Hoe krijg ik dezelfde muurstructuur terug.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 14:11
Mijn vraag:

Ik heb vandaag de sleutel van mijn huis mogen ontvangen.

Nu wil ik in de hoek waar de tv komt te hangen 2 dingen doen.. het stroom punt verplaatsen en een sleuf frezen voor kabels.

Aansluitend met een gips de muur weer strak maken. Alleen zit we een structuur op de muur en ik vraag me af hoe ik deze weer kan terug krijgen. Heb ik een vorm van structuur verf nodig?

Kan ik dit makkelijk zelf doen?

Ik heb foto's toegevoegd met de gewenste situatie en een close-up van de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYQOX8Mc_yHOVznDh572-A2_PZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7ZcnZCM8PhHacEGL07Kl7ku.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3yhuun-RqF0AMeBAY970lTzxa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuX2hOaLiU5ESUmTnwneUHpq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:34
Hmm, dat lijkt spachtleputz

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:26
Wat dikker smeren en dan als het was steviger word, het structuur aanbrengen met bijv een spons. Ik zou eerst een testje maken om te kijken wat het beste resultaat geeft.

Een schuursponsje met snelle dep bewegingen is bijv perfect voor structuur verf structuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
je hebt volgens mij een roller met gaatjes nodig dan krijg je dat effect ook wel denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
https://www.alabastine.nl/product/spackspray/

Als het niet te veel in het zicht zit tenminste, want verschil ga je wel zien. Krijg je bijna nooit echt vergelijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Hoe groot is die muur? Als het niet te groot is zou ik hem anders geheel gladschuren, en daarna afwerken op de manier zoals je het hebben wilt. (Er van uitgaande dat je niet de hele wand eerst egaal wilt stuccen)

blub

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06 19:19
Dit lijkt spuitspack waar 3 lagen latex overheen gegaan zijn. Ik zelf zou idd of alles goed schuren en alles helemaal glad maken. Dit is wel veel werk.
Of een stempel maken en de natte knauf bewerken om een soortgelijke structuur te krijgen.
3e optie is is spuitspack uit een spuitbus van albastine gebruiken en daarna over verven met latex.
Om eerlijk te zijn gaat alleen optie 1 een uniform resultaat opleveren, het hangt ook wel een beetje af van het licht wat er op valt. Als je een soort van strijklicht hebt de of een raam ofzo ga je elk structuur verschil goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
De gehele muur is 8,2m breed bij 2,6 hoog

Als ik jullie hoor laat ik het liever doen en met een klusser bepalen of de hele muur moet.

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 21:49
Andere optie is precies een vierkant van muur tot kachel (en daarbij evt de hoogte van kachel of tv aanhouden) de muur een andere structuur en/of kleur geven. Alsof je een apart segment voor de tv creëert als het ware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

geekeep schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:12:
Andere optie is precies een vierkant van muur tot kachel (en daarbij evt de hoogte van kachel of tv aanhouden) de muur een andere structuur en/of kleur geven. Alsof je een apart segment voor de tv creëert als het ware.
Dit.

Of de hele muur doen.
Of verschil accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 21:00
Ik zou er niet aan beginnen. Veel te duur voor dit kleine beetje winst.
Als je een kruipruimte heb is je beste optie daar door de vloer heen boren en op de meterkast aansluiten, en het gat dicht maken. Anders gewoon accepteren dat je daar een kabel ziet lopen.

Je kan ook nog een voorzetwandje maken maar dat kost je ruimte + veel tijd en geld.

Verschil in structuur krijg je altijd dus je gaat dit altijd zien. Je zal dan moeten stucen of laten spuiten als je het weer strak wil hebben. Zelfde hier ook gehad met een plafond waar een inloopkast was gebouwd (en afgekit bij t plafond). Was nooit meer netjes weg te krijgen zonder de naden te zien. Uiteindelijk maar laten stucen

[ Voor 32% gewijzigd door ID-College op 16-05-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ID-College schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:43:
Ik zou er niet aan beginnen. Veel te duur voor dit kleine beetje winst.

[...]

Je kan ook nog een voorzetwandje maken maar dat kost je ruimte + veel tijd en geld.

