Onlangs ben ik van moederbord geswitcht naar een moederbord uit een duurdere prijsklasse. Wat me opviel: wat een enorm verschil in geluidskwaliteit door mijn (game)headset. De headset (Corsair Void Pro) is een bluetooth headset waarvan ik de adapter in de PC stop met een USB-dongle. Ik dacht dat die dongle tevens een externe audiokaart was, omdat er ook software bij zit waarmee je de equalizer kan aanpassen. Maar blijkbaar was dat alleen een filter over het geluid heen dat door de interne geluidskaart op mijn moederbord gegenereerd wordt.
Nu heb ik voor een vriend van me destijds ook een PC samengesteld obv dat goedkope mobo met lage audio kwaliteit. Nu ik dit verschil in audiokwaliteit heb gehoord, gun ik dat hem ook. Zal een USB audio adapter een goede kwaliteitsverbetering zijn? Ik zat te kijken naar een paar van 25-30 EU. Het doel is met name goed geluid hebben in games, om enemies te kunnen lokaliseren. Verder ook luisteren naar muziek, films kijken.
En zijn er objectieve kwaliteitsindicatoren waar ik op kan letten bij het vergelijken van deze 4 producten?
Bedankt
pricewatch: HyperX AMP USB Sound Card
pricewatch: Creative Sound Blaster Play! 3
pricewatch: Startech.com 7.1 USB Audio Adapter External Sound Card with SPDIF...
pricewatch: Behringer U-Control UCA222
Qua merk neig ik naar Behringer, of kan ik toch beter de meeste nieuwe van de vier kopen, of nog een andere overweging?
Nu heb ik voor een vriend van me destijds ook een PC samengesteld obv dat goedkope mobo met lage audio kwaliteit. Nu ik dit verschil in audiokwaliteit heb gehoord, gun ik dat hem ook. Zal een USB audio adapter een goede kwaliteitsverbetering zijn? Ik zat te kijken naar een paar van 25-30 EU. Het doel is met name goed geluid hebben in games, om enemies te kunnen lokaliseren. Verder ook luisteren naar muziek, films kijken.
En zijn er objectieve kwaliteitsindicatoren waar ik op kan letten bij het vergelijken van deze 4 producten?
Bedankt
pricewatch: HyperX AMP USB Sound Card
pricewatch: Creative Sound Blaster Play! 3
pricewatch: Startech.com 7.1 USB Audio Adapter External Sound Card with SPDIF...
pricewatch: Behringer U-Control UCA222
Qua merk neig ik naar Behringer, of kan ik toch beter de meeste nieuwe van de vier kopen, of nog een andere overweging?
[ Voor 3% gewijzigd door hyperdry op 16-05-2020 12:23 ]