Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RG035
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08-03 12:56
Ik ben al een tijd opzoek naar de juiste oplossing voor het regelen van de verwarming in onze nieuwbouw woning. Onze nieuwbouw woning wordt in juni opgeleverd met vloerverwarming op elke verdieping en dus elke kamer. Elke ruimte heeft zijn eigen "domme" kamer thermostaat welk de temperatuur van de desbetreffende ruimte bedient. Dit betreft een thermostaat van het merk LK, om precies te zijn de LK Room Thermostat S2 (NC). Nu wil ik dit graag vervangen voor een slimmere optie, het liefst dat ik vanaf één centrale plek alle ruimtes kan bedienen.

Zelf kom ik uit op de honeywell HCE80 i.c.m het Honeywell centraal bedieningspaneel. Ik kan hier geen duidelijk antwoord op vinden maar volgens mij kan ik de "round connected" dan in elke ruimte plaatsen om deze ook nog handmatig te bedienen. Nu vind ik dit niet de mooiste oplossing maar dit zou mogelijk wel kunnen werken. Hierbij loop ik alleen nog wel tegen het probleem aan dat (voor zover ik heel snel kon zien tijdens een kijk moment) wij op de begane grond een verzamelpunt hebben voor de vloer verwarming en op de tweede verdieping welk dient voor de eerste en de tweede verdieping. Dit zou dan betekenen dat ik twee keer de HCE80, één keer het centraal bedieningspaneel en 5 keer de round connected nodig zou hebben om alle ruimtes apart te kunnen bedienen vanuit de ruimte zelf en een app / centraal paneel. Eventueel zou ik de round connected

Mijn vragen zijn dus eigenlijk:

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zit ik met het bovenstaand verhaal in de goede richting en zo ja, is er een beter alternatief?

Of zit ik helemaal verkeerd en is dit super overbodig? Ik heb hier en daar wel eens begrepen wat je vloerverwarming in principe nooit moet aanpassen of in ieder geval zo min mogelijk aangezien de verwarmingstijd er hoog kan oplopen.

Hoop dat er iemand zit mee te kijken met wat meer kennis over dit topic dan ik heb!

Alle reacties

• optimist10
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-08-2020
Hoi, als elke ruimte een zone is, die bediend wordt door een zoneventiel in de betreffende kamer is dit misschien iets voor je.

"Smart Trv Thermostaatkraan Controller Zigbee Thermostaat Heater Temperatuur Voice Control Werkt Met Alexa Google Thuis" verkocht door MoesHouse bij Ali-Express.

elke kamer zijn eigen zoneventiel die allen connecten via een meegeleverde hub en die via je smart phone bedienbaar zijn.

deze firma heeft nog andere oplossingen die mogelijk soelaas bieden.

groet,
Gijs

• optimist10
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-08-2020
Een andere oplossing is de thermostaat vervangen door een slimme thermostaat met een externe sensor

Wifi Slimme Thermostaat Temperatuur Controller Voor Water/Elektrische Vloerverwarming Water/Gas Boiler Werkt Met Alexa Google Thuis

wordt eveneens verkocht door de firma Moeshouse op Ali Express

ook deze is via je smart phone te bedienen.

ik vraag me af wat de huidige thermostaat doet, opent en sluit hij een zone ventiel?

groet,
Gijs

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True