Toon posts:

Volledig draadloze In-ear oordopjes

Pagina: 1
Acties:
  • 4.685 views

Vraag

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:45
Hallo,
Voor mijn werk moet ik veel telefoneren, tot nu toe heb ik dat gedaan met reguliere in-ear oordoppen van jbl, werken op zich redelijk, maar ik ben ook iemand die graag wandelt tijdens het bellen, waardoor ik heel vaak blijf vast hangen met de kabel achter dingen waar ik langs loop. Ik zoek dus volledig draadloze in-ear oordoppen, die comfortabel zijn, goed geluid hebben en een goede microfoon hebben.
Ik zoek een?
Ik zoek dus volledig draadloze in-ear oordoppen, die comfortabel zijn, goed geluid hebben en een goede microfoon hebben. Active Noise cancellation is een nice to have, andere punten wegen zwaarder.

Wat is je budget?
Als het meerwaarde biedt, wil ik er max. €200 voor uitgeven, maar ik hoop de prijs rond de €150 te behouden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, Muziek luisteren, af en toe een film kijken o.i.d., maar bellen is absoluut de eerste prio, muziek 2de prio. Zoals eerder benoemd zoek ik oortjes die comfortabel zitten. Een lange accu-capaciteit is ook wenselijk. Moeten compatible zijn met Android (Gebruik nu Samsung galaxy S9

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat onderzoek gedaan, volgende producten gevonden.
pricewatch: Bang & Olufsen BeoPlay E8 (Zwart)
pricewatch: Sony WF-1000XM3 (Zwart)
pricewatch: Jabra Elite 75t (Titanium, Zwart)

Het lastige hier aan vind ik het beoordelen van de kwaliteit van deze oortjes, allemaal goede reviews. Nadeel van de Beoplay is dat ze iets ouder zijn, waardoor ze geen USB-C ondersteunen. Wat ik zo lees is de audio kwaliteit van deze oortjes wel goed & de microfoon kwaliteit redelijk, geen Active noise cancellation. Ze hebben ook de 2.0 (voor rond de €230) die voor zover ik lees vooral wireless charging en USB-C toevoegen, is niet iets wat ik €100,- waard vind.

De Sony en de Jabra Elite weet ik zelf te weinig vanaf om daar iets inhoudelijks over te kunnen vertellen. Hoe zijn jullie ervaringen met deze oortjes?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten, is er een merk dat ik over het hoofd zie?

PS4 PSN: Dazzler2120

Beste antwoord (via rens-br op 12-06-2020 12:11)

• Dazzler2120
Nog even ter info; ik ben voor de Sony oortjes gegaan. Geluid is top, stemgeluid is ook goed, dat waren de 2 belangrijkste factoren voor mij. Merk wel dat ons kantoor niet geheel bluetooth vriendelijk is, op kantoor disconnecten ze soms, thuis of buiten gebeurt dit in ieder geval nooit.
Voor mij zeker een goede aanschaf geweest. Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:29
Je zult helaas concessies moeten doen aangezien er geen één tws in-ear hoofdtelefoon op de markt is die zowel een goede geluidskwaliteit als een goede microfoon kwaliteit biedt.

De Sony WF-1000XM3 is een van de best klinkende in-ear hoofdtelefoons, de Jabra Elite 75t klinkt ook goed echter is de ANC van minder kwaliteit.

Wanneer een goede ANC geen harde eis is kun je het wellicht oplossen door een goedkoper setje in-ears te kopen die goed klinken voor muziek en bijv. een Jabra Talk 30 of Talk 40 erbij voor telefoongesprekken, dan zit je qua budget ook dichterbij de door jouw opgegeven 150 euro ;).

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Wat vind je van de Samsung Galaxy Buds? https://www.samsung.com/n...laxy-buds/SM-R170NZKAPHN/

• Freshouttheoven
De geluidskwaliteit van de microfoon bij deze in-ears is slechter dan die van de Jabra en Sony uit de openingspost.

