HEOS speaker koppelen aan niet Denon of Marantz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 22:05
Mijn vraag
Is het mogelijk om 1 of meerdere HEOS speakers te koppelen aan mijn Yamaha rx-v550 receiver met een soort adapter? Ik weet dat HEOS voor Denon en/of Marantz receivers bedoeld zijn.

Huidige situatie:
Spotify -> LG C7V -> optical out -> Yamaha receiver -> 2x Dali Sensor 7

Situatie to be:
Spotify -> LG C7V -> optical out -> Yamaha receiver -> 2x Dali Sensor 7 ÉN *CONTRUCTIE* -> HEOS.

Ik luister muziek op stereo stand. Bestaat er een adapter die ik op de B zone kan aansluiten waarmee ik naar een HEOS speaker kan streamen? Lijkt mij niet, dan zou Denon zichzelf in de vingers bijten, maar ik kan het proberen.

Op dit moment heb ik een oudere receiver, deze gaat uiteindelijk wel vervangen worden. Ik wil dan met HEOS multi room audio aanleggen, waaronder 1 of 2 in de badkamer. Mijn huidige receiver ondersteunt dit uiteraard niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Yamaha rx-v550.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gelezen over HEOS, Denon en Marantz. Uiteraads gezocht op het bestaan van zo'n soort adapter
maar geen succes. Waarschijnlijk kan mijn beoogde oplossing niet, maar wellicht heb ik dit net over het hoofd gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door luuksnijmegen op 16-05-2020 18:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-05 12:01
Je wilt dus VAN je Yamaha NAAR je Heos speakers streamen? Dat gaat niet (of toch niet zonder heel veel kunst- en vliegwerk), maar dat zou ook niet gaan met een Denon of Marantz receiver die geen Heos ondersteunt.
Waarom wil je dit eigenlijk doen? Meestal wil je net het omgekeerde: Heos op je Yamaha spelen. Dat gaat wel makkelijk: dan heb je gewoon een Heos Link nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die HEOS speakers doen ook BT en hebben een analoge ingang. Dus als jij een BT transmitter kunt aansluiten op een lijnuitgang van je Yamaha dan ben je denk ik al een eind. Maar das 1 op 1, dus je kunt niet van je receiver naar meerdere speakers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:44:
Je wilt dus VAN je Yamaha NAAR je Heos speakers streamen? Dat gaat niet (of toch niet zonder heel veel kunst- en vliegwerk), maar dat zou ook niet gaan met een Denon of Marantz receiver die geen Heos ondersteunt.
Waarom wil je dit eigenlijk doen? Meestal wil je net het omgekeerde: Heos op je Yamaha spelen. Dat gaat wel makkelijk: dan heb je gewoon een Heos Link nodig.
Wat ik wil: stereo muziek van Yamaha receiver op mijn 2x Dali Zensor 7 front -> Dit is situatie as is. En de B zone (of een andere optie) gebruiken om op een HEOS hetzelfde af te spelen in een andere kamer (de uitdaging), dus met "kunst en vliegwerk".

VAN Yamaha dus NAAR HEOS speaker in andere kamer, TERWIJL stereo ook actief is in de kamer waar de receiver staat.

Ik ben mij ervan bewust dat dit standaard niet kan met de receiver. Vandaar dus de vraag of er een soort adapter o.i.d. bestaat. Zodat ik nu niet hoef te upgraden naar een Denon receiver.
The Eagle schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:56:
Die HEOS speakers doen ook BT en hebben een analoge ingang. Dus als jij een BT transmitter kunt aansluiten op een lijnuitgang van je Yamaha dan ben je denk ik al een eind. Maar das 1 op 1, dus je kunt niet van je receiver naar meerdere speakers.
Streamen naar 1 HEOS zou voor nu voldoende zijn. Later kan ik upgraden naar een nieuwe Denon receiver en dan meerdere HEOS speakers aanspreken.

