Meerdere bluetooth apparaten aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.993 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abe Reinsma
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05-2020
Hallo,

In de tijden van corona zijn festivals allemaal de deur uit. Dit is erg jammer maar begrijpelijk. Thuis een feestje houden is over het algemeen te luid voor de buren, ook zeer begrijpelijk.

Hierom dacht ik aan iets van een silent disco. Een silent disco met eigen bluetooth oordopjes. Na enige tijd zoeken is toch wat lastiger dan ik dacht.

ik zoek een programma of iets waarmee ik 1 apparaat aan meerdere bluetooth oordopjes kan koppelen zodat iedereen de zelfde muziek luistert.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Abe Reinsma

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BT is een 1 op 1 verbinding dus dat wordt lastig.

Wat je wel kunt doen is een stukje software draaien dat muziek kan casten en waar mensen dan via hun mobiel mee kunnen verbinden.

Sowieso, ik weet niet hoeveel mensen je verwacht maar was je van plan iederen een BT koptelefoon te geven ook dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:18:
BT is een 1 op 1 verbinding dus dat wordt lastig.

Wat je wel kunt doen is een stukje software draaien dat muziek kan casten en waar mensen dan via hun mobiel mee kunnen verbinden.

Sowieso, ik weet niet hoeveel mensen je verwacht maar was je van plan iederen een BT koptelefoon te geven ook dan?
BT is helemaal niet een 1:1 verbinding op die manier... de bluetoothontvanger kan met meerdere apparaten tegelijk verbonden zijn, mijn bluetooth muis, gamepad en koptelefoon kan ik alle drie tegelijk gebruiken op mijn pc. Ook mijn carkit kan met meerdere telefoons tegelijk communiceren.

Andersom werkt het meestal niet, jouw oordopjes kunnen niet verbinden met je telefoon en met je pc tegelijk.

Je kan dus prima meerdere bluetooth headsets koppelen aan een audio apparaat. Het probleem zit em dan vooral in hoe ga je het geluid delen met alle apparaten tegelijk, sowieso in Windows is dat niet heel makkelijk te regelen. Plus dat je ook tegen de beperking in dataoverdracht van BT gaat aanlopen.

Een cast/stream opzetten zal sowieso de betere oplossing zijn... alhoewel je er dan wel weer tegenaan kan lopen dat er verschil zit in timing tussen de verschillende apparaten en zal iedereen vergeleken met elkaar compleet uit de maat dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abe Reinsma
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05-2020
Bedankt voor jullie reacties, ik kan het waarderen dat jullie er over na hebben gedacht.

Ik denk dan dat ik een afspeellijst aan ga maken en dat iedereen die afspeellijst tegelijkertijd aanklikt om toch nog wat in de party sfeer te blijven. Iedereen heeft eigen bluetooth oordoppen dus dat komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Knopper
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
ik ben op zoek maar een oplossing voor een vergelijkbaar "probleem":

ik wil graag mijn AppleTV/TV combinatie laten werken met gelijktijdig max 3 bluetooth koptelefoons. Dit omdat niet iedereen tegelijk naar dezelfde film wil kijken in ons huis en ook niet wil "meegenieten" van het geluid van die film.

ik heb geen mogelijkheid voor een HomeCinema in een geluidsdichte ruimte, dus lijkt me koptelefoons een optie. Ik ben nog geen audio device tegen gekomen dat gelijktijdig 3 BT audio verbindingen (in-sync) kan opzetten, maar dit zou toch voor een high-end versterker niet zo moeilijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat in ieder geval kan, is drie afzonderlijke bluetoothzenders. Zoek op 'bluetooth transmitter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na 2 jaar andermans topic overnemen is niet de bedoeling; bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.