Autosleutel namaken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb nog een auto die ik handmatig van het slot moet halen met de sleutel.
Hij heeft wel centrale deurvergrendeling maar dus niet op afstand.

Nu wil ik een los setje kopen met losse afstandsbedieningen. zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.spy-europe.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/61657728/4A13/ED81/98DB/7FA9/7F06/C0A8/28B9/ADEB/CV_Klapsleutel_deluxeinbouwKlapsleutel_Deluxe_zwartcentraledeurvergrendelingsetspy_m.jpg

Mijn sleutel ziet er ongeveer zo uit (plaatje google, dat linker ding even wegdenken)
Afbeeldingslocatie: https://hosting.photobucket.com/albums/pp192/heeksy08/mykey.jpg

Kan ik mijn sleutel laten slijpen in die nieuwe sleutelbaarden? Aangezien dit een andere type sleutel is?

Ik heb al een keer een soortgelijk alarm systeem van Spy in een andere auto ingebouwd. Dit is niet zo moeilijk. Ook weet ik dat je natuurlijk de startonderbreker chip moet omzetten naar de nieuwe sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
kaasaanfiets schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:37:
Ik heb nog een auto die ik handmatig van het slot moet halen met de sleutel.
Hij heeft wel centrale deurvergrendeling maar dus niet op afstand.

Nu wil ik een los setje kopen met losse afstandsbedieningen. zoals dit:
[Afbeelding]

Mijn sleutel ziet er ongeveer zo uit (plaatje google, dat linker ding even wegdenken)
[Afbeelding]

Kan ik mijn sleutel laten slijpen in die nieuwe sleutelbaarden? Aangezien dit een andere type sleutel is?

Ik heb al een keer een soortgelijk alarm systeem van Spy in een andere auto ingebouwd. Dit is niet zo moeilijk. Ook weet ik dat je natuurlijk de startonderbreker chip moet omzetten naar de nieuwe sleutel.
Ja, de lokale sleutelboer zal de baard van de nieuwe sleutel kunnen slijpen zodat deze in je auto past.

De chip overzetten is een ander verhaal, voor zover ik weet zijn dat type VW sleutels niet open te maken om de chip te transplanteren. Maar is het een dicht gegoten geheel.

Ik weet niet hoe oud de auto is, en hoeveel waarde je je hecht aan een afstandsbediening, maar anders kun je eens bij de dealer vragen of deze niet een originele kan inleren in je auto, maar schrik niet van de prijs €400 euro ben je zo kwijt.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Baard kun je laten slapen bij een willekeurige sleutelboer. Als je dan een nieuwe transponder koopt en die in de sleutel doet moet je de nieuwe sleutel inleren bij de startonderbreker. Heb dat zelf ook een keer gedaan, je hebt daarvoor je sleutelcode en VCDS nodig.
Als alternatief kun je ook bij een sleutelmaker je huidige sleutel laten klonen met een extra transponder, zet je die in je nieuwe sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
De transponder kan ik zo uit de oude sleutel halen die is niet van gegoten plastic maar 2 losse delen dus dat is het probleem niet.

Het probleem is meer dat de oude sleutel op een andere manier vast zit aan de behuizing en je dus niet 2 losse sleutelbaarden van hetzelfde formaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De sleutelmaker spant de baard gewoon in en slijpt dan de andere, dus dat zou geen probleem moeten vormen, zolang er maar genoeg ruimte is om het 'patroon' erin te slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Sleutelmakers hebben sleutels met een chip erin liggen. De originele lezen ze uit en kopiëren ze naar de nieuwe sleutel toe. Tien minuten werk maar afhankelijk van het merk auto zit er wel een prijs aan vast. Sommige sleutels kosten makkelijk 900 Euro.
Pagina: 1