Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ultra budget desktop + scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prydz
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-05-2020
Na circa 10 jaar zonder desktop (in mijn gaming periode wolfenstein: ET) heb ik op vandaag enkel een laptop van mijn werk (HP elitebook 840 G3 14 inch) waar ik niets kan op installeren en beperkingen heeft qua surfen. Ik ben op zoek naar een ultra budget desktop (Tower of SFF) met scherm.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze gaan gebruiken voor surfen, multimedia en tekstverwerking. Sinds kort (Corona) speel ik opnieuw Wolfenstein: Enemy Territory, maar ik plan deze game eventueel met wat andere retro games of non-high end games te spelen. Daarnaast wil ik het externe scherm ook gebruiken om mijn laptop van het werk (14 inch) op aan te sluiten wanneer ik van thuis werk, voor zelfstudie, opleidingen, en dergelijke

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een zeer beperkt budget hiervoor van 200-250 EUR voor de desktop + het scherm. Ik besef dat dit een zeer laag budget is, maar dit zal voor relatief beperkt gebruik zijn gezien ik de laatste 10 jaar zonder desktop door het leven ben gegaan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een basis desktop die een spel zoals Wolfenstein: Enemy Territory (release 2003) stabiel kan draaien en verder zal gebruikt worden voor surfen, multimedia, tekstverwerking. Exterm scherm ook aan te sluiten op mijn professionele laptop (videogesprekken en dergelijke)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf een desktop in elkaar zetten behoort niet tot mijn mogelijkheden. 10 jaar geleden volgde ik de technologie, benchmarks, cpu's, videokaarten meer op de voet maar nu is dit voor mij totaal onbekend terrein.

Wat verwacht je van ons?
Graag had ik jullie mening gekend over volgende, weliswaar refurbished, systemen.
Ik veronderstel dat ik een WiFi adapter moet selecteren aangezien ik geen internet kabel heb, enkel Telenet Wifi via mijn router? Is een SFF in functie van kleiner formaat interessant, of is een Tower beter mocht ik ooit geheugen willen toevoegen, nieuwe processor of een echte videokaart willen plaatsen?
Zijn er jullie inziens betere mogelijkheden om een afzonderlijke desktop en een beter scherm (22-24 inch) aan te kopen binnen deze prijsklasse?

Volgende systemen interesseren me:
https://www.remarkt.nl/co...dd-22-widescreen-lcd.html (ook beschikbaar in Tower versie)

https://www.remarkt.nl/co...dd-22-widescreen-lcd.html (ook bechikbaar in Tower formaat)

De meeste desktops op deze website bevatten Intel HD graphics 2000, ik vermoed dat dit een interne videokaart is (klinkt belachelijk in jullie ogen I know :) ) maar ik vond wel terug dat deze volgende games ondersteunt:
https://www.intel.com/con...ion-intel-processors.html

Gelijkaardige setups met intel i7 en iets grotere schermen van 24 inch zijn ook beschikbaar op deze website.

Graag jullie feedback, ondanks de zeer low budget vraag, of dit een degelijke keuze is of dat er betere alternatieven zijn binnen de prijsklasse 200-250 EUR voor desktop + monitor?

Big thanks in advance, ik zou komend weekend willen bestellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prydz
Na circa 10 jaar zonder desktop (in mijn gaming periode wolfenstein: ET) heb ik op vandaag enkel een laptop van mijn werk (HP elitebook 840 G3 14 inch) waar ik niets kan op installeren en beperkingen heeft qua surfen. Ik ben op zoek naar een ultra budget desktop (Tower of SFF) met scherm.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze gaan gebruiken voor surfen, multimedia en tekstverwerking. Sinds kort (Corona) speel ik opnieuw Wolfenstein: Enemy Territory, maar ik plan deze game eventueel met wat andere retro games of non-high end games te spelen. Daarnaast wil ik het externe scherm ook gebruiken om mijn laptop van het werk (14 inch) op aan te sluiten wanneer ik van thuis werk, voor zelfstudie, opleidingen, en dergelijke

