Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik wil een harde schijf aansluiten op een router om zo met behulp van Infuse op mijn Apple TV 4K bestanden af te spelen. Dit leek me goedkoper dan een NAS, hoewel dat ook interessant klinkt.

Ik heb op dit moment beneden een KPN Experiabox V10. Vanuit deze router/modem loopt een kabel naar
een D-Link DIR-878 op de 2e verdieping. Deze heb ik als access point ingesteld en vanuit de D-link loopt een ethernetkabel naar PC op de 2e verdieping.

Nu heeft de DIR-878 helaas geen USB, niet op gelet toen ik hem twee jaar geleden kocht. Omdat de router functie van de KPN Experiabox beneden niet erg lekker werkt qua bereik maar ook qua functionaliteit zoals parental controls, dacht ik eraan om een 2e router te kopen met snelle USB port.

Ik zag dat Hardware.info de Netgear R7800 aanraadde.

Nu vroeg ik me af of dit een goed idee is, of dat er een betere optie is om mijn probleem op te lossen (Parental control + harde schijf op netwerk aansluiten). Ook vroeg ik me af welke router ik dan beneden als router zou gebruiken en welke als AP.

pricewatch: Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router

pricewatch: D-Link EXO AC1900 MU-MIMO Wi-Fi Router DIR-878

[ Voor 35% gewijzigd door Brogala op 15-05-2020 20:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Brogala,

Als je de experiabox er tussen weg kan halen zou ik dat dan doen want je will geen dubbele NAT.
Ik kan zo niet zeggen of je de experiabox er tussen weg kan halen in jouw situatie omdat ik niet weet hoe jou netwerk loopt, en/of kan de experiabox eventueel in bridge mode kan zetten.

Dus graag eerst meer info betreft je huidige netwerk (Glas, Vdsl?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Arthion-nl schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:52:
Brogala,

Als je de experiabox er tussen weg kan halen zou ik dat dan doen want je will geen dubbele NAT.
Ik kan zo niet zeggen of je de experiabox er tussen weg kan halen in jouw situatie omdat ik niet weet hoe jou netwerk loopt, en/of kan de experiabox eventueel in bridge mode kan zetten.

Dus graag eerst meer info betreft je huidige netwerk (Glas, Vdsl?)
Ik heb VDSL, 120/60Mbps. Volgens mij bonded.

https://forum.kpn.com/thu...ox-v10-bridge-mode-463643 Ik lees hier dat de Experiabox niet in Bridge kan worden gezet.

De Experiabox wordt gebruikt voor huistelefoon, TV via powerline en dus als ontvanger van de VDSL kabel in de tuin.

Mijn excuses als ik te weinig informatie geef, ik weet echt zo weinig af van dit soort dingen dat ik niet weet welke informatie relevant/nuttig is.

Ik heb net dit https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983 topic gevonden, ik ga dit even doorlezen. Misschien wordt het dan wat duidelijker voor mij.

https://www.kpn.com/telev...adloze-verbindingsset.htm

Ik heb de DVS 1200 Draadloze verbindingsset voor 2 TVs.

Edit:
als ik het goed begrijp kan ik de beide routers op AP functionaliteit zetten en dan de Experiabox de DHCP servers laten handelen (en WiFi op Experiabox uitzetten). Ik heb dan geen dubbele NAT toch?

Ik zou ook volgens het topic dat ik stuurde een router volledig de internet functionaliteit van de Experiabox laten overnemen, maar daar heb ik volgens mij niet veel voordeel aan. Ik wil eigenlijk alleen betere parental controls en die HDD aansluiten op een router. Het ziet er allemaal wel erg lastig uit :X

[ Voor 32% gewijzigd door Brogala op 16-05-2020 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom wil je voor 165 €uro een overbodige router aanschaffen terwijl je voor de helft van dat bedrag een NAS hebt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Brogala schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 01:09:
[...]

Edit:
als ik het goed begrijp kan ik de beide routers op AP functionaliteit zetten en dan de Experiabox de DHCP servers laten handelen (en WiFi op Experiabox uitzetten). Ik heb dan geen dubbele NAT toch?

Ik zou ook volgens het topic dat ik stuurde een router volledig de internet functionaliteit van de Experiabox laten overnemen, maar daar heb ik volgens mij niet veel voordeel aan. Ik wil eigenlijk alleen betere parental controls en die HDD aansluiten op een router. Het ziet er allemaal wel erg lastig uit :X
Als je de 2 routers idd als AP insteld dan heb je geen dubbbele nat maar je kan dan niet de parent control gebruiken van de netgear en d-link omdat het geen routers meer zijn.
Ik ga vanuit dat de HDD wel aangesloten kan worden en deze dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een 2e, niet goedkope, router aanschaffen om een USB poort toe te voegen is echt mega-nonsense.

Koop van dat geld een semi-degelijke nas en hou nog wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Arthion-nl schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 03:52:
[...]

Als je de 2 routers idd als AP insteld dan heb je geen dubbbele nat maar je kan dan niet de parent control gebruiken van de netgear en d-link omdat het geen routers meer zijn.
Ik ga vanuit dat de HDD wel aangesloten kan worden en deze dan werkt.
Oké als ik het goed begrijp is een NAS aanschaffen dan een stuk verstandiger.

Ook omdat mijn internet maar 120/60 is heb ik volgens mij weinig profijt van de razend snelle 5Ghz van de Netgear.

Omdat parental controls toch niet zo erg zijn (en Windows 10 heeft ingebouwde parental controls) leek het me beter om dan een NAS aan te schaffen.

@Anoniem: 472287 @Brahiewahiewa naar wat voor een NAS zou ik dan moeten kijken? Ik zie dat Synology voor 90-160€ wel NASen heeft. Dan hoef ik alleen nog 2 HDDs te kopen. Volgens wordt dit merk hier veel aanbevolen.
Pagina: 1