Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speelgoedauto2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Functioneren als Plex Media server, Radarr, Sonarr. OS zal UnRaid zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van +/- €1.000. Er onder hoeft niet. Er boven mag tot €100, mits het waard is.

[b]Nee, ik begin van scratsch.[/i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil niet afwijken van de Fractal Node 804 case. Rest maakt opzich niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Server moet 24/7 aanblijven. Sterk genoeg zijn voor +/- 10x Transcodes.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Goed advies en eventueel aanpassen bij wat ik al voor ogen had. Ik ben een ervaren PMS gebruiker, ik weet in principe 'alles' van Transcoderen, IGPU, QS etc. We kunnen sparren in IT taal, hoeft geen Jip en Janneke te zijn.

Goedemorgen mede tweakers!
Al enige tijd ben ik bezig met het uitzoeken voor een custom PMS build.
Momenteel heb ik een DS918+ draaien waarbij alle 4 de bays vol zitten. In deze NAS is ook de PMS geïnstalleerd. Echter overtreft mijn doeleinde de specificaties van de NAS. Ik merk bij het transcoderen van diverse bestanden dat de J3445 Celeron (Intel HD graphics 500) het moeilijk heeft.
Ik heb pak en beet zo'n 15-18 gebruikers op de PMS, waarvan er 6-8 tegelijk gebruik maken. In de toekomst mag dit uiteraard meer zijn.
Mijn bibliotheek bestaat enkel uit 264x 1080. Ik zie (voor alsnog) geen toegevoegde waarden van 4K. Wellicht dat ik alles ooit omzet naar 265x. Maar dat ligt aan de technologie die zich vordert en of de Plex software zelf ook mee doet met Transcodering updates.

De reden dat ik voor I5-9600K heb gekozen is voor zijn UHD 630 en zijn 6 core & threads. Audio transcoderen gaat dmv de CPU en de video dmv de UHD 630 QS.
Ik heb al een test UnRaid PMS server gemaakt met mijn i7-8550U (UHD 620) en deze kon 'gemakkelijk' 10 transcode streams tegelijk aan, echter werd mijn RAM gebruik 90% bij de 11e stream (8GB inbuild) waardoor ik moest stoppen. Echter heb ik ook geen zin om vliegtuig Jets te horen wanneer de server aanstaat.

De Asus Prime B365M-a is een redelijke 'budget' moederbord Echter zie ik geen reden voor een High-End MOBO voor mijn doeleinde. Deze heeft ruimte voor 6x SATA, PCIe16x (voor eventueel GPU transcode upgrade) PCIe1x voor SAS/SATA controller wanneer de 6x SATA vol zitten. Maximaal 64 GB (wat totaal niet nodig is) en heeft Integrated Graphics processor control.

De voeding wordt de Be Quit! Dark Power Pro 650W. Dit is een 650W titanium PSU, gekozen voor Titanium omdat de server 24/7 aan moet staan en ik uiteraard niet 'zinloos' KW wil verspillen aan Eneco/greenchoice. De PSU heeft ook ruimte voor 8x15 SATA pin, dus voorlopig zit ik dan wel gebakken.

De Samsung EVO plus NVMe 250gb zal function als, voor nu een standard mount disk. Hier zal ook de Metadata en dockers van UnRaid op geinstalleerd worden.
Later zal ik een 14TB parity disk drive installeren

Tevens wil ik nog 3 extra's Noctua NF A12x25PWM aan de voorkant van de Node 804 plaatsen, waardoor er 4x120mm fans het systeem in blazen. De NH-D14 en de 2 achterste fans zorgen ervoor dat de warmte eruit gaat en ik een optimale Airflow in de kast krijg.
Of raden jullie aan om 2x extra's fans boven in te plaatsen? Warmte stijgt immers..

Ik ga de node 804 niet direct volgooien met 8 HDD's. Zie het voor je dat ik elke 3/4 maanden een 12/14TB shuck en deze dan in de server plaats.

De server zal enkel dienen als een 'high end' PMS met genoeg ruimte voor opslag en stream mogelijkheden.
Het transcoderen zal gaan op de RAM om zo de maximale snelheid uit het systeem te halen.

Graag hoor ik jullie mening met wat er goed en fout is.
Persoonlijk vind ik dat ik aardig me huiswerk gedaan heb. Echter zijn foutjes zo gemaakt..
Ik hoor het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door speelgoedauto2 op 16-05-2020 11:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Een is voldoende.

Dit topic is gesloten.