Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Luidruchtige gpu fan smeren / vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Ik heb een oude(re) HIS HD7750 low profile gpu. Eén van de twee fans maakt veel lawaai. Soms als ik hem even stop met m'n vinger en dan weer loslaat is het een tijdje over.
Maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Ik heb de fans al geprobeerd te ontdoen fan stof met een kwastje en wattenstaafjes.

In het verleden heb ik bij een casefan het probleem op kunnen lossen door het stickertje van de fan te verwijderen en een drupje olie toe te voegen.

Helaas hebben deze fans geen 'service holes' en ik zie het eigenlijk ook niet zo zitten om te gaan lopen boren.

Het lijkt me ook lastig om de fan te vervangen omdat hij niet met schroeven bevestigd zit maar lijkt te zijn gegoten.

Weet iemand of ik nog iets kan doen om dit te fixen?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Nu online
(N)iemand een idee ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Je was er bijna! Even iets meer die sticker aan de onderkant verwijderen en je kunt het dopje er af wrikken.
Mocht het toch allemaal niet lukken: tiewrap een casefan er op. :)

[Voor 23% gewijzigd door unfor op 18-05-2020 22:57]

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Nu online
unfor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:53:
Je was er bijna! Even iets meer die sticker aan de onderkant verwijderen en je kunt het dopje er af wrikken.
Mocht het toch allemaal niet lukken: tiewrap een casefan er op. :)
Zit daar een dopje? Ik ga morgen even checken. Bedankt voor de suggestie!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True