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een zeer beperkt budget hiervoor van 200-250 EUR voor de desktop + het scherm. Ik besef dat dit een zeer laag budget is, maar dit zal voor relatief beperkt gebruik zijn gezien ik de laatste 10 jaar zonder desktop door het leven ben gegaan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een basis desktop die een spel zoals Wolfenstein: Enemy Territory (release 2003) stabiel kan draaien en verder zal gebruikt worden voor surfen, multimedia, tekstverwerking. Exterm scherm ook aan te sluiten op mijn professionele laptop (videogesprekken en dergelijke)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf een desktop in elkaar zetten behoort niet tot mijn mogelijkheden. 10 jaar geleden volgde ik de technologie, benchmarks, cpu's, videokaarten meer op de voet maar nu is dit voor mij totaal onbekend terrein.

Wat verwacht je van ons?
Graag had ik jullie mening gekend over volgende, weliswaar refurbished, systemen.
Ik veronderstel dat ik een WiFi adapter moet selecteren aangezien ik geen internet kabel heb, enkel Telenet Wifi via mijn router? Is een SFF in functie van kleiner formaat interessant, of is een Tower beter mocht ik ooit geheugen willen toevoegen, nieuwe processor of een echte videokaart willen plaatsen?
Zijn er jullie inziens betere mogelijkheden om een afzonderlijke desktop en een beter scherm (22-24 inch) aan te kopen binnen deze prijsklasse?

Volgende systemen interesseren me:
https://www.remarkt.nl/co...dd-22-widescreen-lcd.html (ook beschikbaar in Tower versie)

https://www.remarkt.nl/co...dd-22-widescreen-lcd.html (ook bechikbaar in Tower formaat)

De meeste desktops op deze website bevatten Intel HD graphics 2000, ik vermoed dat dit een interne videokaart is (klinkt belachelijk in jullie ogen I know :) ) maar ik vond wel terug dat deze volgende games ondersteunt:
https://www.intel.com/con...ion-intel-processors.html

Gelijkaardige setups met intel i7 en iets grotere schermen van 24 inch zijn ook beschikbaar op deze website.

Graag jullie feedback, ondanks de zeer low budget vraag, of dit een degelijke keuze is of dat er betere alternatieven zijn binnen de prijsklasse 200-250 EUR voor desktop + monitor?

Big thanks in advance, ik zou komend weekend willen bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:24
Als ik jou was zou ik even de vraag en aanbod op deze site in de gaten houden. Staan vaak systemen op met een iets betere grafische kaart etc..

Edit: Ik lees net dat het incl scherm moet zijn dan blijft er niet veel over ben ik bang. Of je moet los voor bijna niks een scherm op de kop kunnen tikken ;)

[Voor 36% gewijzigd door jwtje op 15-05-2020 21:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:45
het is eigenlijk met dit budget niet te doen.
Het systeem wat je hebt uitgezocht is zwaaaarrrr verouderd.
De spellen die je noemde zal hij misschien nog wel spelen maar iets nieuwer kan je vergeten en upgraden zit er ook niet in

Misschien met behulp van een tweakers hier een pc bouwen?
Als je in de buurt van Haarlem woont wil ik met alle plezier een pc met je bouwen.

Kijk eens naar een op basis van een 2200g.
Die valt dan in ieder geval de aankomende jaren te upgraden

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 101,05€ 101,05
1MoederbordenGigabyte GA-A320M-S2H (rev 1.0)€ 51,07€ 51,07
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart€ 34,-€ 34,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 34,60€ 34,60
1VoedingenCorsair VS350 (80Plus)€ 36,63€ 36,63
1Solid state drivesKingston A400 120GB€ 25,94€ 25,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,29

deze pc heb ik een jaar geleden voor een kennis met laag budget gebouwd.
Nu zijn er vast wel betere onderdelen te vinden maar om je een idee te geven wat er mogelijk is met een laag budget.
Op deze manier heb je in de toekomst ook nog wat aan je spullen.
desnoods gebruikte onderdelen van hier vraag en aanbod.
Voor een paar tientjes vind je nog wel een simpel 20 of 22 inch scherm en simpel toetsen en muis erbij en je bent voorlopig klaar

[Voor 73% gewijzigd door Elmo_b op 15-05-2020 21:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:58

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je dat spel niet nodig had, dan zou je misschien geholpen zijn met een "Raspberry Pi 4 desktop kit".
Zomaar een wild idee.