• Dazzler2120
Dankjulliewel voor de reacties! Zoals @Freshouttheoven al aangeeft, zijn de Galaxy Buds niet top kwa microfoon kwaliteit.
Ik ben zelf niet de grootste fan van bluetooth kits als de Jabra Talks, in die situatie neig ik dan toch meer richting een totaal oplossing zoals de Sony oortjes, lijkt erop voor mij dat de Sony de beste keuze is uit de 3 genoemd in mijn post, maar ook de duurste. Een goede ANC is zeker geen harde eis, maar is wel wenselijk in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Oordopjes vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons, ik verhuis het topic de goede kant op: CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:39
Freshouttheoven schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:47:
Je zult helaas concessies moeten doen aangezien er geen één tws in-ear hoofdtelefoon op de markt is die zowel een goede geluidskwaliteit als een goede microfoon kwaliteit biedt.
De Apple Airpods bieden anders beide prima geluid en microfoon.
Nadeel is dat ze helaas niet super compatibel zijn met Android, en je loopt voor lul met wattenstaafjes in je oor. En het is ook zeker niet de moeite waard om voor de koptelefoon van platform te wisselen.
De noise cancelling versie zit zelfs buiten budget.

En ik denk ook dat je moet respecteren wat de beperkingen zijn van een microfoon in je oor. Daar zul je wel wat concessies moeten doen.

*jeroen3 loopt voor lul met wattenstaafjes

• Freshouttheoven
jeroen3 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:51:
[...]

De Apple Airpods bieden anders beide prima geluid en microfoon.
Nadeel is dat ze helaas niet super compatibel zijn met Android, en je loopt voor lul met wattenstaafjes in je oor. En het is ook zeker niet de moeite waard om voor de koptelefoon van platform te wisselen.
De noise cancelling versie zit zelfs buiten budget.

En ik denk ook dat je moet respecteren wat de beperkingen zijn van een microfoon in je oor. Daar zul je wel wat concessies moeten doen.

*jeroen3 loopt voor lul met wattenstaafjes
Hahaha, ik vind niet dat men voor lul loopt met AirPods in.

De microfoon van de AirPods 2 is aardig (net als de microfoon van de eerder genoemde Sony en Jabra) maar niet meer dan dat. Voorop gesteld is geluid natuurlijk persoonlijk, echter wijzen verschillende frequentie metingen aan dat het geluid van de AirPod 1 en 2 matig zijn. Hierbij speelt de vorm van je gehooringang deels ook een rol, wanneer je een redelijke goede seal hebt heb je geluk en zullen ze wat beter klinken maar voor de prijs die je ervoor betaalt is de geluidkwaliteit (ver) benedenmaats. Daarentegen bieden ze wel veel gebruiksgemak in combinatie met een iPhone (zoals jij al benoemde), de AirPod Pro biedt een veel betere geluidskwaliteit.

Mocht je in de toekomst overstappen op de AirPod Pro's zal er een geheel nieuwe wereld voor je open gaan ;).

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Honesty

kattenneus!

out of the box vraag, als je zo vaak het gebruik waarom geen echte headset? Ik vind het geluid van die apple dingen goed maar komt niet in de buurt van een headset. Je oren zijn bedekt maar volgens mij hoor je met oortjes ook niet alles toch?

festina lente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Elite 75t! Fantastische oortjes. Klinken goed, bellen gaat ook goed, vallen niet uit je oren bij hardlopen en bluetooth werkt uitstekend. De Sony's stoorden continu met bluetooth bij mij en ANC vond ik ook maar matig. Geen moment spijt van de overstap naar de Jabra.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dazzler2120
Honesty schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:11:
out of the box vraag, als je zo vaak het gebruik waarom geen echte headset? Ik vind het geluid van die apple dingen goed maar komt niet in de buurt van een headset. Je oren zijn bedekt maar volgens mij hoor je met oortjes ook niet alles toch?
Goede vraag, ik heb een Audiotechnica AT-50 voor muziek te luisteren, maar deze heeft geen ingebouwde microfoon. Daarnaast ga ik ze vooral veel op kantoor gebruiken, ik vind het enigzins lomp om daar met een (game)headset of rond te lopen, vandaar dat de keuze dan op oortjes vallen.
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Apple, vandaar dat ik de Airpods ook niet in mijn eigen vergelijk heb meegenomen. Mijn vriendin heeft onlangs de Airpods Pro gekregen, gebruiksgemak van die dingen is trouwens wel echt een +.