Is de lijnuitgang over het algemeen actief als je stereo muziek speelt? Ik ga hier eens een en ander over opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
The Eagle schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:56:
De analoge ingang kan je wel delen over meedere Heos speakers, maar de rec out van de Yamaha stuurt enkel geluid van analoge bronnen door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:12:
[...]

Wat ik wil: stereo muziek van Yamaha receiver op mijn 2x Dali Zensor 7 front -> Dit is situatie as is. En de B zone (of een andere optie) gebruiken om op een HEOS hetzelfde af te spelen in een andere kamer (de uitdaging), dus met "kunst en vliegwerk".

VAN Yamaha dus NAAR HEOS speaker in andere kamer, TERWIJL stereo ook actief is in de kamer waar de receiver staat.

Ik ben mij ervan bewust dat dit standaard niet kan met de receiver. Vandaar dus de vraag of er een soort adapter o.i.d. bestaat. Zodat ik nu niet hoef te upgraden naar een Denon receiver.

[...]

Streamen naar 1 HEOS zou voor nu voldoende zijn. Later kan ik upgraden naar een nieuwe Denon receiver en dan meerdere HEOS speakers aanspreken.

Is de lijnuitgang over het algemeen actief als je stereo muziek speelt? Ik ga hier eens een en ander over opzoeken.
toon volledige bericht
Het zal van de bron afhangen of dit kan of niet. Als je een analoge bron speelt dan kan je een Heos speaker op de rec out van je receiver aansluiten zoals @The Eagle aangaf. Je kan deze dan delen met andere Heos speakers in huis.
Als het een digitale bron is dan moet je de digitale uitgang van de receiver gebruiken en zal er een DAC tussen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:15:
[...]

Het zal van de bron afhangen of dit kan of niet. Als je een analoge bron speelt dan kan je een Heos speaker op de rec out van je receiver aansluiten zoals @The Eagle aangaf. Je kan deze dan delen met andere Heos speakers in huis.
Als het een digitale bron is dan moet je de digitale uitgang van de receiver gebruiken en zal er een DAC tussen moeten.
Ik ga deze oplossing eens bekijken, thanks @mathias82 en @The Eagle

Het zal voornamelijk Spotify zijn.

Spotify -> LG C7V -> optical out -> Yamaha receiver -> *CONTRUCTIE* -> HEOS.

Als bovenstaand niet werkt... Stél ik gebruik de B speaker aansluitingen met dit apparaatje (https://www.onlinekabelsh...MZr7zzgOIITQaAqPGEALw_wcB) en dan daarop weer een Bluetooth adapter en dan richting HEOS... gaat deze Frankenstein constructie werken? Ik denk dat het signaal belabberd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:22:
[...]

Ik ga deze oplossing eens bekijken, thanks @mathias82 en @The Eagle

Het zal voornamelijk Spotify zijn.

Spotify -> LG C7V -> optical out -> Yamaha receiver -> *CONTRUCTIE* -> HEOS.

Als bovenstaand niet werkt... Stél ik gebruik de B speaker aansluitingen met dit apparaatje (https://www.onlinekabelsh...MZr7zzgOIITQaAqPGEALw_wcB) en dan daarop weer een Bluetooth adapter en dan richting HEOS... gaat deze Frankenstein constructie werken? Ik denk dat het signaal belabberd is?
Doe dat alsjeblieft niet want dan ga je schade hebben :-). Die connector is om een audio-kabel op aan te sluiten, niet om een luidsprekerkabel op aan te sluiten.
De beste manier om te doen wat je wilt is:

[ Voor 22% gewijzigd door mathias82 op 16-05-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:25:
[...]

Doe dat alsjeblieft niet want dan ga je schade hebben :-). Die connector is om een audio-kabel op aan te sluiten, niet om een luidsprekerkabel op aan te sluiten.
De beste manier om te doen wat je wilt is:
Optical out receiver -> DAC -> Heos speaker
Klinkt een stuk beter inderdaad haha. Het was vooral een hersenspinsel. Ik ga eens kijken of ik een leuke DAC kan vinden om bovenstaande te proberen.

