Homeknop vervangen door homeknop uit andere iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhastevens
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Mijn vraag
Ik heb twee iphone’s 6s. Van een werkt de homeknop niet meer maar wel de vingerafdruk herkenning.
Als ik de homeknop van de tweede iPhone nu overzet naar de eerste iPhone werkt dan de vingerafdrukherkenning ook?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6s laatste iOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De mogelijkheden voor herstel van de homeknop zoals die op YouTube te vinden zijn heb ik geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Beste antwoord (via Jhastevens op 22-05-2020 09:43)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Jhastevens schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:32:
Ik heb de telefoon gereset, helaas zonder resultaat maar ik begrijp ook dat de laatste IOS versie op de telefoon blijft staan en dat je die niet kunt verwijderen en weer opnieuw installeren.
Ik denk erover de telefoon maar eens open te schroeven en kijken of er wellicht stof of vuiligheid tussen de contactpunten is gekomen. De 6s heeft nog een mechanische home-button die fysiek ingedrukt wordt waardoor stof onder de knop kan komen neem ik aan. Nadat ik dit gedaan heb zal ik laten weten wat het resultaat is.
En anders kan je m, mocht t belangrijk zijn, door Apple laten repareren. Maar dan kan je net zo goed 2e hands een nieuwere iPhone kopen ;)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Nee. Dit is een veiligheidsfunctie die Apple implementeert. Alleen Apple kan de vingerafdrukscanner vervangen.

Imperfectionist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:29
Nee, de vingerafdrukherkenning zal helaas niet werken omdat de hardware in de knop gekoppeld moet worden met de Secure Enclave. Hierdoor is het onmogelijk om bijvoorbeeld via een gemanipuleerde home button toegang te krijgen tot de bestanden op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhastevens
Dankjuliewel voor de antwoorden, maar het is helaas nog niet opgelost.
Van mijn IPhone 6s werkt de homeknop niet meer maar de fingerprint herkenning werkt prima.
Wat ik kan vinden op internet betekent dat dat de flatcable waarschijnlijk niet defect is en dat het mogelijk een softwareprobeem is. Na de laatste update van een paar dagen geleden bleef het probleem. Ook de mogelijke oplossing door de telefoon uit te schakelen en weer op te starten heeft het probleem niet opgelost.
Wie heeft nog een advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:29
Jhastevens schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:38:
Dankjuliewel voor de antwoorden, maar het is helaas nog niet opgelost.
Van mijn IPhone 6s werkt de homeknop niet meer maar de fingerprint herkenning werkt prima.
Wat ik kan vinden op internet betekent dat dat de flatcable waarschijnlijk niet defect is en dat het mogelijk een softwareprobeem is. Na de laatste update van een paar dagen geleden bleef het probleem. Ook de mogelijke oplossing door de telefoon uit te schakelen en weer op te starten heeft het probleem niet opgelost.
Wie heeft nog een advies voor mij?
Probeer je telefoon eens volledig te resetten. Hang β€˜m - indien mogelijk - aan je computer en reset iOS via de computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhastevens
Ik heb de telefoon gereset, helaas zonder resultaat maar ik begrijp ook dat de laatste IOS versie op de telefoon blijft staan en dat je die niet kunt verwijderen en weer opnieuw installeren.
Ik denk erover de telefoon maar eens open te schroeven en kijken of er wellicht stof of vuiligheid tussen de contactpunten is gekomen. De 6s heeft nog een mechanische home-button die fysiek ingedrukt wordt waardoor stof onder de knop kan komen neem ik aan. Nadat ik dit gedaan heb zal ik laten weten wat het resultaat is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Jhastevens schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:32:
En anders kan je m, mocht t belangrijk zijn, door Apple laten repareren. Maar dan kan je net zo goed 2e hands een nieuwere iPhone kopen ;)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1