Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 12-05 12:58
Ik heb al een aantal weken een eigen mailserver maar loop tegen het probleem aan dat het ongeveer 10 minuten duurt voordat ik een melding krijg dat een mailtje binnenkomt. Wanneer ik de mail app refresh komt het mailtje wel meteen binnen. Dit het ik trouwens ook in de webmail. Ik heb in de instellingen van de mail app op automatisch verversen gezet.

Wanneer ik een mailtje verstuur komt het mailtje meteen aan bij de ontvanger. Dus ik kan dan denk ik wel concluderen dat het niet aan de capaciteit van de CPU of het werkgeheugen van de mailserver ligt.

Ook heb ik de header van de email bekeken en geanalyseerd en hier kwam uit dat hij totaal een delay van 3 seconden heeft. Wat volgens mij niet een verkeerde delay is en niet verklaard waarom het 10 minuten duurt voordat de mail binnenkomt op de mailapp/webmail.

Ik heb zelf te weinig verstand van mailservers om te achterhalen wat nu het probleem daadwerkelijk is. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de mailserver die het mailtje moet pushen naar mijn mailapp en dat hier een vertraging of iets op zit. Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen.

Relevante software:
Op dit moment gebruik ik IredMail mailserver.
Met OS Ubuntu 18.04

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via nielzz01 op 16-05-2020 12:37)

• JMW761
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
Tijdje geleden dat ik iRedmail (professioneel) heb gebruikt. Net product.

Ik snel gegoogled, maar volgens mij maakt iRedmail nog geen gebruik van P-IMAP (push-imap); met andere woorden. Je client moet er zelf achter komen dat er nieuwe mail is zodra hij de server polled.

Dat poll interval kan je vaak/meestal definieren in je client. Je zal tussen de poll intervallen niet genotificeerd worden over nieuwe mail, omdat daar geen functionaliteit voor is ingebouwd/aangezet.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@nielzz01 Wat heb je zelf zoal gedaan om uit te zoeken wat het kan zijn.
(kijk eens naar je instellingen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
@Hackus In mijn post heb ik uitgelegd wat ik al heb geprobeerd. Zelf weet ik weinig van IredMail en weet dus ook niet waar ik de instellingen kan vinden of zo'n instelling zou moeten staan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:14

De Nelis

en anders maar niet...

Wellicht dat je meer uitleg hierover kunt vinden in de documentatie? Anders een topic op het iredmail support forum maken? Ik denk dat je daar sneller en gerichtere informatie krijgt.

https://docs.iredmail.org/index.html

https://forum.iredmail.org/

Overigens lijkt het erop dat zowel de mail app (welke mail app?) en de webmail (welke webmail?) eens in de 10 minuten controleren op nieuwe mail. Is het verder exchange, imap of pop?

[Voor 27% gewijzigd door De Nelis op 15-05-2020 13:44]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
@De Nelis Dank voor je antwoord. Ik zal de documentatie nogmaals doorlezen in de hoop iets nieuws te lezen. Ik heb in de mail app (iphone mail) ingesteld dat hij automatisch moet controleren op nieuwe mail en niet om de 10 minuten. De mailserver is imap.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• JMW761
Tijdje geleden dat ik iRedmail (professioneel) heb gebruikt. Net product.

Ik snel gegoogled, maar volgens mij maakt iRedmail nog geen gebruik van P-IMAP (push-imap); met andere woorden. Je client moet er zelf achter komen dat er nieuwe mail is zodra hij de server polled.

Dat poll interval kan je vaak/meestal definieren in je client. Je zal tussen de poll intervallen niet genotificeerd worden over nieuwe mail, omdat daar geen functionaliteit voor is ingebouwd/aangezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
@JMW761 Ik heb gekeken en kreeg niks gevonden over P-IMAP in combinatie met IredMail. Wel zag ik op internet dat er verschillende oplossingen zijn zoals z-push maar nergens een in combinatie met IredMail die ook echt werkt.

Enige ervaring met een andere mailserver die je kunt hosten met een Linux distro? Eentje die wel gebruik maakt van Push-imap of active sync?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JMW761
@nielzz01 Iredmail gebruikt Dovecot

Hier vind je https://doc.dovecot.org/c...manual/push_notification/ alles over Push notifications in Dovecot

Persoonlijk heb ik het nog nooit gebruikt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielzz01
@JMW761 Ik zal er eens in duiken om uit te zoeken hoe ik dit werkend ga krijgen! Dank voor je antwoord.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True