Na de Windows update kreeg ik een bsod: inaccessible boot device. Na veel uitproberen heb ik 2 fixes die ik niet kan uitvoeren. (dit zijn fixes die bij de meeste mensen het bsod verhelpen)
- regbackup (een register backup herstellen)
- Windows update package verwijderen
Waarom kan ik deze niet uitvoeren?
Regbackup: ik heb geen backup in windows/system32/config/regback
Nu heb is het mij gelukt om een backup te vinden in de root folder van mijn windows partitie. Blijkbaar heb ik het ooit gebackupt. De backup bevat exact dezelfde bestanden als de bestanden die ik nodig heb om het register te fixen. Enige probleem: de backup is 2 jaar oud. Mijn vraag: kan ik deze backup gebruiken of brengt dat mijn pc alleen maar in meer problemen?
Windows update package verwijderen: bij het verwijderen van de laatste update krijg ik de melding: permanent package cannot be uninstalled (error 0x800f0825)
Fix wat ik hierover gevonden heb waar ik me ook niet helemaal veilig mee voel: http://windows-update-che...20permanent%20updates.htm
Ik kan het 'gewoon' proberen, toch zou ik eerst jullie kijk hierop hebben.
Nyltje
- regbackup (een register backup herstellen)
- Windows update package verwijderen
Waarom kan ik deze niet uitvoeren?
Regbackup: ik heb geen backup in windows/system32/config/regback
Nu heb is het mij gelukt om een backup te vinden in de root folder van mijn windows partitie. Blijkbaar heb ik het ooit gebackupt. De backup bevat exact dezelfde bestanden als de bestanden die ik nodig heb om het register te fixen. Enige probleem: de backup is 2 jaar oud. Mijn vraag: kan ik deze backup gebruiken of brengt dat mijn pc alleen maar in meer problemen?
Windows update package verwijderen: bij het verwijderen van de laatste update krijg ik de melding: permanent package cannot be uninstalled (error 0x800f0825)
Fix wat ik hierover gevonden heb waar ik me ook niet helemaal veilig mee voel: http://windows-update-che...20permanent%20updates.htm
Hierbij vraag ik meer jullie ervaring/mening.1. Search for the *.mum file in C:\Windows\servicing\Packages\
2. Open the .mum file with notepad
3. Search for permanent
4. delete permanency=”permanent”
5. Then use dism to remove the package
Ik kan het 'gewoon' proberen, toch zou ik eerst jullie kijk hierop hebben.
Nyltje
[ Voor 2% gewijzigd door Nyltje op 15-05-2020 01:20 . Reden: verduidelijking ]