Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speakers in auto bouwen. Past dit bij elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Neobuq
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-04 13:54
Hallo medetweekers.

Ben van plan om een setje speakers met een subwoofer in mijn auto te gaan bouwen. Aangezien ik een groentje ben op het gebied van audio zou ik hier graag willen vragen of de apparatuur die ik op het oog heb een beetje bij elkaar past. Zou het zonde vinden om nu vanalles aan te schaffen terwijl ik beter voor een andere combinatie had kunnen kiezen.

Wat ik op dit moment bij elkaar heb gezocht zijn deze twee speakers:
https://www.caraudioshop....oaxiaal-alpine-spg-17c2-6

Met deze versterker voor de speakers:
https://www.caraudioshop.nl/jbl-stage-a6002

En deze woofer met ingebouwde versterker:
https://www.coolblue.nl/product/649093/caliber-bc112sa.html

Andere vragen die bij mij nog resten:
- Kan ik achterin de auto dezelfde speakers gebruiken als voorin? Of is het beter om daar kleinere speakers voor te gebruiken?
- Wat zijn de overwegingen om de woofer in de kofferbak of in de hoedenplank te monteren?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-06 21:49
Wat wil je bereiken tov wat je nu hebt?

Of er aachter dezelfde speaekrs passe nwete nwe niet, omdat we de maten niet weten van je achterdeur. Vaak zijn die 13cm.

Ik ben altijd en nog steeds voorstander van een versterker die meer vermogen kan leveren dan de speakers. Dan heb je meer controle over de speakers en je versterker wil je niet op max zetten, maar max 75% vermogen.

Als je harder wilt spelen met prima geluids kwaliteit kan je ook kijken naar bv Gladen.

Persoonlijk ben ik oo kvoorstander om voorin een goede compo set kwijt met filter en goed afgesteld en achterin de sub.

Kijk ook of je een gesloten of gepoorte sub wilt. Ligt vaak aan je muziek smaak. Geslten sub speelt strakker en gepoort lager, maar met vervorming. RnB en Hip hop muziek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neobuq
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-04 13:54
Bedankt voor je tips, hier kan ik zeker wat mee.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True