老厮是麂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prydz
Elmo_b schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:18:
het is eigenlijk met dit budget niet te doen.
Het systeem wat je hebt uitgezocht is zwaaaarrrr verouderd.
De spellen die je noemde zal hij misschien nog wel spelen maar iets nieuwer kan je vergeten en upgraden zit er ook niet in

Misschien met behulp van een tweakers hier een pc bouwen?
Als je in de buurt van Haarlem woont wil ik met alle plezier een pc met je bouwen.

Kijk eens naar een op basis van een 2200g.
Die valt dan in ieder geval de aankomende jaren te upgraden

1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 101,05€ 101,05
1MoederbordenGigabyte GA-A320M-S2H (rev 1.0)€ 51,07€ 51,07
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart€ 34,-€ 34,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 34,60€ 34,60
1VoedingenCorsair VS350 (80Plus)€ 36,63€ 36,63
1Solid state drivesKingston A400 120GB€ 25,94€ 25,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,29

deze pc heb ik een jaar geleden voor een kennis met laag budget gebouwd.
Nu zijn er vast wel betere onderdelen te vinden maar om je een idee te geven wat er mogelijk is met een laag budget.
Op deze manier heb je in de toekomst ook nog wat aan je spullen.
desnoods gebruikte onderdelen van hier vraag en aanbod.
Voor een paar tientjes vind je nog wel een simpel 20 of 22 inch scherm en simpel toetsen en muis erbij en je bent voorlopig klaar
250 EUR inclusief monitor is echt mijn maximale budget gezien het feit dat het uitsluitend voor surfen en wolfenstein: ET (release 2003) is. Ik begrijp dat de cpu en dergelijke verouderd is en de build in videokaart echt zéér basic, maar als ik bekijk welke old school games deze allemaal kan draaien dan valt dat mee?
zie: https://www.intel.com/con...ion-intel-processors.html

Hebben jullie dan binnen dat budget betere opties eventueel?

thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21:45
Die van remarkt is alleen een goede deal als je een barebone tower koopt en de dingen die je nodig hebt tweedehands op andere plaatsen gaat kopen, de prijzen zijn niet min. Maar 35 euro voor een 1155 moederbord, lichte voeding, koeler en kast durf ik gerust top te noemen.
Wat je wel nodig hebt:
CPU, RAM, SSD en een videokaart.

[Voor 9% gewijzigd door Ludwig005 op 15-05-2020 22:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:33
Dat spel speelde ik vroeger op een i5 uit eerste Intel reeks, met igpu. Dus op zich vereist het niet veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:25
Wat al als idee is geopperd. Kijk 2e hands.
Dan heb je maar waar en alles wellicht compleet.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:27
Ja, war @jwtje zegt. Een heel minimale nieuwe desktop kost rond de 250-300 euros, zonder scherm, zie bijvoorbeeld De recente best buy guide . Het enige nieuwe wat binnen budget valt is een Raspberry Pi, classic games draaien daar wel op, zie hier maar verwacht geen wonderen voor bijvoorbeeld multimedia, welke activiteiten denk je aan?

[Voor 17% gewijzigd door martyw op 16-05-2020 09:29]

• Goldenpants0291
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:55
Ik heb hier nog een Samsung Full HD LED schermpje staan die er binnenkort uit gaat :). Ik weet niet of dat binnen de mogelijkheden valt maar die mag je tegen die tijd zo op komen halen. Zelf tweedehands aangeschaft een paar jaar terug voor, ik meen 3 tientjes toen.

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:25
Tweedehands lijkt me de enige optie. Een Raspberry Pi lijkt me geen goed idee, een normaal instapsysteem van een paar jaar geleden is al sneller en x86-compatibiliteit is ook wat waard.