De DAC moet dan nog aan een Bluetooth adapter om de HEOS in de andere kamer te bereiken ?

[ Voor 8% gewijzigd door luuksnijmegen op 16-05-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:28:
[...]

Klinkt een stuk beter inderdaad haha. Het was vooral een hersenspinsel. Ik ga eens kijken of ik een leuke DAC kan vinden om bovenstaande te proberen.
Ja, het hoeft geen dure DAC te zijn, zoiets kan al voldoen: https://www.amazon.de/Tec...dac&qid=1589646387&sr=8-3

Als je geen kabel tussen de DAC en de heos wilt dan kan je er nog een Bluetooth transmitter tussen zetten (of een Bluetooth transmitter met een optische ingang, dan heb je zelfs geen DAC nodig). Maar hou wel rekening met het beperkte bereik van Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Ja, het hoeft geen dure DAC te zijn, zoiets kan al voldoen: https://www.amazon.de/Tec...dac&qid=1589646387&sr=8-3

Als je geen kabel tussen de DAC en de heos wilt dan kan je er nog een Bluetooth transmitter tussen zetten (of een Bluetooth transmitter met een optische ingang, dan heb je zelfs geen DAC nodig). Maar hou wel rekening met het beperkte bereik van Bluetooth.
Top, allemaal duidelijk. Dank! Ik zal het resultaat hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:31:
[...]

Top, allemaal duidelijk. Dank! Ik zal het resultaat hier posten.
Geen probleem. Als de tweede ruimte wat verder weg is dan zal Bluetooth het waarschijnlijk niet trekken. Je kan dan 1 Heos speaker analoog aansluiten op de DAC en dit signaal via een tweede Heos speaker in de tweede ruimte weergeven. Je hebt dan wel 2 Heos speakers nodig om de opstelling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Geen probleem. Als de tweede ruimte wat verder weg is dan zal Bluetooth het waarschijnlijk niet trekken. Je kan dan 1 Heos speaker analoog aansluiten op de DAC en dit signaal via een tweede Heos speaker in de tweede ruimte weergeven. Je hebt dan wel 2 Heos speakers nodig om de opstelling te maken.
2e kamer is niet ver weg maar er zit een dikke muur tussen. Ik denk dat Bluetooth het inderdaad niet gaat trekken. Wel te proberen. Anders wellicht inderdaad een 2e HEOS.

Nog wel een vraagje. Ik heb optie tot speakers A en speakers B. Met een knopje schakel ik ze in en uit, werkt prima als ik 2x Sensor 7 op A en 2x Zensor 5 op B aansluit. Dan heb ik 2x stereo.

Óók heb ik een Zone 2 Out. Deze wordt dan gebruikt om een tweede versterker aan te sturen om daar een andere bron weer te geven? Is deze wellicht ook te gebruiken i.c.m. met een Bluetooth adapter?

[ Voor 9% gewijzigd door luuksnijmegen op 16-05-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:44:
[...]

2e kamer is niet ver weg maar er zit een dikke muur tussen. Ik denk dat Bluetooth het inderdaad niet gaat trekken. Wel te proberen. Anders wellicht inderdaad een 2e HEOS.

Nog wel een vraagje. Ik heb optie tot speakers A en speakers B. Met een knopje schakel ik ze in en uit, werkt prima als ik 2x Sensor 7 op A en 2x Zensor 5 op B aansluit. Dan heb ik 2x stereo.

Óók heb ik een Zone 2 Out. Deze wordt dan gebruikt om een tweede versterker aan te sturen? Ik las net namelijk dat Speaker A/B hetzelfde is als Zone 2 maar dat lijkt mij niet
Heb je dan het USA model? Want het EU model heeft geen Zone 2.
Wat je zegt klopt inderdaad: op Zone 2 sluit je een tweede versterker aan. Je kan ook een Heos rechtstreeks op zone 2 aansluiten, als je die aansluitingen effectief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:51:
[...]

