Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

rooted smartphone retour

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views

Onderwerpen

• o618
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 02-11-2020
Heb ik retourrecht als ik een clean smartphone als rooted terug opstuur naar de verkoper op bol.com?

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-06 06:18
Een 'clean smartphone' 'als rooted' terugsturen?
Sorry, de ondertiteling van m'n kristallen bol werkt niet. Heb je wat meer informatie?

Merk/type telefoon?
Wanneer besteld / ontvangen?
Wat heb je d'r mee gedaan?

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Je mag hem terugsturen onder de Wet koop op afstand, maar omdat je verder bent gegaan dan uitproberen, mag de verkoper kosten in rekening brengen die zijn veroorzaakt doordat je verder bent gegaan dan uitproberen.

Sommige telefoons hebben een 'eFuse' die na rooten niet meer te resetten is. Je kunt daardoor altijd zien dat het toestel geroot is geweest, en sommige functies werken dan niet meer (samsung pay schiet me even te binnen). In zo'n geval kan ik me voorstellen dat de verkoper een behoorlijk bedrag in rekening mag brengen.

[Voor 43% gewijzigd door GlowMouse op 16-05-2020 19:23]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• bszz
  • Laatst online: 21:11
GlowMouse schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:20:
Je mag hem terugsturen onder de Wet koop op afstand, maar omdat je verder bent gegaan dan uitproberen, mag de verkoper kosten in rekening brengen die zijn veroorzaakt doordat je verder bent gegaan dan uitproberen.

Sommige telefoons hebben een 'eFuse' die na rooten niet meer te resetten is. Je kunt daardoor altijd zien dat het toestel geroot is geweest, en sommige functies werken dan niet meer (samsung pay schiet me even te binnen). In zo'n geval kan ik me voorstellen dat de verkoper een behoorlijk bedrag in rekening mag brengen.
Mogelijk zelfs 100% van het aankoopbedrag, maar mogelijk kan je hem zelfs helemaal niet terugsturen onder de WKOA. Vergelijk bijvoorbeeld een tafel waarvan je de poten "op maat gezaagd" hebt. Volgens mij biedt de WKOA ook slechts het recht iets terug te sturen als je het gebruikt hebt, minimaal, vergelijkbaar met een demo in de winkel, of eventueel met een redelijke vergoeding voor waardevermindering indien meer dan noodzakelijk gebruikt. Hier gaat het echter om een product dat mogelijk onomkeerbaar aangepast is. Dat is nogal anders dan "gebruik".

[Voor 21% gewijzigd door bszz op 16-05-2020 19:34]

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:26

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GlowMouse schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:20:

Samsung is het sowieso als knox niet werkt bij wat rooten gebeurd is secure NFC uit, dus geen enkele bank app meer.

Si vis pacem, para bellum

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:20
bszz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Mogelijk zelfs 100% van het aankoopbedrag, maar mogelijk kan je hem zelfs helemaal niet terugsturen onder de WKOA. Vergelijk bijvoorbeeld een tafel waarvan je de poten "op maat gezaagd" hebt. Volgens mij biedt de WKOA ook slechts het recht iets terug te sturen als je het gebruikt hebt, minimaal, vergelijkbaar met een demo in de winkel, of eventueel met een redelijke vergoeding voor waardevermindering indien meer dan noodzakelijk gebruikt. Hier gaat het echter om een product dat mogelijk onomkeerbaar aangepast is. Dat is nogal anders dan "gebruik".
officieel gezien niet. want er is geen koop geweest. dus ook geen 21% BTW. en ook hoef je zijn marge ook niet te betalen. en je herroepingsrecht mag je niet weigeren omdat je veder bent gegaan. De kans is groot dat de winkel hem niet accepteert. Maar mag officieel gezien niet.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

bszz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:29:
[...]

De wet is in 2014 gewijzigd. Sindsdien mag je ook een tafel met afgezaagde poten retourneren onder wkoa.

De winkel moet wel eerlijke informatie geven over wkoa op haar website. Anders heeft de winkel pech en mag er geen waardevermindering in rekening worden gebracht.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Ik mis hier toch echt wel enige eigen, getoonde, inzet. Wat heb je zelf bijvoorbeeld al gevonden en waarom voldeed deze informatie niet? Wat zei de verkoper over je gestelde vraag?

Tevens mis ik hier een hoop informatie over merk, model enzovoort.

Gezien het bovenstaande gaat dit topic op slot.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True