Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart voor budget-gaming voor HP-sys met kleine voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
Ik heb een HP systeem staan (I5-3470, 8GB ram, 1x 250GB SSD en 1x 500GB HDD) dat ik wil gebruiken voor wat simracen.

Gebruikte spellen zijn rFactor2 en RaceRoom, gaan draaien op 1080p; beiden vragen niet heel veel (recommended = 2GB kaart).

Op dit moment zit er geen aparte videokaart in het systeem, ik zoek een budget-kaart (GTX750/GTX760 oid) die in deze kast past (midi-tower, niet overbemeten groot).
De voeding is de standaard 300W-voeding van het systeem, deze heeft geen extra 6/8-pins aansluitingen voor videokaarten. Ik weet dat er verloopstekkers zijn om via de SATA-power die 6-8 pins stekkers te "creëren", maar weet nu niet of dat zo'n goed idee is.

Kan ik in dit systeem met verloopstekkers alsnog een videokaart met 1 of 2 6/8-pins connectors aansluiten of moet ik echt denken aan het vervangen van de voeding? Maakt de oefening wel 2x zo duur uiteraard, maar een niet-werkend systeem is ook weer niets...

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:24
Verloopstekkers die niet bij de PSU horen zijn een firehazzard, zou ik niet aan beginnen.

Denk dat je aan een 450watt PSU moet denken van een redelijk merk. Voor een euro of 50/60 moet dat wel te doen zijn.

Geen idee echter of je kast ruimte heeft voor standaard PSU

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:38

M2M

medicijnman

of als het wel fysiek past, de connectors wel passen. En als de connectors passen, ze de normale ATX pinout volgen en niet hun eigen gang gaan. Check het in ieder geval even vantevoren :)

-_-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen verloopjes gebruiken als het even kan. Zoek een kaart die geen externe voeding nodig heeft.

Een GTX1650 is een perfecte kandidaat.

I reject your reality and substitute my own

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10:11
amd radeon rx 560

• mikekiwi
Cyriel85 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:49:
Verloopstekkers die niet bij de PSU horen zijn een firehazzard, zou ik niet aan beginnen.

Denk dat je aan een 450watt PSU moet denken van een redelijk merk. Voor een euro of 50/60 moet dat wel te doen zijn.

Geen idee echter of je kast ruimte heeft voor standaard PSU
OK, dat is duidelijk. Kast heeft een voeding van het normale formaat. Dat zou moeten passen... Echter, recente voedingen hebben de fan aan onder/bovenzijde zitten en de voeding die er nu inzit heeft een fan aan de achterzijde. OP zich niet erg, ware het niet dat de kast niet voorziet in ventilatierooster aan de bovenzijde. En dus wordt dat een lastige exercitie,
M2M schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:06:
of als het wel fysiek past, de connectors wel passen. En als de connectors passen, ze de normale ATX pinout volgen en niet hun eigen gang gaan. Check het in ieder geval even vantevoren :)
Yep, goede tip, maar dat is in orde . 24-pins P1 aansluiting icm 4 pins voor CPU

• mikekiwi
Gezien het bovenstaande issue met de kast die eigenlijk niet genoeg gelegenheid biedt voor een nieuwe betere voeding, lijkt het mij raadzamer om voor nu te kiezen voor een kaart die geen extra voeding nodig heeft.

En toen kwamen onderstaande reacties erbij:
nelizmastr schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:09:
Geen verloopjes gebruiken als het even kan. Zoek een kaart die geen externe voeding nodig heeft.

Een GTX1650 is een perfecte kandidaat.
Dank voor deze suggesties. Heb even de GTX1050, GTX1650 en de RX560 vergeleken met de 750ti op cpu.userbenchmark.com (de 750ti is even mijn eigen referentie omdat ik die in een ander systeem al best aardig vond werken).
Allen scoren beduidend hoger dan de 750ti, dus dat is mooi. De Nvidia's doen het daar wat beter dan de RX560, met name de 1650

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:14
Ik heb zelf een Zotac Gaming GTX 1650 Low Profile in mijn HP Z2 G4 SFF workstation. Kaart wordt geleverd met een low profile bracket, normaal bracket zit standaard gemonteerd. Geen extra voeding nodig.

Op zich een prima kaart voor GTA V en Rise of the Tomb Raider (zijn de enige 2 games die ik speel). Draaien bij mij in ieder geval goed op 1440.

De kaart maakt alleen best wel wat geluid (fans), maar dat heeft meer te maken met de beperkte ruimte in de behuizing van mijn PC waardoor de kaart eerder warm wordt en de fans flink aan het werk moeten om te koelen. Maar als het geluid tijdens gamen op een normaal volume staat, stoor ik me er niet aan.

Mijn platencollectie

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikekiwi
Dank! Alhoewel het begon met een "technische" vraag, is het onderhand wel een aankoopadvies topic geworden ja...

@pporrio Dank je! Ik wil eigenlijk eerst voor een iets meer budget optie gaan (1050ti) en als ik vind dat ik tekortschiet (of als ik een mooie gebruikte 1650 tegenkom) dan ga ik alsnog die stap maken.
En jouw voorstel is best een goede, qua formaat prima te doen ook in mijn kast...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True