Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvdp
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06-2024
Sinds enige tijd nu een 2de simkaart in mijn Samsung S10+. Bij het opstarten vraagt de telefoon continue om de pincode van de 2de simkaart. Deze vergeet ik telkens en kom ik niet door het opstartproces heen.

Ik ben op zoek naar de manier waarop ik via de software (zonder simkaarten om te wisselen)
1) de pincode van de 2de simkaart kan wijzigen
en/of
2) hoe ik de pincode beveiliging van de 2de simkaart kan uitzetten.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
standaard uo-to-date android toestel:
- Android versie 10,
- build: QP1A. 190711.020.G975FxxU4CTC9

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Van Simkaart 1 heb de code kunnen wijzigen of codebeveiliging kunnen uitzetten onder menu:
"instellingen" --> "Biometrie en beveiliging" --> "andere beveiligingsinstellingen" --> "vergr Sim-kaart instellen"
bovenstaande wijzigen werkt prima voor Sim 1, alleen menu's of knopjes voor Sim 2 ontbreken volledig.

...

Mogelijk weten jullie hoe dit werk. Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 2% gewijzigd door donvdp op 16-05-2020 13:51 . Reden: specifiekere omschrijving van mijn zoektocht ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:35
Tweede simkaart in het eerste slot plaatsen en pin wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvdp
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06-2024
Bedankt voor je reactie Messje, maar ik zoek een manier om het te doen zonder de hardware configuratie te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 20:27

job

Waarom is het een probleem om de simkaart om te wisselen, pin te wijzigen en vervolgens de simkaarten weer terug te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
job schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:22:
Waarom is het een probleem om de simkaart om te wisselen, pin te wijzigen en vervolgens de simkaarten weer terug te wisselen?
Dat is de vraag van TS niet. Graag ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Dat is de vraag van TS niet. Graag ontopic :)
Het lijkt erop dat het niet mogelijk is in de instellingen van de s10+. Ik kan het hier niet checken, maar "vergr Sim-kaart instellen" is wel de plek waar de pincode gewijzigd of uitgeschakeld kan worden.

Als TS het probleem wil oplossen is de enige oplossing om even de SIM te wisselen en bovenstaande uit te voeren. Daarna terugwisselen en je bent klaar.

Andere optie is de bug melden en wachten tot Samsung een oplossing heeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door BillSpaarbank op 16-05-2020 20:33 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
BillSpaarbank schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Het lijkt erop dat het niet mogelijk is in de instellingen van de s10+. Ik kan het hier niet checken, maar "vergr Sim-kaart instellen" is wel de plek waar de pincode gewijzigd of uitgeschakeld kan worden.
Kan het met een S10e checken (volgens mij dezelfde software) en het lijkt inderdaad niet mogelijk...
Als TS het probleem wil oplossen is de enige oplossing om even de SIM te wisselen en bovenstaande uit te voeren. Daarna terugwisselen en je bent klaar.
Niet de enige oplossing natuurlijk, hij zou de SIM ook even in een andere / oude telefoon kunnen steken om daarmee de code te wijzigen. Misschien neemt dat een deel van zijn bezwaar weg (geen idee, want ik snap het bezwaar niet).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1