Actieve subwoofer op autoradio JVC KD-X451B doet het alleen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoosMulder
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-06-2020
Ik heb recentelijk een fusion en-ab1120 dat is een actieve subwoofer met versterker aangesloten op een JVC KD-X451B auto radio.

Ik heb alles goed aangesloten:
*12v naar de plus op de accu
*Remote naar de remote van de radio
*Aarde op een schoongeschraapt stuk metaal in de achterbak
* De tulpen stekkers in de subwoofer out van de radio en in de in op de versterker in de subwoofer

Het power lampje op de box gaat netjes branden als de autoradio aangaat en ook weer uit als de radio uit gaat.

Alleen ik hoor niks uit de subwoofer. Alleen als ik het alles op de versterker van de subwoofer op de max zet, dan hoor je heel zacht (je hoort het pas als je ±10cm van de speaker zit) de aller laagste tonen, maar dit is niks vergeleken met wat de subwoofer hoort te doen.

Wat ik al geprobeerd heb:
* Door alle instellingen heen ( outputs, equalizers voor de subwoofer) maar na hiermee te spelen heb ik geen resultaat.

*Ik heb mijn telefoon direct verbonden met de versterker in de subwoofer doormiddel van andere een 3,5mm jack naar 2 tulpen, en ook hierbij hoorde ik alleen heel zacht de allerlaagste tonen. (Deze kabel werkt wel goed op een compleet andere stereo)

* ik heb de 12v+ en de aarde doorgemeten of er misschien een slechte verbinding was maar ik meette gewoon 12 volt.

Nou weet ik zelf niet echt meer wat ik moet testen of veranderen dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Poeh, je hebt al goed getroubleshoot!

Komt er wel wat lichte ruis uit de sub?
Het feit dat het lampje op de sub gaat branden als je de headunit aanzet suggereert dat ie een remote signaal krijgt en aan gaat.

Je hebt er dus ook al met een telefoon signaal op gezet, ik neem aan met volume van telefoon even op max en dan langzaam de volume knop van de sub open gedraaid?

Ik kan me voorstellen dat die remote controller er nog mee te maken heeft. Heb je die nog? Heb je al geprobeerd die aan te sluiten? Misschien dat via die route de gain helemaal terug gedraaid staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoosMulder
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-06-2020
Nee, ik er komt geen ruis uit de sub. Alleen echt de allerlaagste tonen heel zacht.

Ja, met een telefoon signaal heb ik van alles geprobeerd.

Nee, die remote controller heb ik er niet bij, hij is tweedehands en de verkoper zegt dat hij het met de meegeleverde kabels zou moeten werken. Maar ik ben zelf bang dat het daar wel mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Ja of dat of kapot. Heb je hem werkend gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:16
Heb je in het menu van de radio aangegeven dat er een subwoofer op aangesloten zit?
Met speakers op small en crossover op 80 hz bijvoorbeeld.