Desktop/PC met draadloze monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06-2020
Hi

Ik zoek hulp en uitleg over het gebruik van een desktop/PC in combinatie met een draadloze monitor?
om ruimte te besparen wil ik eigenlijk het vrije gebruik van een laptop ervaren, maar dan wel met de kracht van een Desktop/PC. Geen specifieke voorkeur qua merk ofzo.

Wat is je budget?
budget is niet leidend, maar uiteraard is wel handig om te weten waar ik allemaal aan moet denken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur dus. Desktop/PC , monitor en draadloos toetsenbord met bijbehorend draadloze muis? Of dien ik dan ook nog andere producten aan te schaffen?.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om thuisgebruik, een spel als FM20 draaien maar ook gewoon tekstverwerking.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Draadloos gaat voor zover ik weet niet werken. Ik zie tegenwoordig oplossingen met thunderbold. PC in de andere ruimte en jij de pc op de plek waar je het wilt.....
Volgens mij heeft Linus een paar jaar geleden dat gedaan.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:58

Prx

Wat verwacht je precies van "het vrije gebruik van een laptop"? Gaat het je vooral om estetische waarde? Of ben je echt op zoek naar het kunnen verplaatsen van je monitor/randapparatuur zonder het verplaatsen van de fysieke computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 14:24
Je kunt kijken naar een Intel NUC, die monteer je achter je scherm.
https://www.intel.com/con...ucts/boards-kits/nuc.html
Ik kan op de website de serie met gpu niet vinden, maar die hebben ze ook.
https://simplynuc.com/pre-configured-nucs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesj
Prx schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:43:
Wat verwacht je precies van "het vrije gebruik van een laptop"? Gaat het je vooral om estetische waarde? Of ben je echt op zoek naar het kunnen verplaatsen van je monitor/randapparatuur zonder het verplaatsen van de fysieke computer?
Het vrije gebruik als in dat de pc ergens in een hoek weggewerkt is en ik de monitor met toetsenbord en muis gewoon op tafel kan zetten. En zodra ik " klaar ben " alles gewoon weer op kan ruimen. Beetje dat principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ehm, als budget niet leidend is, waarom dan niet gewoon een krachtige laptop met een 17 inch scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesj
Bart_GR schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:19:
Ehm, als budget niet leidend is, waarom dan niet gewoon een krachtige laptop met een 17 inch scherm ?
Budget is niet leidend omdat ik in eerste instantie wilde weten of het überhaupt kon wat ik wil. Als dan blijkt dat het even duur of duurder is dan die laptop dan weet ik in ieder geval dat er geen andere optie bestaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Ik denk dat je een kansje maakt met een wireless HDMI / displayport adapter. Alleen hier zitten haken en ogen aan:
- Beeldkwaliteit wordt minder door compressie en kan haperen bij snelle beeldwisselingen
- Vertraging in weergave, kan voor actie / shooters uitmaken
- Monitor heeft alsnog een stekker

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Alles is mogelijk, maar wat je zoekt is geen 'mainstream' oplossing voor,

Er zijn wireless zendertjes die een HDMI en USB signaal doorgeven. Dat zou je kunnen gebruiken, maar dan kijk je wel tegen een limiet van FullHD aan en wat vertraging. Geen probleem bij browsen/youtube/office gebruik, maar met actiegames of andere activiteiten die snelle of precieze (muis-scherm) interactie vereisen zul je er niet zo blij van worden.

Met de eerder genoemde Thunderbolt kun je alles ook via 1 kabel leiden, zonder vertraging, maar officieel tot 2 meter. Wellicht is dat wat langer te maken, maar echt 'vrij' zul je er niet mee zijn.

Sowieso zul je niet helemaal vrij zijn, want een beeldscherm heeft stroom nodig. De beeldschermen die er met accu zijn zijn op laptop niveau, en dan kun je net zo goed gewoon een laptop kopen.

Met de informatie die je nu gegeven hebt zou ik een iMac aanraden. Alles-in-één met een mooi scherm, maar één snoer voor stroom nodig, muis, toetsenbord (bijgeleverd) en netwerk zijn draadloos. De kleine is leverbaar met 6-core Intel i7 CPU, de grote (27") zelfs met 8-core i9.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1