De reden dat ik het zoveelste topic open (en omdat ik geen topic wou kapen van iemand anders) over deze schermgrote is dat onze woonkamer zich bevind in een appartement met veel natuurlijk zonlicht.
Hierdoor zitten we zelfs met de gordijnen toe in volle dag momenteel met enorm veel reflectie op het scherm (gamen is nagenoeg onmogelijk in donkere scenes, we zien meer van het motief van de gordijnen dan wat er zich op het scherm afspeelt).
Ik zoek een?
Een 49-55" scherm ter vervanging van mijn oude 32" LG 32LN5404
Ik heb al een aantal opties bekeken maar ik sta open voor suggesties
Wat is je budget?
+-€800
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV wordt bij ons gebruikt voor Netflix & Youtube (via losse chromecast), OSMC, Playstation3, Steam Link en wat retro gaming.
We zouden best een aangename televisie willen die toch wel weer wat jaartjes kan meegaan.
Zoals hierboven aangehaald is zonlicht een grote factor in de keuze van een nieuwe televisie en de reden dat we OLED aan ons laten voorbij gaan.
Ik heb tot nu toe veel verschillende topics en berichten gezien die dan wel dan niet de Samsung 55Q70R aanprezen omdat deze zonlichtreflecties kon tegengaan. Dit lijkt echter afhankelijk per klein verschil in model en schermgroten.
Bij de modellen die meer dan €1000 kosten is mij de keuze duidelijker maar dit is dan weer buiten het budget.
Wat heb je zelf al gevonden?
Verkoper van de fysieke winkel waar we wat gaan rondkijken zijn wees ons naar de Samsung 55Q67R
Na wat rondgekeken te hebben online wordt ik zelf wat warmer van de Samsung 55Q70R
Als alternatief kijk ik ook nog naar de Sony KD-55XF9005
Welke vragen heb je hier nog over?
Een laatste struikelblok waar ik niet te veel informatie over vind is de software.
In hoeverre breekt de (offline) functionaliteit van het scherm als er geen verbinding met het internet is?
Zo lees ik dat het instellen van ambientmode op de Samsung enkel kan via een online app, klopt dat?
Alvast bedankt,
Kai
Ik zoek een?
Een 49-55" scherm ter vervanging van mijn oude 32" LG 32LN5404
Ik heb al een aantal opties bekeken maar ik sta open voor suggesties
Wat is je budget?
+-€800
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV wordt bij ons gebruikt voor Netflix & Youtube (via losse chromecast), OSMC, Playstation3, Steam Link en wat retro gaming.
We zouden best een aangename televisie willen die toch wel weer wat jaartjes kan meegaan.
Zoals hierboven aangehaald is zonlicht een grote factor in de keuze van een nieuwe televisie en de reden dat we OLED aan ons laten voorbij gaan.
Ik heb tot nu toe veel verschillende topics en berichten gezien die dan wel dan niet de Samsung 55Q70R aanprezen omdat deze zonlichtreflecties kon tegengaan. Dit lijkt echter afhankelijk per klein verschil in model en schermgroten.
Bij de modellen die meer dan €1000 kosten is mij de keuze duidelijker maar dit is dan weer buiten het budget.
Wat heb je zelf al gevonden?
Verkoper van de fysieke winkel waar we wat gaan rondkijken zijn wees ons naar de Samsung 55Q67R
Na wat rondgekeken te hebben online wordt ik zelf wat warmer van de Samsung 55Q70R
Als alternatief kijk ik ook nog naar de Sony KD-55XF9005
Welke vragen heb je hier nog over?
Een laatste struikelblok waar ik niet te veel informatie over vind is de software.
In hoeverre breekt de (offline) functionaliteit van het scherm als er geen verbinding met het internet is?
Zo lees ik dat het instellen van ambientmode op de Samsung enkel kan via een online app, klopt dat?
Alvast bedankt,
Kai