Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

mac migratie-assistent werken met beide?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08-06 19:53
Hallo,

Ik heb een MacBookPro en een iMac. Graag zou ik op termijn vooral op mijn iMac willen werken, maar kan ik na het kopiëren van de migratie-assistent dan met beide systemen werken met dezelfde documenten, apps, …? Dan zijn dit 2 identieke systemen die los van elkaar staan?

En als dit zo is, kunnen de systemen gesynchroniseerd worden? Indien ja: werkt dit vlot?

Hopelijk niet te veel vragen in 1x, alvast bedankt!

Groet!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ja, wanneer je Migratie-assistent aan het werkt hebt gezet heb je 2 gelijke systemen. Daarna kun je op beide machines werken maar zul je verschillen gaan creëren. Wil je dat niet, en wil je alles synchroon houden, dan zul je bijvoorbeeld alles via Migratie-assistent moeten overzetten en daarna een cloudoplossing gebruiken voor de bestanden waar je mee werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
iCloud werkt best goed voor synchronisatie na de migratie.

Je kan dat per applicatie doen maar dan moet je met de hand documenten opnieuw saven; je kan ook
System Preferences -> iCloud -> iCloud Drive -> Desktop & Documents Folders
aanvinken op beide computers.

Let op dat standaard maar 5GB opslagruimte hebt. Extra ruimte is marktconform geprijsd maar kost wel wat.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Neem het €1 per maand iCloud abonnement en je hebt 50GB voor je documenten in iCloud Drive, daar werk je voortaan in. Er is geen andere weg (zonder een cloud dienst) om je systemen gelijk te houden qua documenten e.d.

I reject your reality and substitute my own

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True