Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-02 10:50
Ik heb me enkele weken geleden een synology nas aangeschaft. Nu draait hij op een enkele HDD schijf maar ik zou er in de toekomst graag een back-upschijf bij steken. Nu ben ik ook een beetje teleurgesteld dat de nas zoveel geluid maakt. De ventilator is de grootste oorzaak en daarvoor kan ik voor enkele euro's een oplossing vinden. Om nog een beetje geluid te besparen zou ik graag een SSD als primaire schijf gebruiken en de huidige HDD als back-up. Op dit moment draait de HDD schijf continu, ik weet niet waarom maar ik heb wel een webpagina op de nas draaien en ik maak via webdav ook verbinding naar de windows verkenner, misschien is dat de reden. Als ik dan een SSD als primaire schijf neem en een HDD als back-up, wilt dit dan zeggen dat de HDD niet meer continu draait?

even een samenvatting:
  1. Kan ik een SSD en een HDD mengen?
  2. Kan ik eender welke 3-pin ventilator gebruiken met de juiste afmetingen?
  3. Kan de harde schijf toch in slaapstand gaan met de plug-ins die ik er op heb geïnstalleerd? Zo ja, wat zouden dan de oorzaken zijn?
  4. Draait de back-up harde schijf ook continu als de primaire schijf continu draait?
Alvast Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:10
Die ventilator zit er niet voor niks in, Verplaats je nas ergens waar je er geen last van hebt. Dat is het makkelijkste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jonas-ventje
de ventilator is sowieso al een namaak omdat de vorige kapot was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:52
Je kunt prima een SSD in een synology gebruiken. Je kunt beter niet proberen een groot volume van de hdd + ssd te maken. Je hebt alleen geen keus voor de systeempartitie, die komt overal.

Zolang de harde schijf nodig is gaat hij niet uit. Dat betekent dat hij eigenlijk altijd aan is zolang er web-verzoeken binnen komen of je pc aan is met mounted netwerkschijven.

Nee. Synology zet de systeempartitie op alle disks. Dus alle disks aan of alle disks uit.
Als je dat wil moet je een expansion module of usb disk aansluiten.

[Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 15-05-2020 23:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:09
Zoveel lawaai hoort dat ding niet te maken.. en als je er dan aan stoort, in de meterkast of elders uit “zicht”

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
welke nas gaat het eigenlijk om? In die van mij kun je de ventilator in verschillende modi zetten iig.

specs

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
maratropa schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:34:
welke nas gaat het eigenlijk om? In die van mij kun je de ventilator in verschillende modi zetten iig.
ik vrees de Synology DiskStation DS211 die ik boven dit topic zie staan. Indien dat daadwerkelijk het geval is is de ventilator waarschijnlijk , na 9 jaar, aan vervanging toe. ;)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
En je idee van de SSD om te gebruiken en de HDD als backup gáát niet in die NAS.
En een SSD in deze NAS is m.i. overkill: ja, het is sneller, maar ik denk dat de processor eerder de bottleneck wordt qua prestaties bij belasting. En of RAID 1 naar wens gaat werken betwijfel ik: de harddisk blijft gewoon draaien, de ventilator ook en je hebt nog steeds geen backup.

• jonas-ventje
De ventilator kan niet aan vervanging toe zijn want hij is al eens vervangen, daarom wilde ik ook gewoon een nieuwe kopen voor enkele euro's, wel juiste spanning en afmetingen maar minder decibels, zou denken dat het zou moeten werken. Ik snap al dat mijn idee om een SSD en een HDD als backup te nemen geen oplossing zal zijn dus dan denk ik dat ik het gewoon zal houden bij 2 HDD's wegens de aankoopprijs.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee