Nuts aansluiting verkleinen/verplaatsen zonder nieuwe meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 09:44

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Hi,

Wij hebben een een Pand gekocht wat nu wordt verwarmd met een gas en heeft hierdoor een kleinzakelijke aansluiting heeft, een G16. Niet alleen is dit teveel voor ons maar ook zijn de maandelijkse kosten een stuk hoger.
Deze is ook (door zijn omvang) niet in de meterkast geplaatst maar in een kast ernaast.
Hoe zijn de ervaringen om deze te laten ombouwen door Enexis, doen ze dit kosteloos en nog wel het belangrijkste ik wil geen slimme electra meter er voor terug.
Wij hebben nu nog een ouderwetse draaischijf en willen deze graag houden ivm zonnepanelen en salderen.

Daarnaast hebben we een wateraansluiting van brabant water die zich op dit moment onder de mat van de voordeur bevindt. Dit is een vochtige ruimte en zou deze graag ook inde meterkast willen.

Hoe zijn jullie ervaringen om dit aan te vliegen bij de diverse instanties om dit zo kosten efficiënt aan te vliegen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Enexis heeft een behoorlijk goed overzicht van kosten van alles wat je ze kan laten doen: https://www.enexis.nl/con...rief/kosten-werkzaamheden. En nee, dat doen ze niet gratis ;)

En zonder hele slimme meter discussie te starten, maar imo houd je jezelf voor de gek als je denkt dat wanneer salderen verdwijnt mensen met een draaischijfmeter gewoon door mogen salderen. Die gaat dan mooi verplicht vervangen worden. En natuurlijk, je hebt de kans dat daar dan vertraging op zit en je een jaartje langer kan salderen, maar meer ook niet. (En vermoedelijk geldt dat jaartje langer dan voor iedereen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
Daar hebben ze een mooie website voor:
www.mijnaansluiting.nl

Gezamelijke website van alle nutsbedrijven. Kan je meerdere aanvragen bundelen, dan proberen ze dat waar mogelijk ook in 1x uit te voeren. In de opmerkingen even zetten dat je graag eerst overleg wilt voor het definitief gunnen (je moet accepteren dat je een opdracht geeft als je daar e.e.a. inschrijft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 13:02
Sissors schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:13:
Enexis heeft een behoorlijk goed overzicht van kosten van alles wat je ze kan laten doen: https://www.enexis.nl/con...rief/kosten-werkzaamheden. En nee, dat doen ze niet gratis ;)

En zonder hele slimme meter discussie te starten, maar imo houd je jezelf voor de gek als je denkt dat wanneer salderen verdwijnt mensen met een draaischijfmeter gewoon door mogen salderen. Die gaat dan mooi verplicht vervangen worden. En natuurlijk, je hebt de kans dat daar dan vertraging op zit en je een jaartje langer kan salderen, maar meer ook niet. (En vermoedelijk geldt dat jaartje langer dan voor iedereen).
Dit, met daarbij de vraag of de netbeheerder überhaupt aandringt op het vervangen van de elektriciteitsmeter als je je gasmeter laat verplaatsen. Ze zullen vast aanbieden om gratis een slimme elektriciteitsmeter te plaatsen, maar of ze het kunnen afdwingen bij het plaatsen van een gasmeter vraag ik me af.

edit: ik bedenk me nu dat het wel interessant is of de netbeheerder nog oude gasmeters installeert. De nieuwe zijn slim en volgens mij gekoppeld aan de elektriciteitsmeter. Ze zouden kunnen zeggen dat alles dan vervangen moet worden. Bel de netbeheerder op zou ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 15-05-2020 12:35 ]