Heb je dan het USA model? Want het EU model heeft geen Zone 2.
Wat je zegt klopt inderdaad: op Zone 2 sluit je een tweede versterker aan. Je kan ook een Heos rechtstreeks op zone 2 aansluiten, als je die aansluitingen effectief hebt.
Ik heb blijkbaar een USA model. Er zit boven de sub out een Zone2 ( (Wit)geel/ Rood). Dan lijkt me dat de betere optie.

Zo te zien heb ik een paar opties om uit te kiezen, ik ga lekker even puzzelen vanavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kijk dan wel goed of je alle bronnen naar zone 2 kan sturen.... Op mijn Denon AVR-X2000 (ook al redelijk oud beestje) kan ik in de praktijk alleen de tuner of ds audio (mediaspeler van synology die streamt naar de versterker) afspelen. Andere bronnen worden alleen op zone 1 afgespeeld. Misschien dat Yamaha dat beter geregeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
gwystyl schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:57:
Kijk dan wel goed of je alle bronnen naar zone 2 kan sturen.... Op mijn Denon AVR-X2000 (ook al redelijk oud beestje) kan ik in de praktijk alleen de tuner of ds audio (mediaspeler van synology die streamt naar de versterker) afspelen. Andere bronnen worden alleen op zone 1 afgespeeld. Misschien dat Yamaha dat beter geregeld heeft?
Goede, bedankt. Net de handleiding kunnen downloaden, ga deze eens doorlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
Wat @gwystyl klopt, alleen analoge bronnen worden in de tweede zone weergegeven. De tweede zone is dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik kan in de handleiding niet zien welke bronnen op zonde 2 actief zijn, of ik lees erover.

Dus de enige optie is de optical out icm met DAC en Bluetooth transmitter? Is de optical out actief tijdens stereo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie nu pas dat je voornamelijk Spotify af wilt spelen. Die heos speakers snappen allemaal Spotify, dus als jij een Spotify app op je telefoon hebt kun je rechtstreeks naar je heos speaker. Is die hele connectie naar receiver niet nodig :)

Overigens kan ik je aanraden om die link via je tv er uit te halen. Je receiver heeft geen Spotify, maar met een Rb pi en raspotify heb je dat wel. Kan ook analoog aangesloten worden als je wilt, of via HDMI. Alternatief een Chromecast. Weet niet zeker of je HDMI ingangen hebt maar zijn ja dan is het helemaal simpel. Goedkoopste HDMI oplossing is een Chromecast iig (tenzij je al een pi hebt liggen natuurlijk). :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik mis in dit verhaal de - in mijn ogen - makkelijkste oplossing. Koop er een HEOS Link bij.

Sluit deze aan op je receiver en je kan via deze HEOS Link Spotify bedienen en over je Dali speakers laten spelen en indien gewenst ook synchroon laten lopen over HEOS speakers.

Je TV heb je in deze constructie niet nodig. Is ook ontzettend onlogisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik wil de HEOS gebruiken om tegelijkertijd op de Dali te spelen en op een andere kamer, dezelfde muziek.

Spotify draait op de TV (vandaar dus de TV in het hele verhaal). Excuus voor de onduidelijkheid.

Spotify draait op LG C7V -> optical out -> Yamaha receiver -> 2x Dali Sensor 7 ÉN *CONTRUCTIE* -> HEOS.

De receiver is oud, heeft geen HDMI. Vandaar de optical toslink can tv naar receiver. Tv speelt films via Xplay. Xplay is verder niet van belang.

Ik ga eens kijken hoe de HEOS Link in dit plaatje past. Het moet geen lastige of dure constructie worden, anders is evt. naar een nieuwe receiver kijken handiger. Een HEOS Link kost ook 250+, dan is een Denon receiver misschien nog de beste optie. Dan heb ik out of the box support.

