Toon posts:

Spouwmuur aanbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-05-2020
Hallo
Ik ga een aanbouw aan mijn bestaande huis maken. En een garage die ik deels aansluit (2mtr) op het bestaande huis en volledig (5mtr) tegen de nieuwe aanbouw. Nu is mijn vraag ik snap dat je de spouwmuur tussen binnenkant aanbouw en binnenkant garage moet isoleren. Maar moet deze ook ventileren? Zoja moet ik dan ventilatieroosters in de garage plaatsen?

Mvg Mick

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 14:42

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Even googlen levert je dit op Bouwwereld

Maar de hamvraag is of het wel mag wat je wil gaan doen, je kan/mag een bijgebouw niet altijd zomaar bij de woning betrekken ;-)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Begrijp ik goed dat de garage niet geisoleerd wordt??

Niet de echte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-03 13:33
Meestervisser schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:14:
Begrijp ik goed dat de garage niet geisoleerd wordt??
Vaak niet nee, want het is geen onderdeel van de woning dus heeft het geen eis qua isolatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman
De garage word ook gewoon geisoleerd.
Heb voor beide bouwen garage en aanbouw. Recticel eurowall platen van 100mm.
Het gedeelte wat vast aan de aanbouw komt wordt washok. Het gedeelte voor het washok garage.
Ik weet dat de garage niet direct aan de aanbouw mag zitten vandaar eerst het washok

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman
De totale breedte van mijn spouwmuren is 34cm. ( 10cm schoonwerk - 4cm luchtspouw - 10cm recticel eurowall - 10cm betonblok .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik snap 'm niet helemaal maar je moet alleen de spouw van buitenmuren ventileren.
Van binnenmuren hoef je deze niet ventileren. (vaak zit daar ook geen spouw)

Heb je niet even een schets van de plattegrond? dat praat toch makkelijker.

[Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2020 15:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Als je de buitenwanden isoleert hoef je dat stuk binnen die cirkel niet te isoleren.

[Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2020 15:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman
Maar ik heb balken voor op de aanbouw en balken voor op de ik noem het even garage. Dan heb ik.2 muren nodig. Was ook van plan beide muren van betonblokken te maken aangezien deze een dragende functie hebben, en beide binnenkant zijn.( de ene kant aanbouw binnenkant de andere kant washok binnenkant ).
Maar als ik het goed begrijp adviseert u dus om in deze spouw de isolatie weg te laten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Binnenwanden isoleren is zonde van het geld imo.

De thermische schil zit aan de buitenkant, dus als je de buitenwanden isoleert hoeft je de binnenwanden niet te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dat huis staat er toch al? Dan heb je daar al isolatie lijkt me. Kun je de balken niet gewoon in de bestaande muur leggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:16:
Dat huis staat er toch al? Dan heb je daar al isolatie lijkt me. Kun je de balken niet gewoon in de bestaande muur leggen?
Volgens mij is dat een stuk van zijn te bouwen aanbouw (links en rechts van zijn omcirkelde wand), maar helemaal duidelijk is het mij ook niet.

[Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2020 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman
het paarse is het bestaande huis. De rest niet ingekleurd wordt de nieuwe aanbouw. De groene omcirkelde wand gaat het om.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 20:37
Wat voor balken bedoel je?
Het is inderdaad jammer om te isoleren, en je kan ook één muur weg laten. Bespaart je geld !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mickkrijgsman
Stalen balk op binnenmuren aanbouw en houten balken op binnenmuren (garage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 20:37
Kan toch op dezelfde wand liggen?
Heb je een schets waar welke ligt?

[Voor 35% gewijzigd door LinkinTED op 15-05-2020 22:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee