usb bluetooth stick/dongle gezocht met audio functie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 20:49
ik heb een headset welke ik op meerdere pc's wil kunnen gebruiken.
hiervoor ben ik opzoek naar meedere usb-bluetooth stick (helaas zit dat niet ingebouwd in de pc's).
een van de pc's is een all=in-one pc/scherm dus ben eigenlijk deels wel gebonden aan usb varianten.

de bedoeling is dat deze headset dus volledig functioneel is (zowel audio input / microfoon als geluid /muziek afspelen.
middels ome ali 2 sticks besteld, helaas werkt het dus niet zo simpel als ik hoopte.
vandaar dat ik jullie advies vraag naar welke er aangeraden wordt welke nog in de budget categorie vallen die dit ondersteunen. ik ben geen audiofiel dus ik hoor het verschil tussen goedkope meuk en high-end niet zo snel.

namens mij alvast bedankt en een goed weekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 08:50
Ik moet zeggen dat ik niet super veel ervaring heb met bluetooth en headsets met PC's behalve dat ik een pricewatch: Jabra Evolve 65e (Zwart) waar dus een pricewatch: Jabra Link 370 bij zit (die al gepaard is) waar ik totaal geen problemen mee heb met zowel microfoon als geluid (zolang je die standaard boost van de microfoon maar uit zet of naar max +2DB in plaats van de standaard +10DB).

Ik zou dus zeggen dat je in theorie elke Bluetooth 4 USB adapter moet kunnen gebruiken om hetzelfde te bereiken. Zie: https://tweakers.net/blue...BVFlijpJVtJKZhaW5UmxtbS0A

Ik heb dus verder niet zo veel ervaring ermee maar als ik random iets uit die lijst zo kiezen zou ik voor de onderstaande gaan:
pricewatch: Conceptronic Bluetooth V4.0 Nano USB Adapter 100M

Als je op de 2 met de beste score in reviews zou gaan kom je op:
pricewatch: Hama Nano Bluetooth v4.0 + EDR USB Adapter
of
pricewatch: TP-Link UB400 Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter
(Let wel op dat die ook maar 1 of 2 reviews hebben).

Anders kan je in die lijst natuurlijk ook nog verder kijken en op basis van dongels met een review een beslissing maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

klen_ghost schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:52:
middels ome ali 2 sticks besteld, helaas werkt het dus niet zo simpel als ik hoopte.
Wat werkt er dan niet ? Meestal zit alleen aan de headset een limiet met het aantal (gelijktijdige) pairings en niet aan de PC.

Heb zelf de JBL 650BTNC, die kan 2 tegelijk koppelen echter maar 1 audio stream tegelijk afspelen.

Als ik bijv. via mijn PC iets kijk en mijn Mobiel gaat af, gaat de pc op pauze en kan ik het gesprek opnemen. Als ik ophang/wegdruk gaat de PC weer verder met spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 15-05-2020 15:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 08:50
DukeBox schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Wat werkt er dan niet ? Meestal zit alleen aan de headset een limiet met het aantal (gelijktijdige) pairings en niet aan de PC.

Heb zelf de JBL 650BTNC, die kan 2 tegelijk koppelen echter maar 1 audio stream tegelijk afspelen.
Dit inderdaad (helemaal in mijn post vergeten). Wat gaat er mis? Wat voor headset wordt er gebruikt? Wat is het volledige doel (bijvoorbeeld op alle PC's tegelijk de headset gebruiken)? (Om te voorkomen dat we foute dingen aanraden ik heb maar gewoon BT4 gekozen omdat ik een BT4 headset verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
wat de hardware betreft

https://www.amazon.co.uk/...e-Headphone/dp/B01G8N741A
dat is de headset in kwestie.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5e874c4d9iP7zL
dat zijn de 2 usb-bluetooth sticks in kwestie

bij een andere oudere stick die ik had liggen werkt het ook niet zoals zou moeten.

wat er mis gaat.
de audio input - (microfoon) wordt niet doorgevoerd naar de pc.
audio afspelen deed het in het begin wel.