[ Voor 8% gewijzigd door luuksnijmegen op 16-05-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Makkelijker dan een HEOS Link gaat het niet worden. TV is overbodig, Spotify bedien je rechtstreeks op de Link met smartphone of tablet.

En de muziek speelt op op je Dali’s en HEOS speakers.

Als je een nieuwe receiver koopt met HEOS zal de bediening exact hetzelfde zijn.

Laat om te beginnen de gedachte rondom die tv los. Dat is een overbodige en complicerende factor.

[ Voor 27% gewijzigd door S1NN3D op 16-05-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
S1NN3D schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:22:
Makkelijker dan een HEOS Link gaat het niet worden. TV is overbodig, Spotify bedien je rechtstreeks op de Link met smartphone of tablet.

En de muziek speelt op op je Dali’s en HEOS speakers.

Als je een nieuwe receiver koopt met HEOS zal de bediening exact hetzelfde zijn.

Laat om te beginnen de gedachte rondom die tv los. Dat is een overbodige en complicerende factor.
TV moet volgens mij wel, indien ik geen HEOS Link of Denon receiver pak. Tv hangt met optical out aan de receiver. Dan werkt de Optical out op de receiver ook begrijp ik na wat research. In theorie kan hieraan dus een Bluetooth adapter waarmee ik aan HEOD koppel. Ik denk echter dat het bereik erg gaat tegenvallen.

Ik heb een Chromecast om Spotify op af te spelen, maar als die aan de receiver hangt, moet ik alsnog op de een of andere manier de HEOS kunnen aanspreken. Optical out werkt dan niet volgens mij.

Volgens mij is een HEOS Link of een nieuwe receiver de meest stabiele optie, zonder teveel te knutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ook met een nieuwe receiver zul je het over een ander boeg moeten gooien. Ook al heeft die HEOS, dan werkt het nog altijd niet zoals je het hier voorstelt. Die tv moet uit die schakel. Eenvoudiger, praktischer (en betaalbaarder) dan die Link gaat het niet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door S1NN3D op 16-05-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
S1NN3D schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:32:
Ook met een nieuwe receiver zul je het over een ander boeg moeten gooien. Ook al heeft die HEOS, dan werkt het nog altijd niet zoals je het hier voorstelt. Die tv moet uit die schakel. Eenvoudiger, praktischer (en betaalbaarder) dan die Link gaat het niet worden.
Met een nieuwe receiver wordt de setup uiteraard anders: stream Spotify naar receiver -> geluid naar 2x Dali en geluid naar HEOS. Tv is uit de schakel.

Xplay op tv -> HDMI ARC voor geluid. Geen HEOS nodig.

HEOS Link: stream Spotify naar Heos link. Geluid naar HEOS speaker. En output geluid naar receiver -> geluid naar 2x Dali.

Mee eens dat -voor nu- de HEOS Link de makkelijke en goedkoopste optie dan zou zijn. Echter is deze receiver best oud, een upgrade zou dan een keer wenselijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
S1NN3D schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:14:
Ik mis in dit verhaal de - in mijn ogen - makkelijkste oplossing. Koop er een HEOS Link bij.

Sluit deze aan op je receiver en je kan via deze HEOS Link Spotify bedienen en over je Dali speakers laten spelen en indien gewenst ook synchroon laten lopen over HEOS speakers.

Je TV heb je in deze constructie niet nodig. Is ook ontzettend onlogisch natuurlijk.
Heos Link had ik al voorgesteld. Is natuurlijk wel een dure grap als je van plan bent om binnenkort toch te upgraden. Heos Link kost 399€, een AVR met Heos ingebouwd kost amper meer, dan is de keuze snel gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:05:
[...]

Heos Link had ik al voorgesteld. Is natuurlijk wel een dure grap als je van plan bent om binnenkort toch te upgraden. Heos Link kost 399€, een AVR met Heos ingebouwd kost amper meer, dan is de keuze snel gemaakt...
Daar heb je gelijk in. Ik ga mij een oriënteren op een nieuwe receiver.

