Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming Laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11 13:28
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben inmiddels op zoek naar een nieuwe gaming laptop. Degene die ik nu heb (destijds gekocht bij BTO) heeft nu moeite met nieuwere spellen. Vanwege gebrek aan ruimte is er geen plek voor een computer dus zoek ik een gaming laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gebruik ik dagelijks voor mijn schoolwerkzaamheden (niet veel bijzonders qua specs) en daarnaast om te game. Daarnaast kijk ik er wel eens wat series op. Ik wil graag de volgende games met fatsoenlijke kwaliteit en FPS kunnen spelen:
- Call of Duty Warzone
- GTA 5
- World War Z

Wat is je budget?
Mijn budget ligt op maximaal 1400-1600 euro. Kan eventueel iets gerekt worden mochten er echt pareltjes te koop zijn voor iets meer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In huis staat de laptop eigenlijk altijd op een plek. Daarnaast neem ik me laptop mee naar school/stages (momenteel even niet). Als ik hem meeneem is dat sws altijd met de auto dus qua gewicht/grootte hoeft hier niet op bespaard te worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk. Momenteel heb ik een 17 inch laptop maar het mag wel een 15 inch zijn.

Ik ben zelf al aan het zoeken geweest op het internet en heb momenteel de volgende laptop op het oog: Lenovo Legion Y540 . Verder sta ik open voor suggesties.

Alvast bedankt!.
Stefan

Alle reacties

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 12:08

bl33d

I love the smell of Napalm..

Imo de beste koop die je voor die prijsklasse kan vinden de Y740 15inch. Na wikken en wegen heb ik die onlangs zelf gekocht. Ik wilde eigenlijk voor de nieuwe generatie legion 5 of 5i's gaan, maar die zijn nog niet uit.

Paar redenen waarom die beter is tegenover andere laptops van dezelfde prijsklassen.
* 2070 max q videokaart - De meeste hebben de 2060. En ja een videokaart is toch de hoogste prio voor gaming laptops.Je vindt geen 2070 laptops in dezelfde prijsklasse.
* Lenovo behuizing, levert betere cooling prestaties tegenover bijv. Dell laptops. Even undervolten en je hebt geen last van Thermal throttling.
* Hele goede scherm met goede helderheid (500 nits). Die van mij kwam ook zonder blacklight bleed & ips glow.

Minpunt:
* RGB toetsenbord - ik heb daar niets mee. Je kan het uitzetten als je in Windows zit, maar niet daarvoor (er is geen BIOS optie of iets dergelijks).
* 256 SSD. + 1 TB HDD - De SSD is aan de kleine kant, ik heb onlangs een 500 GB besteld om het te upgraden. kosten ~65euro (WD SN550).
* Macro toetsen aan de linkerkant van de keyboard - Dit is toch wel even wennen want je toetsenbord is namelijk letterlijk een rij naar rechts opgeschoven. Onderschat dit niet! Je slaat in het begin wel vaak de verkeerde toetsen aan.