krakendmodem schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:36:
[...]
Zolang je bij je internetverbinding geen TV (met ontvanger dus) afneemt van KPN, gaat die app niet werken. Op het moment dat je op die app inlogt wordt er een check gedaan of het tv abonnement waarop je inlogt bij je verbinding thuis hoort.
Ik gebruik ook een LG met de KPN app, maar de Arcadyan ontvanger is véél sneller en heeft een véél betere beeldkwaliteit.
Daarnaast is het maar de vraag hoelang die apps blijven werken. Onze iets oudere Samsung TV draait inmiddels de helft van de apps al niet meer die destijds meegeleverd waren. Nu is deze ook nog "maar" 6 jaar oud, maar toch.
Twee mogelijkheden: Je kan bij Ziggo alleen een TV pakket afnemen en via Ziggo tv kijken en via glas alleen een internetverbinding geleverd krijgen.
Of je neemt via Canal Digitaal een abonnement af en kijkt via die app tv:
https://www.canaldigitaal.nl/actie/mobiele-app.
Canal Digitaal app werkt hier best oké op een LG 65CX6LA, maar ook hier is die KPN ontvanger nog steeds vlotter. Enige voordeel van die CD app is dat de TV er een "input" van maakt en dus automatisch die app opstart bij inschakelen van de tv.
Nuttige input, thanks!
Beeldkwaliteit is niet het belangrijkste, dit vind ik persoonlijk alleen bij voetbal belangrijk en ik kijk alleen WK/EKs dus dat komt niet zoveel voor. Vrouwlief ziet het verschil tussen 4K en HD niet eens, dus die zal het ook niet zo belangrijk vinden. Wat we beide wel belangrijk vinden is de UI van de app. Netflix op onze LG vinden we allebei erg goed en fijn werken, maar Amazon Prime ergeren we ons aan. Zo als ik nu proef is de iTV app niet heel sterk qua UI.
Wat ik nog was vergeten te vermelden is dat de zender TLC echt een dealbreaker is. Daarom heb ik Canal Digitaal wel bekeken, maar direct afgeschreven omdat TLC hier niet beschikbaar is.
Ik wist niet dat je via Ziggo kunt kiezen voor alleen TV, als dit zo is dan zou dat perfect zijn want dan neem ik gewoon glasvezel en daarnaast Ziggo.
[BoSS] schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:49:
De TV apps van KPN gebruiken dezelfde streams als die van de iOS/Android app en van de webapp (tv.kpn.com). Deze bitrate is vele malen lager dan de bitrate van TV en volgens mij zelfs niet Full HD maar HD Ready (dit laatste weet ik niet zeker).
Leuk voor erbij, maar een STB voor de primaire TV lijkt mij nog steeds de beste oplossing. De nieuwste STB's van KPN kan je uit het zicht zetten/achter de TV plakken want die hebben een Bluetooth afstandsbediening, wellicht is dat een oplossing?
Ik wil eigenlijk geen extra kastje, OF, het kastje volledig besturen via mijn LG remote. Dit laatste moet wel makkelijk te doen zijn aangezien de remote naast bluetooth ook IR heeft.
Ik vind het al erg genoeg dat ik de afstandsbediening van mijn audioinstallatie in de buurt moet houden omdat deze automatisch op stand-by gaat...
Edje040 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:00:
Op het KPN forum is te lezen dat mensen er over het algemeen niet heel erg enthousiast over zijn. Met name de beeldkwaliteit is beduidend minder. Er is op dit moment wel gedoe met de traagheid van de ontvangers maar volgens KPN word dit uiterlijk 20 januari middels een update opgelost. Ik zit bij XS4ALL en heb tegenwoordig 2 van die nieuwe kastjes waar @
[BoSS] het over heeft (VIP5202). Klein, snel en inderdaad staan ze bij mij ook in een kast.
Hoe meer ik lees over de iTV app hoe meer ik gesterkt wordt in mijn vermoeden dat het ruk is.

Thanks voor je input.