Allen, bedankt voor jullie input! Ik merkte dat ik een bepaalde 'kant' op ging denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:53:
Ik kan in de handleiding niet zien welke bronnen op zonde 2 actief zijn, of ik lees erover.

Dus de enige optie is de optical out icm met DAC en Bluetooth transmitter? Is de optical out actief tijdens stereo?
Enkel de analoog aangesloten bronnen kunnen weergegeven worden in Zone2. Dus je TV niet.
Optical out is actief wanneer een digitale bron (zoals je TV) speelt, niet bij een analoge bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik ga mij een oriënteren op een nieuwe receiver.

Allen, bedankt voor jullie input! Ik merkte dat ik een bepaalde 'kant' op ging denken.
Nieuwe receiver is ongetwijfeld de beste oplossing, zeker met jouw TV. Ik meende (misschien onterecht) te verstaan dat je die investering momenteel niet wou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Enkel de analoog aangesloten bronnen kunnen weergegeven worden in Zone2. Dus je TV niet.
Optical out is actief wanneer een digitale bron (zoals je TV) speelt, niet bij een analoge bron.
Dus een Chromecast via line in zou wél weergegeven worden?
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:09:
[...]

Nieuwe receiver is ongetwijfeld de beste oplossing, zeker met jouw TV. Ik meende (misschien onterecht) te verstaan dat je die investering momenteel niet wou doen.
Niet onterecht :) Ik gaf inderdaad aan die investering nu niet te willen doen. Maar als een HEOS Link een 'tussenoplossing' is, is het een duur geintje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
luuksnijmegen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Dus een Chromecast via line in zou wél weergegeven worden?
Ja maar dan heb je een Chromecast Audio nodig, en die worden niet meer gemaakt. De gewone Chromecast heeft enkel HDMI out.
En zone 2 is ook volume-geregeld, dan zou ik hem eerder aansluiten op een analoge input en de rec out gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
Een Raspberry PI met Spotify zou een goedkopere tussenoplossing kunnen zijn zoals @The Eagle aangaf. Al is al het geld dat je aan een tussenoplossing uitgeeft in mijn ogen geld dat je niet aan een nieuwe receiver kan uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
mathias82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Ja maar dan heb je een Chromecast Audio nodig, en die worden niet meer gemaakt. De gewone Chromecast heeft enkel HDMI out.
En zone 2 is ook volume-geregeld, dan zou ik hem eerder aansluiten op een analoge input en de rec out gebruiken.
Ik heb nog 2x Chromecast Audio liggen, ga ik dat eens proberen.

Dank voor alle input! Ik ga lekker klooien met de apparatuur en ook op zoek naar een nieuwe receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als jij twee GC audio hebt liggen (had dat eerder gezegd) wordt het vrij simpel idd. GC audio aan je receiver en de heos snapt spotify zelf al, muziek casten vanaf je tel en afspelen maar. Enige wat je zelf even moet doen is van speaker wisselen, maar das een eitje.

Tegelijkertijd op meerder speakers ga je zo niet krijgen maar je hebt iig overal muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
The Eagle schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:54:
Als jij twee GC audio hebt liggen (had dat eerder gezegd) wordt het vrij simpel idd. GC audio aan je receiver en de heos snapt spotify zelf al, muziek casten vanaf je tel en afspelen maar. Enige wat je zelf even moet doen is van speaker wisselen, maar das een eitje.

Tegelijkertijd op meerder speakers ga je zo niet krijgen maar je hebt iig overal muziek :)
@The Eagle, excuus, had het moeten zeggen. We spelen Spotify altijd op de tv, dus niet aan die optie gedacht.

Het idee is om tegelijkertijd te spelen op de Dali fronts én de HEOS ergens anders in huis. Dat gaat helaas niet lukken met de Chromecast. Bedankt voor je input in dit topic!
Pagina: 1