Netwerkswitch aangesloten op netwerkswitch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik wil mijn eerste NAS gaan kopen, maar ik vraag me af hoe ik die NAS het beste op mijn netwerk kan aansluiten. Ik heb gezocht, maar ik kan het antwoord hier niet vinden.

Ik wil de NAS bij de meterkast plaatsen. Dat is op een andere verdieping dan de woonkamer. Vanuit de meterkast loopt er nu een CAT6-kabel vanuit de internetmodem naar de woonkamer. Daar ligt een netwerkswitch waarop een aantal apparaten is aangesloten. Ik wil die switch vervangen door een gigabitnetwerkswitch.

Als ik de NAS op mijn internetmodem aansluit, denk ik dat ik dat mijn modem de bottleneck is. Vandaar dat ik in de meterkast een tweede gigabit-netwerkswitch wil of een gigabitrouter tussen de internetmodem en de NAS. De netwerkswitch in de woonkamer zal dan worden aangesloten op de netwerkswitch in de meterkast. Ik las elders dat het niet handig is om meerdere switches op elkaar aan te sluiten, dus ik vraag me af of het beter is een router te zetten tussen de internetmodem, de NAS en de netwerkswitch in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-07 23:07
Sluit gewoon de NAS op de internetmodem aan en kijk hoe het gaat.

Maak het niet moeilijker dan het hoeft te zijn.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Switch in je meterkast, daar je modem en NAS op aansluiten, en die CAT6 kabel vanaf die switch naar je switch in je woonkamer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 18:18

JdM

Humbled

Denken dat iets een bottleneck is, of dat ook merken en weten zijn twee dingen (zoals @hans_lenze al schrijft)
Gewoon aansluiten op die modem en van daaruit verder kijken zou ik ook doen. En als je het inderdaad toch zeker weet, dan de oplossing van @Microkid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
hans_lenze schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:57:
Sluit gewoon de NAS op de internetmodem aan en kijk hoe het gaat.

Maak het niet moeilijker dan het hoeft te zijn.
Bedankt! Maar ik denk niet dat mijn internetmodem te traag is voor een gigabitnetwerk.
Microkid schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:57:
Switch in je meterkast, daar je modem en NAS op aansluiten, en die CAT6 kabel vanaf die switch naar je switch in je woonkamer.
Bedankt! Ja, zo had ik het voor ogen. Dan ga ik het zo doen!
JdM schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:58:
Denken dat iets een bottleneck is, of dat ook merken en weten zijn twee dingen (zoals @hans_lenze al schrijft)
Gewoon aansluiten op die modem en van daaruit verder kijken zou ik ook doen. En als je het inderdaad toch zeker weet, dan de oplossing van @Microkid
Ja, ik kan het natuurlijk eerst proberen, maar zo'n gigabitnetwerkswitch is vrij goedkoop, zoals deze.

[ Voor 30% gewijzigd door Jackssonss op 14-05-2020 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:18
Als jouw internet modem meerdere utp aansluitingen heeft is dat ongetwijfeld snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
leonbong schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:46:
Als jouw internet modem meerdere utp aansluitingen heeft is dat ongetwijfeld snel genoeg.
Thanks. Ook voor 4K 60p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:18
Als het modem gigabit poorten heeft ja.

[ Voor 95% gewijzigd door leonbong op 14-05-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18
Zelfs 100 Mbit zou genoeg moeten zijn voor 4K 60p, tenzij je dat ongecomprimeerd wil streamen (maar dan kom je met gigabit ook niet toe).

Aangezien die modem die je linkt 200 Mbit is, zal er wel een gigabit switch ingebouwd zitten in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
@leonbong @Giesber Ja, dan ga ik het eerst zo proberen inderdaad. Thanks!
Pagina: 1