Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"Troubleshoot Audio problems" uitvoeren zonder admin rechten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrsardonian
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-06 15:31
Mijn vraag
Met het vele van thuis uit werken botsen de leerkrachten op school vaak op microproblemen.
Deze zijn meestal dadelijk verholpen door de troubleshooter te laten lopen, vreemd genoeg zijn hier admin rechten voor nodig.

Microsoft support beveelt me aan om de users local admin te maken van hun toestel, maar dat zie ik toch niet zo zitten :).

Iemand een idee hoe ik dit via GPO's/Intune kan mogelijk maken (hoe de troubleshooter kan uitgevoerd worden zonder admin rechten).

Het gaat telkens Windows 10 laptops (in slow ring), gecombineerd met Intune.

Beste antwoord (via mrsardonian op 15-05-2020 16:08)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, give the guy some credit, ik verwacht dat ie halsoverkop een hoop laptops uit heeft moeten leveren. Daar gaat wel eens iets mis natuurlijk.

Maar idd niet vreemd dat je elevated rights nodig hebt.

Persoonlijk denk ik eerder dat als het probleem structureel is, je niet moet zoeken naar het werkend krijgen van een workaround (troubleshooter onder admin rechten werkend krijgen), maar moet kijken naar het exacte probleem dat zich voordoet.

My 2ct: er is standaard wat 3rd party software geinstalleerd die de boel vernaggelt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:26

Brahiewahiewa

boelkloedig

mrsardonian schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:51:
.., vreemd genoeg zijn hier admin rechten voor nodig...
Da's helemaal niet vreemd; als je hardware problemen wilt troubleshooten moet je naar services kijken en naar irq's en dma kanalen. Allemaal zaken waarvoor je admin rechten nodig hebt.

Nee, het vreemde aan dit verhaal is dat jij machines uitlevert die getroubleshoot moeten worden.
Jij hebt dus kennelijk je werk niet goed gedaan en je bent nu feitelijk op zoek naar een manier om jouw klanten jouw werk te laten doen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, give the guy some credit, ik verwacht dat ie halsoverkop een hoop laptops uit heeft moeten leveren. Daar gaat wel eens iets mis natuurlijk.

Maar idd niet vreemd dat je elevated rights nodig hebt.

Persoonlijk denk ik eerder dat als het probleem structureel is, je niet moet zoeken naar het werkend krijgen van een workaround (troubleshooter onder admin rechten werkend krijgen), maar moet kijken naar het exacte probleem dat zich voordoet.

My 2ct: er is standaard wat 3rd party software geinstalleerd die de boel vernaggelt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 15:06
Je kunt Hardware and Devices Troubleshooter proberen in Opdrachtsprompt met
msdt.exe -id DeviceDiagnostic

TakeOwnershipPro
Easily take ownership through right-clicking the folders or files that you're denied access
https://www.majorgeeks.co...ils/takeownershippro.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrsardonian
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-06 15:31
The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:03:

Hier kan ik wat mee, hartelijk dank! De mic en speakers werkten ootb uiteraard prima. Het meest voorkomende probleem is dat de mic af en toe gedempt staat, waarschijnlijk door een tool die ze gebruiken om te conferencen waar ze dan hun mic dempen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True