Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SSD niet herkent met USB-SATA behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikdroogendijk
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-06-2020
Ik heb een SSD aangeschaft voor mijn laptop (acer aspire V3), Hiermee wil ik mijn HDD vervangen. Hierbij heb ik een externe behuizing voor SATA-USB gekocht waarmee ik mijn SSD wil voorbereiden en daarna i.c.m. mijn HDD als externe harde schijf gebruiken.

Als ik de SSD in de behuizing steek en met de USB kabel aansluit op mijn laptop gaat het lampje van de behuizing branden. De laptop herkent het als een USB opslag apparaat maar ik kan er niets mee. Hij komt niet in de verkenner als opslag medium. Ik zie hem alleen bij 'Apparaten en printers' als 3.0 staan. Als ik daarvan de eigenschappen open staat daar niets van enige betekenis.

Ik dacht eerst dat het aan de behuizing lag, maar dat lijkt toch niet zo te zijn. Ik heb een HDD uit een andere laptop getrokken en er in gestoken en die wordt vlekkeloos herkent en weergegeven in de verkenner. Lezen en schrijven gaat dan goed. Dus toen dacht ik dat het aan de SSD lag, die heb ik dus teruggestuurd naar Amazon en een nieuwe toegestuurd gekregen. Helaas doet die precies hetzelfde: helemaal niets. Nu lijkt het me sterk dat ik toevallig twee defecte SSDs heb gehad, maar eerlijk gezegd kan ik niet bedenken wat het dan kan zijn. Moet ik nog iets doen met de SSD om hem voor te bereiden? Er zat geen enkele manual bij.

Ik heb verder geen mogelijkheid om de SSD te testen zonder behuizing, of kan ik hem in de laptop stoppen en in de bios checken of het werkt?
Behuizing:
https://www.amazon.nl/dp/...891_406998361_TE_SCE_dp_1
SSD:
https://www.amazon.nl/Wes...fRID=KYAAGVHSAA6GVZ9GHYG7

Beste antwoord (via erikdroogendijk op 15-05-2020 22:13)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Heb je in schijfbeheer gekeken of de ssd daarbij staat? Zo ja dan eerst partitioneren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Heb je in schijfbeheer gekeken of de ssd daarbij staat? Zo ja dan eerst partitioneren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikdroogendijk
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-06-2020
Uszka schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:51:
Dat was het probleem, nu was het inderdaad zo gepiept, thanks! _/-\o_
Sorry Amazon 8)7

Wel vreemd dat er helemaal niks geen handleiding of quick start guide bij zit. Ik kwam er met google ook niet op.

Als er nog meer leken zoals ik rondlopen, dit is wat ik heb gedaan:
- windowstoets+r
- diskmgmt.msc uitvoeren
- In het onderste gedeelte van het venster met de grafische weergave rechts op de volledig gearceerde schijf klikken.
- Nieuw eenvoudig volume
- Door de wizard klikken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True