Toon posts:

WiFi bereik van PCI Wifi adapter

Pagina: 1
Acties:

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:17
Ik heb mijn computer verhuisd naar een andere kamer waar ik niet beschik over een LAN aansluitpunt. Ik heb om dit op te lossen een PCI WiFi netwerk kaartje gekocht (TP-Link AC1300 Archer T6E). Helaas moet ik constateren dat het WiFi bereik met dit kaartje vrij slecht is. Het WiFi signaal in de kamer is echter prima want met een laptop of mobiele telefoon haal ik prima snelheden. Het ligt denk ik aan het feit dat de desktop in een hoek staat vlak aan een betonnen muur waar weinig signaal is.

Ik zie PCI WiFi kaartjes met antennes op een verlengsnoer, zoals bij deze https://tweakers.net/pric.../gigabyte-gc-wbax200.html. Maar wellicht is het ook mogelijk om los zo'n verlengsnoer te kopen voor mijn huidige kaartje. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je zekerheid dat het ook past op dit kaartje? Of moet ik toch echt een nieuwe kaart kopen met zo'n verlengsnoer?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 08:47
Antennes in alle soorten en maten https://tweakers.net/netw...XRZYo6SVbSSqbGpgVJsbW0tAA

Kijk even welke bij jouw kaart past. Indien je de mogelijkheid hebt is je kaart omruilen bij de shop waar je hem gekocht hebt, het makkelijkst mbt compatibiliteit

Nog makkelijker? Plaats je pc anders zodat het bereik acceptabel word?

[Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 16-05-2020 10:53]

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-10 17:41
Je kunt ook proberen de kanaal bandbreedte te beperkten en even zien of je signaal sterkte dan beter wordt.

Wifi ontvangers "smeren" het zendvermogen zeg maar uit over de kanaal bandbreedte.

Dit kun je meestal doen onder de eigenschappen van je netwerk kaart, als je hem dan niet op auto maar op 20Mhz ziet weet je redelijk snel of dat helpt.

Dit is is voor de 5Ghz band meer van toepassing dan de 2,4Ghz omdat 5Ghz tot 160Mhz en 2,4Ghz tot 40Mhz kan ondersteunen.

Daar over gesproken, zit je op 2,4 of 5Ghz ?

[Voor 47% gewijzigd door mash_man02 op 16-05-2020 11:34]

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:17
Ik probeer zowel 2,4 als 5ghz maar allebij zijn niet veel soeps (20 - 30mbit speedtest). Ruilen is niet meer een optie want heb hem paar weken geleden gekocht en de verpakking is niet meer compleet (ik weet het... niet slim).

Ik heb wel wat rondgekeken naar antenne's maar ben nogal skeptisch eigenlijk of dat wel gaat passen. Ik denk dat ik maar beter nog een poging moet wagen met een adapter inclusief verlengstuk. Dan weet ik zeker dat het past en vrij goed zal werken.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee