K maar wel dicht in de buurt.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-06 16:44
Bedankt zal ook even naar Lenovo gaan kijken!
Bedankt! Is de hardware van de Surface Book 2 niet wat oud? Is het instappen op de nieuwste generatie processoren niet handiger voor als ik meerdere jaren met de laptop wil doen?

Ook is 4K geen harde eis van me, ik vroeg me vooral af of mensen er ervaringen mee hebben, en of de voordelen tegen de nadelen opwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

triesvan schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:05:
Bedankt! Is de hardware van de Surface Book 2 niet wat oud? Is het instappen op de nieuwste generatie processoren niet handiger voor als ik meerdere jaren met de laptop wil doen?
Je doet geen ingewikkelde dingen met de laptop. SPSS zou baat kunnen hebben bij snelheid maar de verschillen zijn de laatste jaren niet zo heel groot. Met je huidige use case gaat ook een 8-series i7 (die in feite exact gelijk is aan de 9-serie op 100Mhz snelheid na) meer dan lang genoeg mee.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True