inmiddels zijn we met verschillende pogingen en drivers niet verder gekomen enkel stappen terug-uit gegaan.
de headset wordt volgens de pc nog wel verbonden echter volgens de headset zelf is deze nog niet gepaird. (leds blijven rood-blauw om en om knipperen, wat volgens de beschrijving duid op pairing modus (nog niet verbonden dus)

ik ging voor het gemak zelf uit dat elke bluetooth headset volledig functioneel op een BT dongle zou moeten zijn. volgens de verkoper van ali zou het gewoon moeten werken allemaal.
ik heb het op een android toestel getest en daar werkt de microfoon dus ik vermoed dan dat het dus in de usb-BT dongle's zit.

in elk geval bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Die bt dongles kan niet veel mee mis zijn als ze plug en play zijn. Ik denk dat van een headset van nog geen 2 tientjes je niet al te veel mag verwachten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
ik zou toch op zijn minst functionaliteit mogen verwachten (zodat het ding doet waarvoor die is, communicatie mogelijk maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
klen_ghost schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:18:
ik zou toch op zijn minst functionaliteit mogen verwachten (zodat het ding doet waarvoor die is, communicatie mogelijk maken)
Ja, zeg d'r wat van! :+

Zonder dollen: Meestal heeft een headset 2 'devices': HD Audio of headset mode. Dit kun je terugvinden bij de sound settings, volgens mij de input devices. Exact weet ik even niet omdat ik geen Windows heb (maar Linux). Als je dan de HD Audio kiest, doet de microfoon het niet maar is de geluidskwaliteit goed. Kies je de headset mode, is de geluidskwaliteit haast niet meer dan telefoonkwaliteit.

Voor hoge kwaliteit spraak+muziek heb je, denk ik, een bedrade headset of een headset met eigen dongle nodig. Wellicht dat wireless gaming headsets hier beter op uitgerust zijn maar via bluetooth ben ik alleen nog deze configuratie tegengekomen.

offtopic:
En @klen_ghost, ik zie dat je eigenlijk alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen, om eens wat terug te geven aan alle mensen die jou altijd helpen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 16-05-2020 00:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
als ik al een functie kon kiezen dan was het idd headset functie, maar evengoed werkte het dan nog niet (microfoon stuurt dan niets door naar de bluetooth ontvanger. geen idee waar het mis gaat.
het gaat me niet zozeer om hoge kwaliteit ik hoor dat verschil niet zo goed. is meer gemakzucht dat ik niet vergeet de kabel los te koppelen als ik bijvoorbeeld ff wat te drinken ga pakken. ik ga nog eens door de instellingen heen om te kijken of ik niet ergens iets aan kan vinken. heb bij onze ali vrienden natuurlijk wel al contact gezocht met de verkopers van zowel de dongle als headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klen_ghost
meningen vaak wel, ik zit eigenlijk alleen actief in de v&a en op het forum als ik een vraag heb. helaas nauwelijks kennis in de ict sector dus mijn bijdrage is niet erg groot helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hij heeft 100% zeker een music vs. call mode. Kijk maar bij de playback time.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
klen_ghost schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:37:
meningen vaak wel, ik zit eigenlijk alleen actief in de v&a en op het forum als ik een vraag heb. helaas nauwelijks kennis in de ict sector dus mijn bijdrage is niet erg groot helaas
offtopic:
Maar we hebben ook de General Chat - Openbare fora hè. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
nogmaals getest.
op android toestel met een microphone test voor bluetooth.
daar werkt de mic. gewoon naar behoren.
ik verwacht dus niet dat het in de headset zit maar in de bluetooth dongle's of windows aansturing.
om bugs in de eventuele installatie of externe software uit te sluiten heb ik deze morgen windows 10 even opnieuw geinstalleerd. echter bracht dit geen verbetering met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
nou, met een paar youtube videos mbt apparaten verwijderen uit apparaat beheer *verborgen apparaten stond de headset een aantal keer in*

daar alle verborgen bluetooth audio apparaten verwijderd
vervolgens opnieuw opgestart.
hierna de headset opnieuw gekoppeld en na wat gekloot met instellingen en koppelen van de headset is het uiteindeljk wel werkend.
zowel audio als microfoon werken nu dus goed :).

geen drivers voor hoeven te installeren in windows 10 pro
Pagina: 1