Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Loopt mijn internet nu via WiFi of netwerkkabel ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danny tweakers
  • Registratie: mei 2020
  • Niet online
Tot heden gebruikte ik om te internetten gewoon één van beide netwerkaansluitingen (LAN poorten) achteraan mijn moederbord aangesloten op een aansluiting van mijn (Proximius) router. Niks mee aan de hand.
Toch mijn moederbord, type : Gigabyte Designare Z 390 is echter uitgerust met Wi Fi en ik wou nu toch even testen of internetten ook zou gaan via WiFi.
Mijn WiFi was tot nu gedisabled in mijn bios en deze nu enabled. Netwerkkabel afgekoppeld en verbinding gemaakt tussen router en computer via WiFi. Werkt normaal. Alles o.k. dus tot hiertoe.
Weer terug overgeschakeld op verbinding via netwerkkabel. WiFi in BIOS van het moederbord weer gedisabled voor alle zekerheid en zelfs de antenne ook nog afgekoppeld om er zeker van te zijn dat WiFi niet meer in dienst was en alles via de kabel zou gaan.
Toch, wat blijkt nu, wanneer ik naar de eigenschappen van mijn netwerkinstellingen en eigenschappen kijk in Windows 10 zie ik dat blijkbaar alles toch nog via WiFi verloopt ! ? Wanneer ik de kabel uittrek is de internet verbinding onderbroken wat er toch zou moeten op wijzen dat alles wel via kabel loopt toch de eigenschappen die windows me laat zien duiden er echter op dat alles nog op WiFi draait.
Iemand enig idee hoe het nu juist zit hier en waarom er nog steeds "WiFi-2.4 ..." blijft staan (zie screenshots) zelfs indien alles nu toch weer via netwerkkabel loopt ?

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-06 19:01
De schermafdrukken laten zien dat je met Ethernet (netwerk stekker dus) verbonden bent, niet de Wifi.

Wel heeft je netwerk de naam WiFi-2.4-.......(het laatste deel blok je weg)
Door de term WiFi in de netwerk naam ben je in de war en denk je dat het over de Wifi gaat, maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 17:18
Ik heb hetzelfde met mijn Windows 10 laptop. Schakel ik van wifi naar bekabeld, dan staat het "wifi SSID" als naam. Tikkie verwarrend soms. Heb me er nooit in verdiept of dit is op te lossen.

• danny tweakers
  • Registratie: mei 2020
  • Niet online
Dank voor de reacties.

Het is dus wat ik al dacht maar bij deze ben ik nu zeker.

Ik heb bij wijze van test eens een clone backup opgestart die nooit gefunctioneerd heeft op WiFi om te zien wat daar nu stond van benaming.

Dat ziet er wel wat "logischer" uit. Toch weer een misser van formaat vind ik van windows10 om wanneer je terug bekabeld bent ook de naam van het netwerk niet weer terug te zetten of toch of zijn minst in de benaming de term "WiFi" weg te laten.

Zoals pickboy vermeld is het verwarrend en denk je dat je nog altijd op WiFi zit.

• TheMak
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11:21
Bij mij inderdaad ook zo. Er staat een oude SSID bij het netwerknaam. Dat duurde ook een tijdje voordat ik door had, dat ik niet via WIFI verbonden was. Je moet dus naar het icoontje kijken, niet naar de naam.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True