[...]
Dat hangt af van je smaak natuurlijk. Als het allemaal heel strak moet, dan is het misschien een groter probleem dan als je van landelijk/klassiek of een beetje brocante houd.

In het laatste geval zet je voor een paar tientjes een vuren wandbekleding (lambrisering) tegen de muur in je TV hoekje. Maar dat is dus niet strak/modern. Moet wel passen in het hele plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:37
Wat zit er aan de achterkant van de muur? Als het een spouwmuur is kun je ook je nieuwe WCD op de juiste plek zetten en in de spouw de kabels wegwerken. Beetje gepriegel maar goed te doen. De bestaande WCD kun je laten zitten of een blindplaat op zetten.

Als je gaat bijwerken zul je het verschil altijd blijven zitten, tenzij je idd de hele muur doet

[ Voor 16% gewijzigd door Rowwan op 16-05-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Aangezien we ook een nieuwe zwevende tv meubel willen zitten we aan het volgende te denken :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIhHOHSZZX4B0fbAX611xxIW53k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aSqBsg3ZSf9BiZ8SIyFshLSi.jpg?f=user_large

Hiermee heb ik geen last van verschil of dat ik hele muren opnieuw moet gaan laten doen.

Natuurlijk is een TV muur/wand niet de goedkoopste oplossing maar we vinden het wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 19:38
Zaratrass schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:01:
Aangezien we ook een nieuwe zwevende tv meubel willen zitten we aan het volgende te denken :[Afbeelding]

Hiermee heb ik geen last van verschil of dat ik hele muren opnieuw moet gaan laten doen.

Natuurlijk is een TV muur/wand niet de goedkoopste oplossing maar we vinden het wel heel mooi.
Waarschijnlijk is een leiding in de muur frezen en daarna een wandje laten stucen goedkoper en (mijn mening) veel mooier dan zo’n wandje van steenstrips.

Leiding in muur is in gips wand zeker een klusje van niks. In beton kun je het beste laten doen door iemand met een beton-gatenzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Len020 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk is een leiding in de muur frezen en daarna een wandje laten stucen goedkoper en (mijn mening) veel mooier dan zo’n wandje van steenstrips.

Leiding in muur is in gips wand zeker een klusje van niks. In beton kun je het beste laten doen door iemand met een beton-gatenzaag.
En daarmee ga je compleet voorbij aan de initiële vraag van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:52:
[...]

En daarmee ga je compleet voorbij aan de initiële vraag van TS.
Owja ?

Hij vraagt naar een oplossing en komt met een voorzetwandje waarvan hij zelf Aangeeft dat het prijzig is. Terwijl de bestaande muur ook opnieuw gestuct kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Len020 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Owja ?

Hij vraagt naar een oplossing en komt met een voorzetwandje waarvan hij zelf Aangeeft dat het prijzig is. Terwijl de bestaande muur ook opnieuw gestuct kan worden.
Het is geen stuc. Het is spachtelputz. Met de bijbehorende structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Het is geen stuc. Het is spachtelputz. Met de bijbehorende structuur.
Lekker belangrijk. Dan laat je dat opnieuw doen.

Of niet want als je de hele wand doet kan je ook iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Len020 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Lekker belangrijk. Dan laat je dat opnieuw doen.

Of niet want als je de hele wand doet kan je ook iets anders doen.
Ja, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:03
Prima zelf te doen, hier ook een muur in de hal bijgewerkt, nadat er een stuk van 30x30cm loskwam toen ik een leiding door de muur boorde.
Had de laag eigenlijk iets dikker aan moeten brengen, maar was een restje wat de stucadoor toen nog bij had.
Structuur komt prima overeen, alleen even kijken dat je de goede korrelgrootte pakt.
Daarna de muur texen en je zal het niet meer zien.
Voor paar tientjes ben je klaar, en is het resultaat toch niet naar wens kun je altijd nog iemand laten komen. Maar voor het geld zou ik het eerst zelf doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBUVRWwyvrrsdMr7UEM-LnY5XcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuw0qHwzdTzHbtY6by66Vd65.jpg?f=fotoalbum_large

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1