Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BSOD vraag: 2 jaar oude register backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyltje
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11-06 20:52
Na de Windows update kreeg ik een bsod: inaccessible boot device. Na veel uitproberen heb ik 2 fixes die ik niet kan uitvoeren. (dit zijn fixes die bij de meeste mensen het bsod verhelpen)
- regbackup (een register backup herstellen)
- Windows update package verwijderen

Waarom kan ik deze niet uitvoeren?
Regbackup: ik heb geen backup in windows/system32/config/regback
Nu heb is het mij gelukt om een backup te vinden in de root folder van mijn windows partitie. Blijkbaar heb ik het ooit gebackupt. De backup bevat exact dezelfde bestanden als de bestanden die ik nodig heb om het register te fixen. Enige probleem: de backup is 2 jaar oud. Mijn vraag: kan ik deze backup gebruiken of brengt dat mijn pc alleen maar in meer problemen?

Windows update package verwijderen: bij het verwijderen van de laatste update krijg ik de melding: permanent package cannot be uninstalled (error 0x800f0825)
Fix wat ik hierover gevonden heb waar ik me ook niet helemaal veilig mee voel: http://windows-update-che...20permanent%20updates.htm
1. Search for the *.mum file in C:\Windows\servicing\Packages\
2. Open the .mum file with notepad
3. Search for permanent
4. delete permanency=”permanent”
5. Then use dism to remove the package
Hierbij vraag ik meer jullie ervaring/mening.

Ik kan het 'gewoon' proberen, toch zou ik eerst jullie kijk hierop hebben.

Nyltje :)

[Voor 2% gewijzigd door Nyltje op 15-05-2020 01:20. Reden: verduidelijking]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Wat wil je redden? Je Windows installatie zou ik persoonlijk niet meer vertrouwen. Een herinstallatie is dan het best. Als je je data wilt redden zou je een backup kunnen maken naar een externe disk met bijvoorbeeld Macrium Reflect (Free). Daarna Windows opnieuw installeren. Vervolgens kan je met de Macrium Reflect viewer in het image kijken dat je gemaakt hebt en je data eruit vissen.

Een Registry backup van 2 jaar terug erop gooien gaat waarschijnlijk niet werken, los van het feit dat het zeker niet aan te raden is.

De tweede optie valt te proberen, stuk is het toch al. Die backup zoals eerder beschreven kan ook dan nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je de afgelopen twee jaar geen enkele update uitgevoerd en geen programma’s en drivers geinstalleerd of verwijderd? Dan kun je die oude backup wel gebruiken.

Maar ik zou inderdaad gewoon een image van die disk maken en dan kun je daarna zonder risico experimenteren. Of gewoon de gelegenheid aangrijpen om weer eens een schone installatie te doen en dan later je bestanden uit die image terug zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyltje
Die tip om eerst een image te maken is slim. Dat zal ik zeker doen voordat ik dingen ga aanpassen. Ik zal dat het programma gebruiken wat is aangeraden. Nu nog even een externe disk zoeken. :P

Daarna zal ik de 2 opties uitproberen beginnen met het proberen te verwijderen van de updates, daarna het register en mocht dat niet werken dan toch een herinstallatie.

Bedankt voor de tips! Andere tips zijn nog altijd welkom, ik ga er morgen mee aan de slag!

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:58

Eagle Creek

Breathing security

Nee geen 2 jaar oude backup terugzetten.

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• Nyltje
Eagle Creek schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:17:
Nee geen 2 jaar oude backup terugzetten.
Uiteindelijk toch gedaan, omdat er geen opties meer waren. Had toch geen nut, alles weer terug gezet. Ik vond nog een andere backup, maar daar startte m'n pc niet meer van op. Daar dus ook weer de originele bestanden teruggezet.

Ik zag geen andere optie dan de pc resetten en zelfs deze optie werkt niet. "Er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc. Er is niets gewijzigd."

Er is maar 1 optie over en dat is hard reset, maar ik heb zoveel data, dat wil ik niet kwijtraken. Dus ik zoek nog steeds verder. Ben al 3 dagen bezig.

En anders toch maar een hard reset. Ik hoop alleen niet dat hij mij andere schijven dan pakt.
Ik heb nu een image van de Windows schijf, dus ik zou dan belangrijke bestanden nog kunnen recoveren. Maar dat is alleen als hij de andere schijven niet meepakt.

Edit: hard reset gedaan en zelfs dat werkt niet... (Grub rescue: no such partition) Daarbij werken alle fixen op internet ook niet. Ik begrijp er echt niks van.

[Voor 22% gewijzigd door Nyltje op 16-05-2020 17:03]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nyltje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Edit: hard reset gedaan en zelfs dat werkt niet... (Grub rescue: no such partition) Daarbij werken alle fixen op internet ook niet. Ik begrijp er echt niks van.
ja, als je grub installeert kun je dat wel vergeten. Moet je zelf even een iso downen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nyltje
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:42:
[...]

ja, als je grub installeert kun je dat wel vergeten. Moet je zelf even een iso downen
Uiteindelijk m'n bios geüpdate, toen kon ik hem hard resetten. Daarna weer de zelfde oplossingen uitgeprobeerd voor m'n corrupte Windows, maar ik kreeg die niet meer aan de praat. Nu een fresh install, en het is aan de ene kant misschien ook wel weer eens goed. Ieder nadeel heb z'n voordeel.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True