Ik neig voor nu naar de Sony. Even wachten tot de Belastingsteruggave komt en dan ga ik een definitief besluit maken...

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Jbl live 300 heb ik wat van gezien die lijken mij wel wat tesamen met de Galaxy buds plus

Burp

• Honesty
  • Laatst online: 19:45

Honesty

kattenneus!

Dazzler2120 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Goede vraag, ik heb een voor muziek te luisteren, maar deze heeft geen ingebouwde microfoon. Daarnaast ga ik ze vooral veel op kantoor gebruiken, ik vind het enigzins lomp om daar met een (game)headset of rond te lopen, vandaar dat de keuze dan op oortjes vallen.
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Apple, vandaar dat ik de Airpods ook niet in mijn eigen vergelijk heb meegenomen. Mijn vriendin heeft onlangs de Airpods Pro gekregen, gebruiksgemak van die dingen is trouwens wel echt een +.

Ik neig voor nu naar de Sony. Even wachten tot de Belastingsteruggave komt en dan ga ik een definitief besluit maken...
Er zijn ook minder lompe versies qua hoofdtelefoons, bw p5 vind ik persoonlijk er minder lomp uit ziet als de ipods, komt misschien ook omdat ik weet wat ik niet hoor met ipods, net zo veel. Ik persoonlijk stoor ook iemand met oortjes in net weinig als iemand die met een headset loopt. Qua prijs is een headset natuurlijk veel meer bang voor de Bucks.

festina lente

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:52

rg-mohwa

Phoe Hé

Huawai freebuds misschien ? (Heb ze Zelf nog niet vastgehad)

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:03

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf ook aan het zoeken naar paar goede oortjes.
Zat zelf eerst te denken aan de Anker Liberty Air 2. Deze hebben een goede prijs, maar zijn wat lastig te verkrijgen.

Anders had ik idd de Jabra's in gedachten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:21

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zeer OT.

Al bellend rondlopen op kantoor? Mag hopen dat je alleen zit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• geerttttt
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 02:42

geerttttt

Manisch positief

Waarom niet de Galaxy buds+?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• geefmede5
  • Laatst online: 29-03 03:03
Ik zocht ook rond dat bedrag (€200) naar oordopjes met een goede microfoon en goed geluid. Maar er is zó veel keuze in die prijsklasse. Ik heb voor de time being goedkopere (lees: €30) oordopjes gekocht. En ik sta oprecht te kijken van de kwaliteit. Ik ben goed te verstaan en het geluid heeft mooie volle tonen. Ook lage tonen. Ik heb QCY oordopjes gekocht, maar ik ben ervan overtuigd dat andere merken ook prima kunnen zijn. Die QCY's zijn in elk geval uitstekend. Ik vond dit een heldere vergelijking: https://eardopes.nl/blogs/draadloze-oordopjes/qcy-review. Mocht ik later duurdere oordopjes kopen, dan verkoop ik deze gewoon nadat ik er nieuwe oor rubbertjes op heb gezet.:Y

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Dazzler2120
Nog even ter info; ik ben voor de Sony oortjes gegaan. Geluid is top, stemgeluid is ook goed, dat waren de 2 belangrijkste factoren voor mij. Merk wel dat ons kantoor niet geheel bluetooth vriendelijk is, op kantoor disconnecten ze soms, thuis of buiten gebeurt dit in ieder geval nooit.
Voor mij zeker een goede aanschaf geweest. Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 18:05

Magic666

No one's neighbour!

ik zit ook te kijken naar earbuds (Elite Active 75t) voor het fietsen, en ja, ik ken de risico's van fietsen met muziek enz enz ;), waar ik echter aan twijfel is de BT connectie...

