Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_kuipers
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-11-2024
Mijn vraag
Kan ik mijn 2 videokaarten aansluiten op 1 beeldscherm? Hiermee bedoel ik:
Ik sluit mijn gtx 970 aan via DVI-D en mijn radeon via hdmi. Nu start ik mijn pc op en constateer ik dat ik 2 beeldschermen heb omdat mijn muis buiten beeld gaat als ik de zijkant raak.

Vraag 1
Is het mogelijk te switchen tussen deze beeldschermen zoja hoe? (Windows key + tab) werkt niet!
Vraag 2
Kan ik wanneer ik met mijn gtx970 volledig aan het renderen ben met videosoftware mijn beeldscherm laten werken op de oude AMD videokaart?

Ik kan niet switchen tussen DVI en HDMI. HDMI wordt niet weergegeven door mijn scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i5 4690K
Gtx 970
Radeon hd 5450

Ik hoop dat er een beetje een duidelijk verhaal in zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtKPtJuV09PGS4efcSww0ubslwc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J1i0ouMRZpLFdfxpTtt5DleA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZf52kgpj-e9BOkJ1qihCyhDFt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BvWOE8Sxs79XC0GK88MUtGyG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJClWPkaK7m462TECZuBdiukw44=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZYpqdIl7QCcEX9uXQQDO1adt.png?f=user_large

Alvast bedankt

Beste antwoord (via niek_kuipers op 18-05-2020 13:36)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
418O2 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Dan sluit je die renderkaart toch gewoon niet aan?
Een 5450 kan ongeveer alleen maar beeld geven, meer niet. Het is een 10 jaar oud budget model.

Je 970 kan dat met de vingers in de neus, terwijl hij aan het renderen is.

Bovendien heb je nog een igpu in je cpu zitten, die presteert ongeveer hetzelfde als de 5450.

Ik zou de 5450 er gewoon uit gooien, heb je niets aan.

En het antwoord op je vragen:
1) Je sluit 1 monitor aan op 2 GPU’s. Hoe moet Windows weten dat het dezelfde monitor is? Natuurlijk kun je dan niet schakelen in Windows.
Je moet immers van video-ingang wisselen en dat kan alleen op je monitor.

2) Ja, je kunt gewoon switchen op je monitor. Maar is de HDMI-ingang dan stuk of zo dat je aangeeft dat HDMI niet wordt weergegeven door je scherm?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
AMD- en Nvidia-videokaarten combineren is vragen om problemen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niek_kuipers schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:28:
Mijn vraag
Kan ik mijn 2 videokaarten aansluiten op 1 beeldscherm? Hiermee bedoel ik:
Ik sluit mijn gtx 970 aan via DVI-D en mijn radeon via hdmi. Nu start ik mijn pc op en constateer ik dat ik 2 beeldschermen heb omdat mijn muis buiten beeld gaat als ik de zijkant raak.

Vraag 1
Is het mogelijk te switchen tussen deze beeldschermen zoja hoe? (Windows key + tab) werkt niet!
Vraag 2
Kan ik wanneer ik met mijn gtx970 volledig aan het renderen ben met videosoftware mijn beeldscherm laten werken op de oude AMD videokaart?

Ik kan niet switchen tussen DVI en HDMI. HDMI wordt niet weergegeven door mijn scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i5 4690K
Gtx 970
Radeon hd 5450

Ik hoop dat er een beetje een duidelijk verhaal in zit

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt
Waarom zou je dat überhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_kuipers
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-11-2024
Reden dat ik het wil is omdat ik tijdens 100% gebruik van mijn videokaart ivm renderen toch een klein spel wil spelen op de andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
niek_kuipers schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:40:
Reden dat ik het wil is omdat ik tijdens 100% gebruik van mijn videokaart ivm renderen toch een klein spel wil spelen op de andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Hahn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:29:
AMD- en Nvidia-videokaarten combineren is vragen om problemen.
Ik heb dat ( jaren geleden) gedaan. Zolang je alleen de WDDM drivers gebruikt voor één van de kaarten gaat dat best, dan gebruik je gewoon één van de kaarten om puur en alleen een beeldscherm aan te sturen, en de andere als processor voor zware taken.

Hypocrites must die

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
418O2 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Een 5450 kan ongeveer alleen maar beeld geven, meer niet. Het is een 10 jaar oud budget model.

Je 970 kan dat met de vingers in de neus, terwijl hij aan het renderen is.

Bovendien heb je nog een igpu in je cpu zitten, die presteert ongeveer hetzelfde als de 5450.

Ik zou de 5450 er gewoon uit gooien, heb je niets aan.

En het antwoord op je vragen:
1) Je sluit 1 monitor aan op 2 GPU’s. Hoe moet Windows weten dat het dezelfde monitor is? Natuurlijk kun je dan niet schakelen in Windows.
Je moet immers van video-ingang wisselen en dat kan alleen op je monitor.

2) Ja, je kunt gewoon switchen op je monitor. Maar is de HDMI-ingang dan stuk of zo dat je aangeeft dat HDMI niet wordt weergegeven door je scherm?
Pagina: 1