Als je een tijdje Vraag&Aanbod in de gaten houdt, zie je daar van alles voor bij komen. Binnen het budget is er dan best iets te vinden dat een stuk sneller is dan die tweedehands zakelijke systemen van ReMarkt. Het voordeel van een oud zelfbouw-systeem overnemen van een mede-Tweaker is bovendien dat het veel eenvoudiger later te upgraden is, met bijvoorbeeld een nieuwe SSD, of een tweedehands videokaart. Ook als de voeding stuk zou gaan en je die moet (laten) vervangen is dat veel makkelijker met standaard onderdelen dan met zo'n HP systeem dat nooit bedoeld was om er als consument iets aan te tweaken.

Het voordeel van een professionele verkoper is natuurlijk wel dat je iets van garantie krijgt.

Edit: als je geen systeem vindt met ingebouwde wifi is dat met een goedkope usb-dongle op te lossen, dus daar zou ik me niet al te druk om maken.

[Voor 7% gewijzigd door thomas_n op 16-05-2020 10:00]

• Prydz
ben 2dehands aan het uitkijken zoals jullie voorstelden.

Daarnaast even ter zijde, mits budgetverhoging zou bijvoorbeeld dit een betere koop zijn toekomstgericht?
https://www.remarkt.nl/co...dd-22-widescreen-lcd.html

of:
https://www.remarkt.nl/co...dd-23-widescreen-lcd.html

In acht genomen dat het uitsluitend is voor surfen, multimedia en een 2003 game>?

[Voor 14% gewijzigd door Prydz op 16-05-2020 11:30]

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Kijk wat dat nieuwe systeem hier boven kost, lijkt je dat dan een goede deal? (en dat systeem is nog veel beter ook)

Sinds Amd zo aan het knallen is, zijn 2e hands systemen veel en veel minder interessant geworden. Tenminste, voor de oude prijzen. Als het nou 100 euro goedkoper was, was het misschien nog wel interessant geweest. Maar dan maakt die winkel waarschijnlijk verlies.

Zo'n scherm is ook helemaal niets waard, voor 20 kan je ongetwijfeld iets vergelijkbaars vinden. Er staat niet eens een resolutie bij, goede kans dat het niet eens 1920x1080 is.

Waarom wil je zo graag bij die zaak kopen? Gewoon 2e hands van mensen kopen is natuurlijk goedkoper, die winkel moet ook nog winst maken. Helemaal met zo'n budget moet je gewoon 2e hands van mensen kopen.

[Voor 52% gewijzigd door WEBGAMING op 16-05-2020 11:45]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Merge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 15:03
Zoiets? :

V&A aangeboden: Basis PC /Basis voor NAS

Betrouwbare verkoper.

Ff extra ssdtje of HDD erbij en je kunt aan de gang. Schermpje is ook nog wel aan te komen. Heb je nog een upgrade pad ook.

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:45
1ProcessorsAMD Athlon 200GE Boxed€ 46,70€ 46,70
1MoederbordenMSI A320M PRO-E€ 43,24€ 43,24
1BehuizingenSharkoon VS4-S€ 29,99€ 29,99
1Geheugen internG.Skill Value F4-2133C15S-8GNT€ 31,51€ 31,51
1Voedingenbe quiet! System Power B9 300W€ 34,54€ 34,54
1Solid state drivesVerbatim Vi550 128GB€ 25,42€ 25,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,40

Tja misschien zoiets.. wel moeten inleveren op bepaalde dingen maar alsnog kan je hiermee uitbreiden en ruim binnen je budget. Als je bijv het scherm neemt wat hierboven wordt aangeboden dan kan je zelfs al een grotere SSD of betere kast nemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:02
Remarkt is veel te duur. Als je een beetje goede specs wilt, ben je 275 euro kwijt voor een i5 van 9 jaar geleden.

V&A aangeboden: HP Elite 8300 SFF (i5-3470, 8GB en 240GB SSD) 129 euro voor betere specs

V&A aangeboden: HP EliteDesk 800 G2 SFF (i5-6500, 8GB en 256GB SSD)
Erg goede specs en alsnog minder geld

Persoonlijk zou ik voor V&A aangeboden: HP EliteDesk 800 G1 i5-4570 6 maanden garantie gaan. Heb je nog 6 maanden garantie, terwijl je betere specs krijgt en minder betaalt.

Draait z'n oude game trouwens wel op Windows 10? Het zou me niks verbazen als die game het helemaal niet meer doet.

[Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 25-05-2020 09:40]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True