Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Devolo MAGIC 2 kan mijn printer niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• paultjepils
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 25-09 10:53
Mijn vraag
Ik heb sinds kort de de Devolo Magic 2 series power line adapters aangeschaft om toch een beetje fatsoenlijk internet op zolder te hebben. Ze werken tot nu toe prima. Alleen heb ik 1 probleem. Ik kan mijn (LAN) printer niet vinden. Als ik een printer probeer toe te voegen kan hij in de netwerk scan de printer niet vinden. En als hij al toegevoegd is (kan als ik niet via de powerline adapter ga), dan zegt hij altijd dat de printer offline is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Devolo Magic 2 LAN 1-1 (meterkast) --> laatst beschikbare firmware (7.8.3.24)
- Devolo Magic 2 LAN triple (zolder) --> laatst beschikbare firmware (7.8.3.24)
- Canon Pixma MG7751 printer (aangesloten via bedraad LAN)
- Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Al op verschillende PC's geprobeerd. (geen succes)
- Al een vaste kabel van de trap af gegooid ipv powerline adapter (werkt wel gewoon).
- Via WIFI geprobeerd (haal ik net :-P), werkt ook gewoon.

Ik heb niet zo'n zin om elke keer als ik iets wil printen ik op de brakke WIFI moet gaan zitten :-P.

Tips zijn welkom :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 28-11 21:44
In de handleiding:

4.6.2 IPv4/IPv6 configuration
In the factory default settings, only the Retrieve network settings from a DHCP server option for IPv4 is enabled.
This means that the IPv4 address is retrieved automatically from a DHCP server. The currently assigned network data are visible (greyed out).

If a DHCP server is already present on the network for assigning IP addresses (e.g. your Internet router), you should leave the Retrieve network settings from a DHCP server option enabled so that the devolo Magic 2 WiFi automatically receives an address from it.

Heb je die optie zo gelaten? Dus de optie "Retrieve network settings from a DHCP server" staat nog aan?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True