Babyfoon of ip camera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mascarpwn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-02-2024
Hey tweekers,

Ik stond op het punt een babycamera met schermpje te kopen, toen ik mij realiseerde dat misschien een goede ip camera an ipad een betere oplossing zouden zijn aangezien ik die ook voor andere doeleinden kan gebruiken.

Er zijn alleen ZO veel camera's dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik heb weleens een Foscam C1 gehad en daar was ik om eerlijk te zijn niet van onder de indruk; de software werkte niet goed en notificaties kwamen laat of niet aan.

Hebben jullie een idee voor een goede camera?

Ik wil minimaal 1080p, audio- en bewegingsdetectie, speaker, wifi, opname naar NAS, moet via de app te roteren zijn en als het even kan ook automatisch volgen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Of het beste van beide, een goede babyfoon en een ip-cam om dan te kijken ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met zulke hoge eisen zou ik zeker ook op de beveiliging letten. Door "de app" te noemen verwacht ik dat je een cloud-device aan gaat schaffen, dus let dan goed op of het allemaal goed dicht zit. Hoe je dat goed kunt controleren? Bij een clouddienst van merk Y kun je dat niet. Maar zelfs een gerenommeerd bedrijf als Foscam staat niet bekend om hun beveiliging.

Zelf zou ik zo'n ding dus gewoon niet aan de cloud hangen en via VPN beschikbaar maken. ;)

offtopic:
@mascarpwn, ik zie dat je eigenlijk alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen, om eens wat terug te geven aan alle mensen die jou altijd helpen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 15-05-2020 15:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mascarpwn
Room42 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:47:
Met zulke hoge eisen zou ik zeker ook op de beveiliging letten. Door "de app" te noemen verwacht ik dat je een cloud-device aan gaat schaffen, dus let dan goed op of het allemaal goed dicht zit. Hoe je dat goed kunt controleren? Bij een clouddienst van merk Y kun je dat niet. Maar zelfs een gerenommeerd bedrijf als Foscam staat niet bekend om hun beveiliging.

Zelf zou ik zo'n ding dus gewoon niet aan de cloud hangen en via VPN beschikbaar maken. ;)

offtopic:
@mascarpwn, ik zie dat je eigenlijk alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen, om eens wat terug te geven aan alle mensen die jou altijd helpen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)
Cloud dienst interesseert mij niet; daarom wil ik er een die met mijn NAS kan communiceren.

Blijft lastig hè. Ik kan we á 240 euro een Luvion Grand Elite 3 kopen, maar wat daar de meerwaarde van is kan ik even niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
mascarpwn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Cloud dienst interesseert mij niet; daarom wil ik er een die met mijn NAS kan communiceren.

Blijft lastig hè. Ik kan we á 240 euro een Luvion Grand Elite 3 kopen, maar wat daar de meerwaarde van is kan ik even niet inzien.
De Luvion maakt geen gebruik van netwerk, maar met een bepaalde pairings-code tussen ouder en baby-unit waardoor de veiligheid beter gewaarborgd blijft, in tegenstelling tot IP-cams en dergelijke.

Wij hebben hier ook 1, en ik hoef er niet om te denken of er iemand is die mee zou kunnen kijken, of onbedoeld met onze kleine man zou kunnen babbelen zonder dat wij dat weten.

Daar betaal ik dan liever wat meer voor dan dat ik me afvraag of er niet toevallig iemand mee zit te spieken bij de kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mascarpwn
Turk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:49:
[...]

De Luvion maakt geen gebruik van netwerk, maar met een bepaalde pairings-code tussen ouder en baby-unit waardoor de veiligheid beter gewaarborgd blijft, in tegenstelling tot IP-cams en dergelijke.

Wij hebben hier ook 1, en ik hoef er niet om te denken of er iemand is die mee zou kunnen kijken, of onbedoeld met onze kleine man zou kunnen babbelen zonder dat wij dat weten.

Daar betaal ik dan liever wat meer voor dan dat ik me afvraag of er niet toevallig iemand mee zit te spieken bij de kleine.
Heel goed punt. Ik denk dat dit doorslaggevend zal zijn bij het maken van een beslissing. Thank's Turk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Wij hebben zelf 6,5 jaar geleden ook op dat punt gestaan en de Luvion Supreme connect aangeschaft. Ondertussen wel een aantal keer een nieuwe batterij, maar dat is het geld ook niet.
Als je daar de bridge bij koopt kun je middels de luvion app zelf ook kijken. De monitor zet je op de bridge. Dan pas is er een verbinding. Los de monitor is niet te bekijken van buitenaf. Je kunt er dan voor kiezen om alleen tijdens een uitje te kunnen kijken.
De monitor schiet op beeld overigens als je gaat kijken, dus je kunt dan altijd zien dat er iemand mee kijkt.

Nou moet ik zeggen dat wij er weinig gebruik van hebben gemaakt, maar de optie was er wel toen voor eigenlijk veel geld.

Ikzelf zou echt geen ip cam nemen om naar je kind te kijken. Je hoeft maar iets verkeerd in te stellen of er hoeft maar een backdoor ergens in te zitten en iedereen kan naar je kind kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Turk schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:49:

& @mascarpwn je praat over 4 compleet verschillende dingen.

- cheap baby monitors zijn "afluisterbaar' .. kies je voor dect ben je dat probleem 99% kwijt.
- web-cam moet je wel op internet ontsluiten op een webpagina ofzo wil je daar mee, mee kunnen kijken.
- je wachtwoord / username moet erg easy zijn ..
- Een baby monitor gebruik je in/rond je huis .. bereik is 100/300m als je ook nog bij de buren wilt zitten, terwijl je met een webcam in verwegistan zit MET de BABY toch ? en op het huis wilt letten.

Wil je "goed" beeld moet je er 1 kiezen met nachtvisie (IR licht ondersteuning) , en mic

Heb je een NAS zit daar 90% kans al bewegings detectie in gebouwd en de features die je hebben wilt .. (mail sturen online zetten etc etc ..) kijk bij de lijst van ondersteunde webcams ..

Tja baby monitor is "gemak" waar je gemakkelijk mee zonder kunt .. zeg ik als Vader van 2

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mascarpwn
vso schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:41:
[...]
& @mascarpwn je praat over 4 compleet verschillende dingen.

- cheap baby monitors zijn "afluisterbaar' .. kies je voor dect ben je dat probleem 99% kwijt.
- web-cam moet je wel op internet ontsluiten op een webpagina ofzo wil je daar mee, mee kunnen kijken.
- je wachtwoord / username moet erg easy zijn ..
- Een baby monitor gebruik je in/rond je huis .. bereik is 100/300m als je ook nog bij de buren wilt zitten, terwijl je met een webcam in verwegistan zit MET de BABY toch ? en op het huis wilt letten.

Wil je "goed" beeld moet je er 1 kiezen met nachtvisie (IR licht ondersteuning) , en mic

Heb je een NAS zit daar 90% kans al bewegings detectie in gebouwd en de features die je hebben wilt .. (mail sturen online zetten etc etc ..) kijk bij de lijst van ondersteunde webcams ..

Tja baby monitor is "gemak" waar je gemakkelijk mee zonder kunt .. zeg ik als Vader van 2
Nee, ik praat over één ding.

Mijn punt is dat je je babyfoon kunt weggooien (bij wijze van) zodra het kind groot genoeg is. Een knappe IP camera kan ik nog als als home security device gebruiken.

Bovendien bedenk ik me net dat bij een IP camera helemaal geen internet nodig is als ik alleen van binnenhuis wil meekijken.
Pagina: 1