Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste AIO waterkoeler voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dyonvg
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:02
Beste lezers,
Ik ben er over aan het nadenken om mijn oude cooler master hyper 212 evo te vervangen voor een AIO waterkoeler. Dit omdat ik recent ben geupgrade naar asus strix b450 mobo met een ryzen 5 3600 icm met een rog strix rx 5700 xt gpu en ik niet helemaal tevreden ben over de looks, de koeling en de geluidsproductie van de 212 evo. Ik heb een Corsair Carbide 270R case met ruimte voor "Als je wilt kan je voorin tot drie 12 cm ventilators plaatsen, of twee 14 cm exemplaren. Wat ook kan is een waterkoeling radiator, 360 mm is het maximum, 280 mm kan ook, of kleiner dus." of dus "Bovenin is ruimte voor twee 12 cm of twee 14 cm fans, of een 240 mm radiator. Een 280 mm exemplaar kan in theorie, maar Corsair geeft al aan dat die mogelijk het geïnstalleerde moederbord in het gedrang brengt."

Ik vraag mij af welke koeler en daarmee welke placement het beste is voor mijn build. Ik zat zelf te denken aan de: Cooler Master Masterliquid ML360R RGB,
NZXT Kraken X72 of de 240/280mm varianten hiervan. Ook sta ik open voor andere suggesties, echter is het bedrag van de x72 wel het maximale wat ik aan de koeler uit wil geven. Ik weet dus alleen niet welke placement en daarmee welk formaat koeler het beste in mijn build past en welke zal zorgen voor de beste airflow.

Ik heb nu de 2 meegeleverde 12cm fans op de standaard plekken zitten en ben eventueel bereid om nog wat geld neer te leggen voor extra fans voor de meest ideale airflow, maar doe dit liever niet als het de moeite niet waard is. Voor mij zijn toch ook wel echt de looks erg belangrijk en daarbij een stille werking. Ik vind RGB tof en heb ook Trident Z RGB werkgeheugen, daarnaast heeft het mobo, en de GPU RGB. De koeler hoeft van mij niet het alle beste te koelen van allemaal, maar in ieder geval wel beter dan de 212 EVO die ik nu heb.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Dyon

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:10
Wat meer informatie zou handig zijn.
Met name informatie over wens tot overklokken, dat produceert nogal wat meer warmte.
De 3600 is niet het grootste hittemonster ooit, dus ik zou persoonlijk voldoende vertrouwen hebben in een 240mm rad, zelfs bij overklok.

Maar dat gaat over het minimum, als stiller belangrijk is kan een 360mm hetzelfde koelen op een lagere rpm van de fans.
Qua plaats kan je ook variëren, maar het makkelijkst is meestal bovenin de kast.

[Voor 44% gewijzigd door daan! op 15-05-2020 21:25]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True