Heeft iemand ervaring met de BT connectie zodra je bron (mobiel/flac speler) achter op je rug in een zakje zit?
Kan me voorstellen dat het dan regelmatig weg valt, de bron op je arm "plakken" vind ik echt helemaal niks.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 20:36

KrL

Foto foto..

Magic666 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:53:
ik zit ook te kijken naar earbuds (Elite Active 75t) voor het fietsen, en ja, ik ken de risico's van fietsen met muziek enz enz ;), waar ik echter aan twijfel is de BT connectie...

Heeft iemand ervaring met de BT connectie zodra je bron (mobiel/flac speler) achter op je rug in een zakje zit?
Kan me voorstellen dat het dan regelmatig weg valt, de bron op je arm "plakken" vind ik echt helemaal niks.
Nog geen ervaring maar gezien de gestelde range van deze buds (ca 10m) moet het geen enkel probleem zijn, zeker omdat je buiten bent (minder storing).

[Voor 16% gewijzigd door KrL op 05-06-2020 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Ik overweeg ook de Jabra Elite Active 75t als alles-in-1 set voor zowel muziek bij het sporten (hardlopen/fietsen) als zakelijk bellen en Skype op de laptop (thuiswerken). Nu las ik in een aantal review/fora dat ze bij gebruik met een computer/laptop duidelijk een slechtere verbinding en geluidskwaliteit ervaren, ook de Jabra site raadt af om ze met een computer te gebruiken. Heeft iemand hier hands-on ervaring mee?

https://medium.com/@danie...y-no-refunds-80ed4cb2fc6f
https://www.reddit.com/r/...tooth_headset_on/fikpagl/

[Voor 16% gewijzigd door KrL op 05-06-2020 11:21]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de stoute (wielren)schoenen aangetrokken en ze besteld, vandaag even een klein rondje gefietst (%~#@(~*! wind) met de Sony NW-A45 in de achterzak en geen enkel BT probleem ondervonden.

Je hoofd links en rechts draaien en geen drop, werkt bij mij feilloos :)
De oortjes zitten bij mij prima met de medium eargels en het geluid vind ik goed, ze zijn idd wel van de bass maar dat vind ik verder niet erg.

Ik ben een blij man :)

Edit: hoe ze samen gaan met een pc/laptop weet ik niet daar gebruik ik ze totaal niet voor, ook bellen doe ik niet met deze oortjes.

[Voor 13% gewijzigd door Magic666 op 06-06-2020 11:53]

Join het GoT Pulse-Team!

• KrL

KrL

Foto foto..

Ik heb ze net ook maar gewoon besteld dus ik verwacht morgen mijn eigen vraag te kunnen beantwoorden (Lenovo laptop en een Macbook pro)! En anders gaan ze net zo makkelijk weer terug (of ik ben verliefd en verzin wat anders voor specifiek de laptop :)).

• geefmede5
Magic666 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:53:

Het mooie is juist aan de Jabra Elite 75t dat ze de HearThrough functie hebben. Daarmee hoor je omgevingsgeluid versterkt door de oordopjes. Dus fietsen met de 75t lijkt me juist veiliger dan met goedkope oordopjes met passive noise cancelling. Hier heb ik meer gelezen over de HearThrough functie: https://eardopes.nl/blogs/draadloze-oordopjes/jabra-elite-75t-review
Sowieso als je dat zo leest, zijn het goede oordopjes.

• geefmede5
Magic666 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:52:
Ik heb de stoute (wielren)schoenen aangetrokken en ze besteld, vandaag even een klein rondje gefietst (%~#@(~*! wind) met de Sony NW-A45 in de achterzak en geen enkel BT probleem ondervonden.

Je hoofd links en rechts draaien en geen drop, werkt bij mij feilloos :)
De oortjes zitten bij mij prima met de medium eargels en het geluid vind ik goed, ze zijn idd wel van de bass maar dat vind ik verder niet erg.

