Norton Ghost voor Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Topicstarter
Weet iemand of er een versie van Norton Ghost voor linux is, of een andere tool waarmee ik een iamge kan maken onder linux, die ik dan later weer vanuit een Windows omgeving kan wegschrijven ??

Alvast bedankt..
gr
CyberJ

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Zover ik weet onderstund Norton Ghost 7 het ext2 bestands-systeem, maar ghost heeft geen programma dat onder Linux draait. Je zou het dus wel met een DOS opstartflop kunnen proberen.

Of er andere Linux programma's voor zijn weet ik niet.

huh, heb ik dat gedaan?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ja, je kan inderdaad gewoon norton ghost gebruiken... werkt hier zonder problemen bij het back-uppen van m'n slackware-server

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Equator
  • Nu online

Equator

Crew Council

Topicstarter
Ja, dat weet ik..helaas..
Maar dit is de situatie:

Ik heb een RAID systeem (RAID 0) en ik wil op de logische partitie Linux (RedHAt 7.1) installeren. Maar de HPT-370 controller chip is niet ondersteund in deze versie van linux, dus ik krijg dat nooit geinstalleerd op die raid set.
Dus ik dacht, dan installeer ik het onder VMware, en dan maak ik er een image van. Die plaats ik terug op een nieuw te creeren partitie op mijn raid-set, en start op metde bootdisk.
Pas de lilo.conf aan en run lilo..
Maar dan moet ik wel vanuit een linux sessie een image kunnen maken..anders gaat de theorie niet op..

Zodoende..of is er ergens een andere unix goeroe die weet hoe je deze controller wel op een normale manier aan de praat krijgt..

bedankt..
CyberJ

Verwijderd

sloop die raid set of ga een hele recente 2.4 kernel draaien >= 2.4.7 misschien met AC of pre patches

Verwijderd

Door CyberJ - maandag 06 augustus 2001 20:31

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, dat weet ik..helaas..
Maar dit is de situatie:
Ik heb een RAID systeem (RAID 0) en ik wil op de logische partitie Linux (RedHAt 7.1) installeren. Maar de HPT-370 controller chip is niet ondersteund in deze versie van linux, dus ik krijg dat nooit geinstalleerd op die raid set.
Dus ik dacht, dan installeer ik het onder VMware, en dan maak ik er een image van. Die plaats ik terug op een nieuw te creeren partitie op mijn raid-set, en start op metde bootdisk.
Pas de lilo.conf aan en run lilo..
Maar dan moet ik wel vanuit een linux sessie een image kunnen maken..anders gaat de theorie niet op..

Zodoende..of is er ergens een andere unix goeroe die weet hoe je deze controller wel op een normale manier aan de praat krijgt..

bedankt..
CyberJ
--------------------------------------

Volgens mij is het wachten op een goede driver voor de HPT 370. Voorlopig in linux single drive(s) only (dus geen RAID)en ook ik kom de nodige probs tegen. :(

Verwijderd

Ik kreeg net een mail van highpoint ivm klacht over gebrek aan RAID ondersteuning in Linux. Zal mm ff plakken:
Onderwerp: Re: Proper Linux support for HPT370 Ultra 100

Hello,

RAID drivers for Linux will be released later this month.

HighPoint Technologies

At 03:19 PM 8/3/01 +0200, you wrote:
>Hello,
>
>I own a ABIT BX133 - RAID motherboard with an integrated Highpoint RAID
>controller. So I bought a second harddisk and created a RAID 0 set. But now
>I cannot install Linux because the HPT 370 driver lacks RAID functionality
>?? It works fine on win2k but I want a dualboot system Linux/Win2K.
>
>When will this be fixed ?

>:)

• Equator
  • Nu online

Equator

Crew Council

Topicstarter
Cool, nog even afwachten maar..
RAID slopen, die is gestoord, Win2K draait er nu net zo lekker op..
Ik wacht nog wel even dat er een goede driverflop van highpoint komt voor de HPT370.

Iig thanx guy's

gr
CyberJ
Pagina: 1