Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afdekplaatje deurklink wil niet los

Pagina: 1
Acties:

• TheGabeMan
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 14:27
OPGELOST !!!

Van de WC deur is de klink losgeschoten en hangt er nu half aan. Hierdoor kan ik de deur niet meer open krijgen. Normaal zou je zeggen dat je hem dan even helemaal eraf schroeft en weer netjes erop zet, maar ik krijg de afdekplaat niet er af.

Op onderstaande video zie je op 31 seconden hoe hij netjes het afdekplaatje los wipt, maar bij mij is de andere plaat waar de schroeven inzitten, dik een cm van het hout afgekomen en het afdekplaatje is met geen mogelijkheid los te peuteren van de plaat waar de schroeven in zitten.

Enige wat ik mij nu nog kan bedenken is met geweld de klink eraf halen zodat die schroeven breken, maar ik hoop op nog wat tips hier.

Krijg dus met kleine schroevendraaier geen ruimte tussen afdekplaatje en schroevenplaatje.

[Voor 18% gewijzigd door TheGabeMan op 16-05-2020 10:10]

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:31

De Nelis

en anders maar niet...

En met een dunne schroevendraaier erin en met een hamer het er rustig uit proberen te tikken?

time is infinite, but each week is ten hours short..

• TheGabeMan
De Nelis schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:33:
En met een dunne schroevendraaier erin en met een hamer het er rustig uit proberen te tikken?
Dunne schroevendraaier op dat kleine randje bedoel je?

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Er moet een kleine inkeping zitten in het afdekplaatje. Zorg dat je daar met een schroevendraaier genoeg kracht op kan zetten, zodat je het afdekplaatje eraf kan wippen.
Daarna de patentbouten weer vast draaien of misschien wel vervangen.

Tweakers Discord

• TheGabeMan
tweakduke schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:34:
Er moet een kleine inkeping zitten in het afdekplaatje. Zorg dat je daar met een schroevendraaier genoeg kracht op kan zetten, zodat je het afdekplaatje eraf kan wippen.
Daarna de patentbouten weer vast draaien of misschien wel vervangen.
Die inkeping zie ik idd op de video, maar de plaatjes zitten bij mij er zover overheen dat ze niet meer zichtbaar zijn.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zou juist de klink eerst aan beide kanten weer strak aandraaien. En dan beginnen te wrikken met een platte schroevendraaier. Dat kapje moet er eerst af. Evt met een plat stukje metaal of hout als hefboom voor je schroevendraaier zodat je geen deuken krijgt.
Of zitten er aan de andere zijde niet schroeven die in de klink zitten?

[Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-05-2020 09:47]

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:31

De Nelis

en anders maar niet...

TheGabeMan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Dunne schroevendraaier op dat kleine randje bedoel je?
Doelde meer in de schroefgaten maar dat zal in dit geval dus geen nut hebben. @tweakduke heeft de juiste tip al gegeven :-)

time is infinite, but each week is ten hours short..

• TheGabeMan
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:45:
Ik zou juist de klink eerst aan beide kanten weer strak aandraaien. En dan beginnen te wrikken met een platte schroevendraaier. Dat kapje moet er eerst af. Evt met een plat stukje metaal of hout als hefboom voor je schroevendraaier zodat je geen deuken krijgt.
Of zitten er aan de andere zijde niet schroeven die in de klink zitten?
Deur is dicht en krijg ik niet open omdat de andere klink er in de binnenkant half afhangt 8)7

• TheGabeMan
Ik ga nog eens klooien en anders maar grof geweld.

Bedankt

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

TheGabeMan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:40:
[...]

Die inkeping zie ik idd op de video, maar de plaatjes zitten bij mij er zover overheen dat ze niet meer zichtbaar zijn.
Het is als op de video of deze inkeping kan ook:

Aangezien de klink nu los zit zal het lastiger zijn om genoeg kracht te kunnen zetten en/of het hefboomeffect te creëren. Als het afdekkapje er maar af is! :)

Tweakers Discord

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Je kunt met behulp van de klink toch het achterste plaatje strak tegen de deur aan drukken? En dan gewoon het voorste plaatje loswippen zoals gebruikelijk?

Laat anders even iemand meehelpen en met zijn volle gewicht tegen de klink aanhangen. Dan mag het toch niet veel verschil maken met normaal?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:56
Het ziet er naar uit dat het niet echt meer te herstellen is in originele staat?

Idee om gewoon een slijptol erop te zetten, de andere klink eruit te duwen en met een brede schroevendraaier de deur open te draaien?

Anders alsnog een slijptol en met een waterpomptang draaien?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

TheGabeMan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Deur is dicht en krijg ik niet open omdat de andere klink er in de binnenkant half afhangt 8)7
Ah sorry verkeerd begrepen.
Kun je de scharnieren er niet uit tikken? Of met een oude bankpas het slot open krijgen (zie Google)?
Of misschien kun je met een dunne tang de as draaien om de deur te openen, de as is zichtbaar.

[Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-05-2020 10:01]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TheGabeMan
JAAAAAAAAAAA met wat geweld met grote schroevendraaier popte het plaatje er opeens af
Dank voor alle tips!

[Voor 11% gewijzigd door TheGabeMan op 16-05-2020 10:09]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True