Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

49-55" TV voor kamer met veel zonlicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kai Nickson
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-06 21:26
De reden dat ik het zoveelste topic open (en omdat ik geen topic wou kapen van iemand anders) over deze schermgrote is dat onze woonkamer zich bevind in een appartement met veel natuurlijk zonlicht. 8) Hierdoor zitten we zelfs met de gordijnen toe in volle dag momenteel met enorm veel reflectie op het scherm (gamen is nagenoeg onmogelijk in donkere scenes, we zien meer van het motief van de gordijnen dan wat er zich op het scherm afspeelt).

Ik zoek een?
Een 49-55" scherm ter vervanging van mijn oude 32" LG 32LN5404
Ik heb al een aantal opties bekeken maar ik sta open voor suggesties

Wat is je budget?
+-€800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV wordt bij ons gebruikt voor Netflix & Youtube (via losse chromecast), OSMC, Playstation3, Steam Link en wat retro gaming.
We zouden best een aangename televisie willen die toch wel weer wat jaartjes kan meegaan.

Zoals hierboven aangehaald is zonlicht een grote factor in de keuze van een nieuwe televisie en de reden dat we OLED aan ons laten voorbij gaan.

Ik heb tot nu toe veel verschillende topics en berichten gezien die dan wel dan niet de Samsung 55Q70R aanprezen omdat deze zonlichtreflecties kon tegengaan. Dit lijkt echter afhankelijk per klein verschil in model en schermgroten.
Bij de modellen die meer dan €1000 kosten is mij de keuze duidelijker maar dit is dan weer buiten het budget.

Wat heb je zelf al gevonden?
Verkoper van de fysieke winkel waar we wat gaan rondkijken zijn wees ons naar de Samsung 55Q67R
Na wat rondgekeken te hebben online wordt ik zelf wat warmer van de Samsung 55Q70R
Als alternatief kijk ik ook nog naar de Sony KD-55XF9005

Welke vragen heb je hier nog over?
Een laatste struikelblok waar ik niet te veel informatie over vind is de software.
In hoeverre breekt de (offline) functionaliteit van het scherm als er geen verbinding met het internet is?
Zo lees ik dat het instellen van ambientmode op de Samsung enkel kan via een online app, klopt dat?

Alvast bedankt,
Kai

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12-06 13:55
De Sony XF9005 en XG9505 hebben een veel betere anti-reflectie filter vergeleken met de Samsung Q60 en Q70 serie. De anti-reflectie filter op de Q80 serie en hoger is momenteel class leading.

Geen idee of de Ambient Mode alleen beschikbaar is wanneer je online bent, Google levert ook iets vergelijkbaars op AndroidTV.

Wanneer je opzoek bent naar een tv met de hoogste over all brightness kun je het beste naar de Sony 55XG9505 kijken, zowel in SD als in HDR levert deze tv de hoogste helderheid (bijna het dubbele vergeleken met de Samsung 55Q80R bij een full window). De XF9005 is overpriced en heeft een langzamere processor vergeleken met de XG9505.

De XG9505 is met wat onderhandelen voor minder dan 900 euro te koop, neem hiervoor contact op met Smits of Kamera Express ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
@Kai Nickson Dit links is het filter op de Q60/Q70 vs rechts die van de Q80 en hoger dus weet niet wie er waar zo hoog opgaf over het filter op de Q70 maar dat is niks bijzonders iig. Iirc ging het hier om een Q60R vs de Q85R aan de voet te zien:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:58
Voor retrogaming is Sony sowieso fijner aangezien je bij Samsung overscan niet uit kan zetten bij SD content. Voor de rest is al het nodige al gezegd door @Freshouttheoven, daar sluit ik mij helemaal bij aan.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• Kai Nickson
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-06 21:26
Bedankt voor de tips, het is inderdaad een Sony geworden. Als licht toch nog een te groot probleem is koop ik mij loden gordijnen :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True