Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sng190
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18-05-2020
Mijn vraag
TP-Link Deco P9 via kabel aangesloten op Ziggo Connectbox

Een speedtest via kabel rechtstreeks op de Ziggo Connectbox levert 200Mb op
Een speedtest via kabel rechtstreeks op de P9 levert 70Mb op

Iemand een idee hoe dit kan?

Slaves op andere verdiepingen leveren verdere verwachtte vertragingen op (wat minder dan 70Mb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere kabel

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-09 22:24
Meer info hebben we nodig om je te kunnen helpen.

is het 200/70Mbit/s of 200/70Mbps, Hoe heb je verbinding met de TP-LINK? ( 5Ghz of 2.4Ghz )
Waarmee maak je verbinding? ( wat voor apparaat met welke configuratie? )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sng190
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18-05-2020
Het is 200Mbps vs 70Mbps
Verbinding met de TP-Link P3 is via LAN-kabel, Ziggo Connect Box is in Bridge-Mode
Ik maak verbinding met een laptop rechtstreeks via een (andere) LAN-kabel op een poort op de Ziggo Connect (200Mbps) en daarna rechtstreeks op de TP-Link P3 (70Mbps)

WIFI erachter (dus zonder kabel) is ook rond de 70Mbps

• Valkenborg
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 25-06 10:50
Inhakend op dit item, ik heb last van een enorm fluctuerend WiFi signaal, dat varieert 220 mbps to 15 en alle varianten er in zonder dat er iets in het gebruik veranderd.
Dus ook als ik ‘s nachts alleen thuis ben varieert het.
Is dit een instelling fout of waar kan het aan liggen?
Graag jullie hulp.
Ben verder prima tevreden met de to-link.
Groeten
Ruud

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:27
Dat is het probleem met mesh systemen.
Eenvoudige installatie, geen bekabeling en overal dekking moet betaald worden met performance.
Zie hier gemeten resultaten.

https://nl.hardware.info/...tresultaten-praktijktests

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• klungeltweaker
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Er zijn veel mensen die problemen hebben na de laatste firmware update:

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/211810

en

https://community.tp-link...pic/211642?replyId=457298

Bij mij heeft een Ipad veel moeite met vasthouden van de verbinding. Mijn Galaxy note 8 heeft er regelmatig geen zin meer in en staat te klapperen op de wifi met de mededeling 'internet misschien niet beschikbaar'.
Google home apparaten houden er spontaan een poosje mee op.

Het ene moment is het beter dan het andere. Ik kan er niet echt een vaste lijn in ontdekken.

• Remi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:16

Remi

Moo!

Ik heb de P9 set icm met een Ziggo aansluiting en ik heb ook de vaagste problemen op het gebied van snelheidsverlies, packet loss en uitvallende verbindingen.

Door de gebrekkige interface van de P9 heb je geen idee hoe hij verbinding maakt en valt er weinig in te stellen of te monitoren.

Bij mij bleek 1 van de slaves het probleem te veroorzaken dus die heb ik ontkoppeld waarna het enigszins ok werkt. Zodra ik de 3e unit aansluit heb ik weer problemen. Firmware updates zijn er zelden en leveren soms meer problemen op dan dat ze fixen.

Ik kijk het nog een tijdje aan maar ben van plan om de overstap te maken naar ubiquiti.

• klungeltweaker
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Remi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:12:
Ik heb de P9 set icm met een Ziggo aansluiting en ik heb ook de vaagste problemen op het gebied van snelheidsverlies, packet loss en uitvallende verbindingen.

Door de gebrekkige interface van de P9 heb je geen idee hoe hij verbinding maakt en valt er weinig in te stellen of te monitoren.

Bij mij bleek 1 van de slaves het probleem te veroorzaken dus die heb ik ontkoppeld waarna het enigszins ok werkt. Zodra ik de 3e unit aansluit heb ik weer problemen. Firmware updates zijn er zelden en leveren soms meer problemen op dan dat ze fixen.

Ik kijk het nog een tijdje aan maar ben van plan om de overstap te maken naar ubiquiti.
Dit kan ik bevestigen. Bij de derde Deco (maakt niet uit waar hij staat) gaat het geheel onderuit. Waarschijnlijk door de hoge CPU belasting.

• Remi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:16

Remi

Moo!

klungeltweaker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Bij de derde Deco (maakt niet uit waar hij staat) gaat het geheel onderuit. Waarschijnlijk door de hoge CPU belasting.
De derde Deco lijkt bij mij een soort netwerk loop te veroorzaken waardoor alles onderuit gaat.
Misschien dat dit komt doordat de Deco verbinding maakt via PLC naast een bekabelde verbinding en wifi backhaul.
Het kan ook zijn dat de Deco zelf gaat functioneren als DHCP omdat ie geen verbinding denkt te hebben met de router. Dit noemen ze smart DHCP bij TP Link. Bij mij staan de Deco's in AP mode.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee