Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 09:54
Een Windows 10 update (KB4556799) blijft hangen op status "Downloading 100%". Na enkele uren faalt de update met de melding dat er later nog eens geprobeerd wordt.

Om precies te zijn gaat het om Windows 10 Pro, versie 1909, build 18363.720. Verder is het misschien van belang dat de PC geen updates heeft gehad sinds half maart, en ook sinds die tijd heeft uitgestaan. Totdat ik 'em weer heb aangezet een paar dagen geleden.

Na zoeken op internet heb ik 2 procedures gevolgd:
Procedure 1:
- stoppen Update en Background Intelligent Transfer Service (BITS) service
- leegmaken van C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\
- starten BITS service
- draaien van de update troubleshooter (die niks vindt)
- reboot
- draaien Windows Update, die helaas weer blijft hangen op "Downloading 100%"

Procedure 2:
- Uitvinken van niet-Microsoft services met msconfig (tabblad "Services")
- Disablen van alle Startup items via msconfig --> tabblad Startup --> Open Task Manager
- reboot
- draaien Windows Update, die helaas weer blijft hangen op "Downloading 100%"

Als ik via de Update History naar de failed update ga, krijg je de tip om de laatste SSU te installeren, KB4552152. Dat heb ik gedaan, gereboot, maar helaas geen verschil.

Als je probeert het standalone package te downloaden, van de Microsoft Update Catalogue, krijg je een http 404. Is er iets mis met deze update en heeft MS 'em teruggetrokken?

Elk internet zoek-resultaat lijkt een van bovenstaande procedures te promoten. Helaas is mijn Windows-kennis beperkt, ik moet er wat games op kunnen draaien en verder dan dat ga ik niet.

Heeft iemand dezelfde ervaring, of hopelijk zelfs een oplossing?

Beste antwoord (via nzbee op 16-05-2020 16:15)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nzbee schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:58:
Als je probeert het standalone package te downloaden, van de Microsoft Update Catalogue, krijg je een http 404. Is er iets mis met deze update en heeft MS 'em teruggetrokken?
Via de Windows Update Catalog was ik wel in staat om KB4556799 los te downloaden. Voor het gemak, hierbij de direct link:

2020-05 Cumulative Update for Windows 10 Version 1909 for x64-based Systems (KB4556799)
(mouse over voor link check, oorsponkelijke pagina: KB4556799)

Misschien lukt het hier wel mee :)

I browse with Vivaldi

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nzbee schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:58:
Via de Windows Update Catalog was ik wel in staat om KB4556799 los te downloaden. Voor het gemak, hierbij de direct link:

2020-05 Cumulative Update for Windows 10 Version 1909 for x64-based Systems (KB4556799)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee

Die link werkt inderdaad, het verschil is de "www". Bijzonder dat dat misgaat via een link op de microsoft support site.

Ik ga ermee aan de slag, en laat weten hoe het gaat. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzbee
Resultaat! KB4556799 is succesvol geinstalleerd, en ik ben up-to-date.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KbAuTr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06-2021
Bij mij duurde de update ook meer dan 3 uur, maar sinds die geinstalleerd is werkt de audio nog maar af en toe. Ik ben blijkbaar niet de enige. Ik lees ook verhalen van dataverlies, dus deze update is niet helemaal zonder gevolgen. Microsoft heeft ze nog niet bevestigd, maar vooral wat betreft audio staan er toch behoorlijk wat meldingen online.