Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

verkeerd wachtwoord duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fjkfjk
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16-05 09:54
Waarom duurt het zo lang als ik per ongeluk in win 10 een verkeerd wachtwoord invul bij inloggen? Het duurt enkele seconden terwijl het mij niet zo moeilijk lijkt....

Beste antwoord (via fjkfjk op 16-05-2020 10:06)

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:00
Omdat Windows eerst de dichtstbijzijnde domaincontroller controleert, maar daarna de domaincontroller met PDC rol. Check Wireshark, daar zie je het verkeer voorbij komen. Dit zal met AzureAD zo'n beetje hetzelfde zijn. Live accounts zitten volgens mij ook in een soort van AzureAD.

[Voor 42% gewijzigd door Trommelrem op 16-05-2020 09:37]

Alle reacties

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:42
Dat is meer bedoeld voor mensen die het wachtwoord niet (horen te) weten en maar wat proberen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Trommelrem
Omdat Windows eerst de dichtstbijzijnde domaincontroller controleert, maar daarna de domaincontroller met PDC rol. Check Wireshark, daar zie je het verkeer voorbij komen. Dit zal met AzureAD zo'n beetje hetzelfde zijn. Live accounts zitten volgens mij ook in een soort van AzureAD.

[Voor 42% gewijzigd door Trommelrem op 16-05-2020 09:37]

• fjkfjk
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16-05 09:54
Trommelrem schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:36:
dus als de pc niet is verbonden met een netwerk zal het korter duren?

• Trommelrem
fjkfjk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Ja: Cached credentials.

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:32

Eagle Creek

Breathing security

fjkfjk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Absoluut. Dat is overigens een truc die je heel vaak kan toepassen als applicaties van het netwerk afhankelijkheid zijn. Even verbinding verbreken, applicatie krijgt direct time-out zonder poging en schakelt indien mogelijk over op cache en systeem reageert direct.

Die cached credentials zijn ook de reden dat een juist wachtwoord sneller gaat. Standaard checkt hij dan niet bij de domain controller. Kan je uitzetten waardoor dit altijd gebeurt maar als de DC niet beschikbaar is kan je niet meer inloggen.

[Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 16-05-2020 15:15]

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True