Ik ben een blij man :)

Edit: hoe ze samen gaan met een pc/laptop weet ik niet daar gebruik ik ze totaal niet voor, ook bellen doe ik niet met deze oortjes.
Het lijkt erop dat als de focus ligt op thuiswerken, je beter voor andere oordopjes kunt gaan. In de review die ik hierboven deelde, hebben ze het daar ook over: https://eardopes.nl/blogs/draadloze-oordopjes/jabra-elite-75t-review

Ze hebben het over een verschil tussen multiverbinding (wat de 75t heeft) en multipoint (wat je voor thuiswerken beter kunt hebben). Bij multipoint kun je ook met laptops en televisies verbinden. De audio komt dan uit de laptop, maar op het moment dat je gebeld wordt, schakelt de verbinding over naar alléén de telefoon.

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik videobel al weken met de 75t. Werkt prima en nog geen klachten van anderen gehoord.

• geefmede5
XeNeRgY schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:14:
Ik videobel al weken met de 75t. Werkt prima en nog geen klachten van anderen gehoord.
Doe je dat met je laptop/pc?

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:26

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb zelf de Bomaker Sidi en dat zijn echt prima doppen voor die prijs. De geluidskwaliteit met de telefoon vind ik echt goed. Wel iets teveel bass denk ik, maar het is prima. Passieve noise cancelling helaas.
Gek genoeg is het geluid via de laptop een stuk slechter dan vos de telefoon.

Nu laatst meegedaan met een Kickstarter project. Redux buds. Eerste recensies zijn erg positief. Hoop ze binnen een paar weken te hebben en dan meld ik mezelf wel weer hier.

• XeNeRgY
  • Niet online
geefmede5 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Doe je dat met je laptop/pc?
Ja

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:45
Nog een tip: de QCY T5.
Ik bel (en luister muziek) nu een week met die dingen en ze werken echt prima.
Ik kan de hele zolderkamer doorlopen zonder dat ze kraken of een drop hebben.
Geluid is prima (al ben ik geen audiofiel) en het is simpelweg uit de case halen en in je oren doen en ze staan aan.
Op scarbir.com staan nog veel meer budget opties.

Ik heb volgens mij iets van 20€ betaald voor mijn setje (via AliExpress).

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Dazzler2120
Het lijkt er op dat dit topic een eigen leven is gaan leiden :') Zoals in een eerdere post genoemd ben ik voor Sony's gegaan - bevallen tot nu toe zeer goed. Top geluid en geen klachten over de microfoon aan de andere kant van de lijn in ieder geval.
Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic & dat andere vraagstukken in een ander topic terecht komen :')

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

geefmede5 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:04:
[...]

Het mooie is juist aan de Jabra Elite 75t dat ze de HearThrough functie hebben. Daarmee hoor je omgevingsgeluid versterkt door de oordopjes. Dus fietsen met de 75t lijkt me juist veiliger dan met goedkope oordopjes met passive noise cancelling.
de HT functie werkt binnenshuis fantastisch maar zodra je gaat fietsen hoor je alleen maar de wind.... teken dat het werkt natuurlijk maar voor mij een no go ;)
Nu heb ik alleen nog maar gefietst met de Sony NW-A45 en de 75t's en dan kan ik de HT niet aanpassen, geen idee dat als je verbind met je mobiel en de HT op laag zet de wind dan ook zo erg is.

Ga ik nog wel eens testen :)

Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze doppen, meerdere ritten gedaan en ze zitten echt heerlijk!
Nu ben ik, vanwege mijn werk, oordoppen gewend maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige even wennen is.
Geluid is echt goed, al hangt dat ook wel van je rip af heb ik gemerkt. Nog geen behoefte gehad om de bass lager te zetten iig. (luister voornamelijk metal; death, black, doom etc etc)

Join het GoT Pulse-Team!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is een (persoonlijke) aankoopadvies topic en het is niet de bedoeling om dit over te nemen. Verdere discussie over oortjes kan dus beter gevoerd worden in:
- [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie
- Het Algemene in-ear en oordopjes topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee