Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• West84
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy M21. Hiervoor had ik een Moto G5, hierop gebruikte ik altijd een tweede account om mijn werk-mailadressen, -telefooncontacten, bestanden, etc in te beheren. Voor mezelf overzichtelijk en ik wist 100% zeker dat de kids er niet met hun tengels aanzaten.
Nou was mij verteld dat dit niet bestond bij Samsung, maar dat ze hun eigen app "secure folder" hebben, die iets soortgelijks kan. Prima.
Nu blijkt dat dit niet ondersteund wordt in de Galaxy M-serie.... Beetje jammer.

Wat is mijn beste optie? Is er een workaround om een van de bovenstaande opties toch werkend te krijgen? Zo niet; wat is de beste optie om een gastaccount/tweede account-achtig dingetje te installeren? Ik vind het lastig om iets uit te Appstore kiezen. het lijken voornamelijk reclame-vehikels te zijn of van een Chinees/Russische ontwikkelaar die niet per se al mijn bedrijfsgegevens hoeft te hebben...
Of beter gewoon weer terug naar een Moto?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy M21 met Android 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18-06 06:44

superblaag

Mooi spul hoor!

Ik gebruik de app "Island" op een Moto G7 Power om een soort gelijk probleem op te lossen met het scheiden van werk/privé.

De app "island" draait in een sandbox, is aan en uit te zetten en alleen toegang tot accounts/apps die je naar "Island" clone.
Ook heeft het een clone van de app store van Google en dus ook alleen maar die Apps die geüpdate worden als dat nodig is.
Elke app die je dan weer clone naar Island heeft dan alleen weer toegang tot gegeven in die sandbox.

Hopelijk kan je er chocola van maken :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:59
Hoe kom je aan de informatie dat de veilige map niet beschikbaar is voor de M21?

Als het goed is kan je deze aan zetten door deze te activeren in het quickpanel (notificatie menu).

Naar mijn weten heeft elk Samsung toestel de veilige map aan boord.

Galaxy Z Fold2 | Z Flip | S21 Ultra | Note20 Ultra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19-06 01:09
Of je kunt shelter activeren hiermee activeer je Android for work. Shelter kun je downloaden uit de Play store.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True