Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Update voor Doom Eternal

Pagina: 1
Acties:

• mrtnptrs
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-06 23:39
nieuws: Update voor Doom Eternal installeert controversiële anti-cheattool De...

@Tijs Hofmans
Zie de originele uitleg hier: mrtnptrs in 'nieuws: Update voor Doom Eternal installeert controversiële anti...

Nog steeds noem je vooral de negatieve kanten van de Denuvo Anti-cheat, terwijl het net zou zijn om ook wat meer van de maatregelen te noemen die ze hebben genomen om het minder intrusive te maken. Zie de uitleg-link.

Daarnaast is het volgende in het artikel nog steeds onjuist:
De tool is vaker in opspraak geweest. Zo werd die bijvoorbeeld na ophef verwijderd uit Batman: Arkham Knight.
Nee, want het zit pas voor het eerst in een game. Hier verward je het nog steeds met Denuvo DRM. Edit: Daarnaast is het sowieso onwaar, omdat dit pas verwijderd is jaren na release toen het in de Epic Store verscheen. Het had dus niet direct te maken eigenlijk met de kritiek op Denuvo op dat moment...
Denuvo Anti-cheat wordt ook gebruikt als spelers alleen de singleplayermodus spelen.
Ook nog onjuist op dit moment, want het draait inderdaad al zodra de game start, maar alleen in de battlemode doet het dus actief de game monitoren. Dit kan wel mogelijk veranderen als de invasion mode geimplementeerd wordt.
Update voor Doom Eternal installeert controversiële anti-cheattool Denuvo
De titel is ook incorrect en zou moeten zeggen: "Update voor Doom Eternal installeert controversiele Denuvo anti-cheat"

Ook is het misschien goed en objectiever om te vermelden dat andere anti-cheat solutions, zoals Easy anti-cheat, BattlEye en Valorant ook kernel mode drivers gebruiken. Zelfs je anti-virus programma gebruikt dit haha. Dus verdiep je hier a.u.b. wat verder in, zodat je het artikel goed kan verbeteren.... :)

[Voor 4% gewijzigd door mrtnptrs op 16-05-2020 15:39]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• mrtnptrs
Kan dit door iemand snel aangepast worden? Want het is niet goed dat een officieel nieuwsplatform per ongeluk foutieve informatie verspreidt... Het zou goed zijn om onder het artikel een edit te plaatsen zodat de wijzigingen aan het artikel wat benadrukt worden om de lezers beter te informeren...

Ik had dit onderwerp juist bij jullie gemeld omdat ik erop vertrouwde dat jullie het nieuws zouden brengen zonder alle onwaarheden die op het internet circuleren.... Sorry, ik weet dat dit extreem aanvallend klinkt, zo bedoel ik het niet, maar ben helaas wel een beetje teleurgesteld in de fouten die er zijn gemaakt in het oorspronkelijke artikel en in de fouten die er nog in zitten na de edit van Tijs van een paar uur terug...

[Voor 42% gewijzigd door mrtnptrs op 16-05-2020 14:07]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:09
mrtnptrs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:39:
nieuws: Update voor Doom Eternal installeert controversiële anti-cheattool De...
Ook nog onjuist op dit moment, want het draait inderdaad al zodra de game start, maar alleen in de battlemode doet het dus actief de game monitoren. Dit kan wel mogelijk veranderen als de invasion mode geimplementeerd wordt.
Dit lijkt me niet zo'n relevant verschil. Het monitoren van het spel is niet waar mensen grote bezwaren tegen hebben. De grootste nadelen – kernel-level software met bijbehorende onverantwoorde risico's, totaal breken van Linux-compatibiliteit, etc. – treden op zodra je deze update installeert. Ook als je nooit multi-player speelt dus.

Edit:
Ook is het misschien goed en objectiever om te vermelden dat andere anti-cheat solutions, zoals Easy anti-cheat, BattlEye en Valorant ook kernel mode drivers gebruiken. Zelfs je anti-virus programma gebruikt dit haha.
Wel een goed idee voor een vervolg-artikel. Misschien ook praten met beveiligingsexperts die kunnen uitleggen wat de risico's zijn van kernel-level software en wanneer dat het waard is. (ook anti-virus programma's kunnen een potentieel beveiligingsrisico zijn, juist omdat ze zo diep in je OS geworteld zitten)

[Voor 22% gewijzigd door thomas_n op 16-05-2020 15:28]

• mrtnptrs
thomas_n schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:26:
Dit lijkt me niet zo'n relevant verschil. Het monitoren van het spel is niet waar mensen grote bezwaren tegen hebben. De grootste nadelen – kernel-level software met bijbehorende onverantwoorde risico's, totaal breken van Linux-compatibiliteit, etc. – treden op zodra je deze update installeert. Ook als je nooit multi-player speelt dus.
Niet zo'n relevant verschil?! Het is wel een flinke nuance, want heel veel mensen lijken wel te denken dat dit gebeurd... Al liggen daar natuurlijk niet de grootste zorgen inderdaad. Linux compatibiliteit was er nooit officieel, maar zou inderdaad nice zijn als ze de optie geven om de Single-player te starten zonder anti-cheat, zodat je het weer kan spelen op Linux via Proton bijvoorbeeld.

Dat idee voor een vervolgartikel is een hele goeie; maar Twekers, hou dan deze keer wel Denuvo DRM en Denuvo anti-cheat uit elkaar please :P En zou nice zijn als jullie hier echt zelf naar gaan kijken en gaan onderzoeken i.p.v. gewoon dingen overnemen die op het internet worden beweerd :) Dan kunnen jullie misschien wat duidelijkheid brengen hierover.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:56

Tijs Hofmans

Redacteur
Ja je hebt gelijk, ik heb het aangepast en er een update bij gezet. Wat betreft de titel: die kan ik niet zo goed aanpassen ivm lengte, maar 'de tool VAN Denuvo' zou het duidelijker moeten maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrtnptrs
Al een stuk beter ja. Dankje.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True