Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook flexgate niet gerepareerd door vermeende vochtschade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lafemme
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 23-06 11:08
Goedenavond,

Ik weet dat er al diverse topics over zijn maar ik heb nog geen oplossing gevonden en ben hier niet zo in thuis.

Mijn MacBook Air (geloof ik) van december 2016 heeft sinds vorige week ineens last van de zogenoemde spotlights onder in beeld (flexgate is een bekend probleem bij MacBooks uit dat jaar, vandaar dat de garantie verlengd is). Een dag later deed het scherm niks meer. Ook heb ik al sinds aanschaf last van toetsenbord wat bleef hangen bij toetsen.

Ik ben onlangs terug gegaan omdat het scherm niet meer aan ging. Nu krijg ik vanuit de amac store reparatie service een bericht dat er vochtschade gevonden zou zijn en daarom niet onder garantie valt. Nu weet ik (net zoals waarschijnlijk alle andere mensen met dezelfde klacht) zeker dat ik geen vocht heb gegooid in of in de buurt van mijn Mac). Maar belangrijker nog het is niet de oorzaak van het probleem wat door henzelf ook aangegeven word als fout.

Ik kan nu dus €1700 betalen voor reparatie?! Of €80 om hem ongeprepareerd retour te krijgen. Ik wil natuurlijk dat Apple zijn verantwoording neemt maar snap ook dat het knap lastig gaat worden.

Iemand tips en tricks? Ik heb hem heel hard nodig voor mijn studie en geen geld voor een nieuwe.

Hopelijk kan iemand me helpen. Dank!

Bij deze nog de foto die ze sturen. Zou er niet veel meer schade moeten zijn qua vocht en water aan andere onderdelen als dat de oorzaak zou zijn van het probleem?

Groetjes Femke

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:27
Amac is niet Apple, dus als de fabrieksgarantie verlengd is moet je bij Apple zijn, niet bij de amac

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:00
BCC schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:22:
Amac is niet Apple, dus als de fabrieksgarantie verlengd is moet je bij Apple zijn, niet bij de amac
Behalve dat AMAC gecertificeerd reseller en reparateur is, en dan kan je er dus WEL terecht.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lafemme
@BCC en waar moet je volgens jou dan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Het probleem met dit soort dingen is het bewijs... Die rode puntjes op het logic board zijn leuk maar... bij vochtschade zou er ook corrosie of vlekken op het logic board moeten zitten. Dit kun je alleen aantonen wanneer je 'm zelf open maakt om het bewijs te gaan zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lafemme
@sypie ja klopt! Dat kun je niet. En laat hen ook maar eens bewijzen natuurlijk dat de klacht die ik heb veroorzaakt is door vocht. Terwijl het een erkend productieprobleem is van hen. En als je hem zelf open maakt dan heb je geen garantie meer want je hebt er zelf aan gesleuteld. Dus je bent altijd de lul eigenlijk en Apple hoeft nooit verantwoording te nemen. Aaah ik ga echt slecht op onrecht! 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lafemme
En wat ik me eigenlijk afvraag is of je echt juridische hulp in moet schakelen hierin als je iets wilt bereiken, en dan waarschijnlijk nog het onderspit delft en nog meer geld kwijt bent. Dus of je je gewoon neer moet leggen bij dit onrecht of dat
Er nog iets zinvols is om te strijden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Dat de zgn vochtindicatoren zijn ’geactiveerd’ , zegt niet dat er vochtschade is.
Daar moet wel meer zichtbaar van zijn. Verder is het bij partijen als Amac en kornuiten, maar de vraag of dit überhaupt jouw MB is. De van origine verkoper is de aan te spreken partij voor ‘wettelijke garantie’ of te wel conformiteitsvereiste bij consumentenaankoop. Ik zie hier geen sprake van abnormaal gebruik, dan moet er wel meer zichtbaar zijn aan oxidatie, Door waterschade, wat je niet onder normaal gebruik kunt scharen. Je zegt zelf(dat moet ik dus geloven) dat daar geen sprake van kan zijn, en dat laat de foto ook zien. Ga jezelf dus juridisch voorlichten over je rechten. oa te vinden op de site van ACM.of Google op eerder benoemde. Succes 😉

Hackus Goes 4x15 @60%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Lafemme Open maken gaat niet direct ten koste van je garantie. Er zit geen stickertje op met "warranty void" o.i.d. Je moet uiteraard wel passend gereedschap gebruiken om schade te voorkomen. 10 Schroefjes losdraaien en de onderkant er onderweg halen doet verder niks af aan je garantie.

Het is omdat ik de flexgate niet voor je kan oplossen omdat bij de Air de kabel vastzit aan het display, wat je een nieuw display gaat kosten. Anders had ik echt wel willen kijken en onderzoeken of er daadwerkelijk vochtschade is of dat alleen de indicatoren maar roodgekleurd zijn. Opgedroogd vocht zorgt namelijk voor vlekken, hoe dan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lafemme
@sypie ik dacht dat ze onder dat beding ook direct hun handen er van af konden trekken.

Lief! En wat je zegt; opgedroogd vocht zorgt voor vlekken. Bedoel je dat die spotlights in het beeld of vlekken intern? Intern toch? Die spotlight kunnen toch nooit de oorzaak zijn al zou er vochtschade zijn?

En als ik een gewone MacBook heb en geen air? Zit die kabel er dan ook aan vast? Ik twijfel namelijk en neig meer naar reguliere MacBook 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lafemme
En weet iemand of alles standaard naar dynamic gaat ter reparatie of zijn er ook andere partijen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik liet me even misleiden door deze foto:

Hierdoor leek het even alsof er een los printje aan de schermkant zat, wat dus niet waar is... In beide gevallen moet het complete display vervangen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:16

rvanpruissen

rePear.it

Ja, dit is een 13 inch zonder touch bar, geen Air dus 🙂
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True