Hallo,
Ik heb een vraag over iPhone privacy. Ik dacht altijd dat bij het gebruik van apps de applicatie ontwikkelaars alleen toegang hadden tot waar ik hen toegang tot gaf. Zoals GPS toegang, foto camera, fotoalbums, waar je toestemming voor moet geven en het later altijd nog kunt aanpassen in instellingen. Ik lees altijd de voorwaarden als ik apps installeer uit nieuwsgierigheid en nu zag ik bij de Tinder voorwaarden staan dat ze ook informatie verzamelen zoals je imei, udid, etc.
Zie Tinder voorwaarden:
En mijn vraag is of ze aan deze informatie kunnen komen zonder dat ik ze daar expliciet toestemming voor geef op mijn iPhone. Of kunnen ze dit alleen bij Android?
Ik dacht altijd dat iPhone juist bekend stond om privacy qua informatie die apps over je kunnen verkrijgen.
Ik zou het waarderen als iemand me hier antwoord op kan geven!
-
Ik heb een vraag over iPhone privacy. Ik dacht altijd dat bij het gebruik van apps de applicatie ontwikkelaars alleen toegang hadden tot waar ik hen toegang tot gaf. Zoals GPS toegang, foto camera, fotoalbums, waar je toestemming voor moet geven en het later altijd nog kunt aanpassen in instellingen. Ik lees altijd de voorwaarden als ik apps installeer uit nieuwsgierigheid en nu zag ik bij de Tinder voorwaarden staan dat ze ook informatie verzamelen zoals je imei, udid, etc.
Zie Tinder voorwaarden:
Bron: https://policies.tinder.com/privacy/intl/nlInformatie van het apparaat
We verzamelen informatie van en over het apparaat dat (de apparaten die) u gebruikt om toegang te krijgen tot onze diensten, waaronder:
hardware- en software-informatie zoals IP-adres, apparaat-ID en -type, apparaat specifieke instellingen en kenmerken, instellingen en kenmerken van apps, app-crashes, advertentie-ID's (zoals AAID van Google en IDFA van Apple; beide zijn willekeurig gegenereerde nummers die u opnieuw kunt instellen door naar de instellingen van uw apparaat te gaan), browsertype, versie en taal, besturingssysteem, tijdzones, identificaties die horen bij cookies of andere technologieën die specifiek uw apparaat of browser kunnen identificeren (bijvoorbeeld IMEI/UDID en MAC-adres);
informatie over uw draadloze en mobiele netwerkverbinding, zoals uw serviceprovider en signaalsterkte;
informatie over sensoren van het apparaat zoals versnellingsmeters, gyroscopen en kompassen.
En mijn vraag is of ze aan deze informatie kunnen komen zonder dat ik ze daar expliciet toestemming voor geef op mijn iPhone. Of kunnen ze dit alleen bij Android?
Ik dacht altijd dat iPhone juist bekend stond om privacy qua informatie die apps over je kunnen verkrijgen.
Ik zou het waarderen als iemand me hier antwoord op kan geven!
-