Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• drxevdb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 09:18
Ik heb sinds mijn nieuwe setup (gekregen gpu en mobo (asus Z270-p)) de foutmelding:
USB xHCI Compliant Host Controller - Code 10

Werkelijk alle aangegeven mogelijkheden al geprobeerd, stuurprogramma's verwijderd etcetc.
Vervolgens een nieuwe behuizing gehaald met 3 USB poorten (abkoncore 750). Gisteren alles overgezet, en hopelijk zouden de USB poorten werken. Hierin gebeurd precies hetzelfde als op het moederbord. Als ik mijn muis inplug zie ik dat die 1x blauw knippert en daarna doet deze het gewoon niet. Ik vind deze USB poorten ook niet in mijn apparaatbeheer.

Geprobeerd via de site van ASUS e.e.a. aan drivers te downloaden maar daar geeft deze bij het installeren van AsusSetup: deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.

Als ik nu weer een nieuw moederbord moet halen is het alsnog een duur grapje gebleken helaas, dus dit probeer ik te voorkomen. Er zit nu een PCIe USB adapter in, zodat ik toch 2 usb poorten heb...

wie kan mij helpen?

Extra: tevens blijft mijn processor draaien nadat ik op de pc afsluiten heb gedrukt. Ik moet dan echt de powerbutton ingehouden hebben om hem helemaal uit te krijgen.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt mij een gaar moederbord met o.a. een kapotte USB controller. Normaliter betekent dat een nieuw bord, maar dat is bij Z270 weggegooid geld als je het mij vraagt. Tenzij je voor 5 tientjes een bord kan vinden dat wel werkt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drxevdb
nelizmastr schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:19:
Lijkt mij een gaar moederbord met o.a. een kapotte USB controller. Normaliter betekent dat een nieuw bord, maar dat is bij Z270 weggegooid geld als je het mij vraagt. Tenzij je voor 5 tientjes een bord kan vinden dat wel werkt.
Bij de z270 weggegooid geld? Graag toelichting als leek! Ik zou dan waarschijnlijk voor een totaal ander goedkoop bordje gaan. Als die maar DDR4 en een socket 1151 heeft, anders heb ik niets aan m'n oude componenten. Of ik moet de zooi verkopen, verlies nemen op m'n gekochte onderdelen en een tweede hands systeem halen, ook niet echt een fijne optie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:31
drxevdb schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Bij de z270 weggegooid geld? Graag toelichting als leek!
Omdat Z270 en het betreffende s1151 platform al 3 jaar EOL is. Sws is Intel aan alle kanten ingehaald door AMD dus nu nog Intel kopen is niet interessant.

Heb je de pricewatch: Asus Prime Z270-P 2ehands gekocht?
Welke cpu en ram heb je?

[Voor 51% gewijzigd door Uszka op 17-05-2020 10:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
drxevdb schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:56:
Ik heb sinds mijn nieuwe setup (gekregen gpu en mobo (asus Z270-p)) de foutmelding:
USB xHCI Compliant Host Controller - Code 10
Is dit met een nieuwe Windows installatie of gebruik je misschien een bestaande Windows installatie van een vorig/ander moederbord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drxevdb
Uszka schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Omdat Z270 en het betreffende s1151 platform al 3 jaar EOL is. Sws is Intel aan alle kanten ingehaald door AMD dus nu nog Intel kopen is niet interessant.

Heb je de pricewatch: Asus Prime Z270-P 2ehands gekocht?
Welke cpu en ram heb je?
Gekregen, daarom juist. Heb niets aan high end, dus had er verder aan gebouwd:
Sapphire R9 380
I5-7400
16 GB (2*8) crucial ballistix

De videokaart gekregen. processor (incl. Voeding) + werkgeheugen gekocht via marktplaats. Wellicht moet ik dus de processor proberen te verkopen, en nog 1x een upgrade set halen...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True