Toon posts:

informatie i.v.m. eigen webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views

Onderwerpen

Vraag

• ifection
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-02 13:31
Hee luitjes, Richard hier.

Ik 'werk' al 8 jaar in de horeca en ik zit inmiddels al bijna 9 weken thuis. Een goede tijd om aan een projectje te beginnen. Wat ik altijd al heel vet heb gevonden is m'n eigen webshop, dus een tijdje terug ben ik begonnen.

Ik heb wat research gedaan en ik heb besloten om het allemaal zelf te gaan doen. Niet zozeer omdat ik het allemaal zo goed kan, nee zeker niet. Integendeel, ik heb geen kennis van HTML, CSS, Javascript, PHP, SQL etc. Hier wil ik verandering in brengen. Puur omdat ik het leuk vind om te doen en om m'n kennis maar eens te gaan verbreden. Je weet maar nooit, er bestaat altijd een mogelijkheid dat ik eventueel mijn baan ga kwijt raken.

Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar het doel is om uiteindelijk een webwinkel te runnen, waarbij ik beperkt aanbod van kleding zal aanbieden. En vanuit daar wil ik door groeien persoonlijk, maar ook zakelijk. Ervaring op doen.

Middels w3schools ben ik nu stap voor stap mijn kennis aan het verbreden. Ik heb het HTML & CSS gedeelte al doorgenomen en ik heb al wat op papier *snip* spam gezet. Het is nog niet veel, maar het begin is er. Kijk gerust en op- of aanmerkingen zijn van harte welkom. Nog niet alles werkt of is gevuld met content.

Naast w3schools ben ik onlangs ook op GitHub terecht gekomen, ook daar haal ik veel nieuwe dingen vandaan. Maar ik moet zeggen dat hij vrij lastig is om goeie informatieve stukken te vinden omtrent het maken van je eigen webshop. Veel al door hoeveelheid gepushte advertenties op google, waarbij shopify, winx en noem maar op veel hits krijgen.

Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie nog tips of leesvoer voor mij? Wat ik kan toepassen op mijn eigen webshop. Of wat mij zou kunnen helpen met ideeën etc.

Bij voorbaat dank!

[Voor 3% gewijzigd door RobIII op 16-05-2020 23:59]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:46
Mocht je enige kans van slagen willen hebben, en echt geen SaaS wilt (Shopify etc.), dan raad ik je echt aan om met een framework te beginnen. Of dat nou Magento, Sylius, WooCommerce, Saleor, etc. is, dat moet je zelf weten :)

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-01 13:40
Toch zou ik eens heroverwegen qua saas. Pak een bestaand systeem waarmee je snel aan de slag kunt en je product kunt verkopen.

Als je geen ontwikkelaar bent zou ik niet aan maatwerk spul beginnen. Zelf met enige kennis zou ik dat nog niet adviseren.

Mocht er geen commercieel doeleinde zijn dan is het een ander verhaal uiteraard.

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-03 18:27
Snap dat de uitdaging leuk is, en ik wil echt niet de zoveelste negatieve tweaker zijn, maar dit zou ik persoonlijk niet als eerste project nemen.

Waarom niet beginnen met een bekend (getest, veilig, efficiënt etc.) framework voor de webshop zelf en daarnaast een soort shop blog/nieuws sectie maken?

Daar kan je met een gerust hart je PHP, SQL en JavaScript aansterken zonder risico's met de data van klanten & betalingsverkeer te nemen.
Zodra je dat onder de knie hebt, kan je je verder in de software van de webshop verdiepen en je kennis verbreden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
Tja, als je geen gebruik wilt maken van Saas shops, gebruik dan minimaal de Saas shops om je informatie etc vandaan te halen.

Oftewel kijk eerst eens goed naar de Saas shops, want tegenwoordig een eigen webshop vanaf nul beginnen is gewoon erg veel werk. Vroeger kwam je weg met een php-paginaatje met wat producten en een mollie koppeling, maar tegenwoordig heb je echt wat meer nodig.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:09

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Sitechecks zijn hier niet toegestaan, je eigen site linken valt onder spam en je vragen zijn veel te breed en open. We willen je best helpen met concrete vragen, maar de vragen die je nu stelt zullen alleen maar zorgen dat mensen allemaal zijn/haar persoonlijke voorkeur gaan roeptoeteren zonder enige onderbouwing (wat je nu al een beetje ziet gebeuren).

[Voor 65% gewijzigd door RobIII op 17-05-2020 00:00]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee